کد خبر: ۱۳۹۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
بسته خبرهای حوادث شیرازه؛

توقيف 405 و كشف 211 كيلو مواد مخدر در فارس/ شیاد جاعل در تور اطلاعاتی پلیس فسا گرفتار شد/ كشف كالاي قاچاق ميلياردي در شيراز/ توقيف پرايد حامل يك ميليارد كالاي قاچاق

مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
 به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.



توقيف 405 و كشف 211 كيلو مواد مخدر در فارس
فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان، 211 کیلو مواد مخدر در ورودي شيراز کشف شد.
سردار "رهام‌بخش حبیبی" در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: صبح امروز مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان حين گشت زني در محورهاي مواصلاتي منتهي به شيراز، به يك سواري 405 مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.
سردار "حبيبي" با بيان اينكه در بازرسي از آن خودرو ميزان 166 كيلو ترياك و 45 كيلو حشيش كشف شد، افزود: در اين خصوص يك نفر قاچاقچي حرفه‌اي دستگير شد.
فرمانده انتظامی استان فارس با بيان اينكه يك سواري 405 كه اسكورت محموله بود نيز توقيف و راننده نيز دستگير شد، گفت: متهمان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

كشف كالاي قاچاق ميلياردي در شيراز 
فرمانده انتظامي استان از كشف انواع كالاي قاچاق به ارزش 10 ميليارد ريال در بازرسي از يك انبار در شيراز خبر داد.
سردار "رهام‌بخش حبيبي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: كارآگاهان پليس آگاهي استان با اقدامات فني و تخصصي از دپو مقدار زيادي كالاي قاچاق در يك انباري در يكي از محله‌هاي شيراز مطلع شدند.
سردار "حبيبي" افزود: پس از هماهنگي با مقام قضائي مأموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن انبار موفق شدند 2 هزار و 273 عدد روشويي، وان حمام، جا صابوني و ... كشف كنند.
فرمانده انتظامي استان با اشاره به اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 10 ميليارد ريال برآورد كردند، عنوان داشت: در اين خصوص پرونده تشكيل و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

توقيف پرايد حامل يك ميليارد كالاي قاچاق
فرمانده يگان تكاوري استان از توقيف يك سواري پرايد و کشف انواع كالاي قاچاق به ارزش يك ميليارد ريال در محور فيروزآباد-كوار خبر داد.
سرگرد "محمدصالح اميني" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پلیس، گفت: در راستاي مبارزه با قاچاق و جلوگيري از هدر رفتن سرمايه‌هاي ملي، ماموران يگان تكاوري استان هنگام کنترل خودروهاي عبوري در محور فيروزآباد-كوار به يك سواري پرايد مظنون و آن را متوقف كردند.
سرگرد "اميني" افزود: ماموران موفق شدند در بازرسي از آن خودرو، 91 دستگاه ضبط و باند خودرو و 43 رول برچسب شيشه دودوي خارجي قاچاق و فاقد مجوز گمرکی را کشف كنند.
فرمانده يگان تكاوري استان با بیان اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر كارشناسان، يك ميليارد ريال برآورد شده است، بيان كرد: در این رابطه يك نفر دستگیر و براي سير مراحل قانوني تحویل مقام قضائی شد.

دستگیری  سارق و کشف 20  فقره سرقت از اماکن خصوصی 
فرمانده انتظامی ممسنی از شناسایی و دستگیری سارق اماکن خصوصی با 20 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمدهاشم قسام" با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در بعضي از محلات اين شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی، مراقبت‌های شبانه روزی و دنبال کردن سر نخ‌ها، موفق به شناسایی يك نفر سارق شدند و بلافاصله با هماهنگی مراجع قضائی آن را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بيان اينكه متهم در بازجویی اوليه به 20 فقره سرقت از اماكن خصوصي اقرار كرد، گفت: اين سارق حرفه‌اي پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

کشف موتورسیکلت قاچاق میلیاردی در ارسنجان
فرمانده انتظامی ارسنجان از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش 2 ميليارد و 200 میلیون ريال در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ "محمدعلی فرهادی" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای اجرای طرح برقراری امنیت اجتماعی، برخورد با موتورسواران متخلف به صورت ویژه در دستور کار گشت های محسوس و نامحسوس پلیس قرار گرفت.
وی بیان کرد: ماموران پليس راهور اين شهرستان حین گشت زنی در سطح شهر، یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق را شناسايي و با اقدامات خاص آن را توقيف و راكب را دستگير كردند.
فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت کشف شده را 2 میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: طرح برخورد با دارندگان موتورسیکلت‌های قاچاق به صورت جدی در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

کشف 57 کیلو تریاک در داراب
فرمانده انتظامي داراب از توقيف یک دستگاه پژو پارس و كشف 57 کیلو ترياك در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ "علیرضا نوشاد" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: مأموران انتظامی بخش "جنت شهر" اين شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه پژو پارس مشکوک و به آن دستور ایست دادند.
وي ادامه داد: راننده به دستور ایست ماموران توجه نكرد و پس از طي مسافتي تعقيب و گريز با توجه به كوهستاني بودن منطقه با به جا گذاشتن خودرو متواري شد.
سرهنگ "نوشاد" با اشاره به اينكه در بازرسي از آن خودرو ميزان  57 كيلو تریاک كشف شد، گفت: تلاش براي دستگيري قاچاقچي متواري ادامه دارد.
فرمانده انتظامی شهرستان داراب خاطر نشان كرد: اقدامات قاچاقچيان در اين شهرستان به هيچ وجه از چشمان تيز بين پليس دور نخواهد ماند.

شیاد جاعل در تور اطلاعاتی پلیس فسا گرفتار شد
فرمانده انتظامی شهرستان فسا از دستگیری فردی شیاد که با غصب عنوان بازرس و جعل مدارک از سوی یکی از مقامات ارشد کشوری، اقدام به کلاهبرداری از صنوف می‌کرد خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "فرج رستمی" در تشریح این خبر گفت:  ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان حین سرکشی از صنوف، گزارش اخذ وجه نقد تحت عنوان جریمه از تعدادی متصدیان توسط فردی ناشناس را دریافت کردند که حساسیت ماموران را برانگیخت و پیگیری موضوع و شناسایی فرد مورد اشاره، به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.
این مقام انتظامی ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد فردي جوان با ارائه مدارکی صادره از سوی یکی از مقامات ارشد کشوری، خود را بازرس معرفی کرده و اقدام به بازدید و دریافت جریمه نقدی از تعدادی صنوف می‌کرده است.
سرهنگ "رستمی" اظهار داشت: با دستور مقام قضائی و پس از انجام اقدامات فنی شبانه روزی، افسران پلیس موفق شدند بازرس جعلی را حین بازدید از صنوف شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه در حالی دستگیر کنند که تدارک برنامه کلاهبرداری از ادارات دولتی نیز دیده بود.
فرمانده انتظامي فسا با اشاره به کشف مدارک جعلی اعم از 2 فقره کارت شناسایی با عناوین قاضی دیوان عالی کشور و قائم مقام سازمان فرهنگی- هنری یکی از مقامات ارشد کشوری و همچنین نامه مجوز بازدید از کلیه صنوف در مخفیگاه متهم، خاطر نشان کرد: تاکنون 12نفر مالباخته شناسایی شده‌اند.
اين مقام انتظامي با بيان اينكه فرد كلاهبردار تا كنون 3 ميليون و 600 هزار ريال كلاهبرداري كرده است، گفت: متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

دستگیری 55 خرده فروش مواد مخدر در مرودشت
فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری 55 خرده فروش مواد مخدر در اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در این شهرستان طی یک ماه گذشته خبر داد. 
سرهنگ "اسماعیل زراعتیان" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری سایر رده های انتظامی شهرستان تعدادی از منازل و پاتوق‌های خرده فروشان را شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضائی، نسبت به بازرسی از این مناطق اقدام کردند.
سرهنگ "زراعتیان" با بيان اينكه ماموران موفق شدند در بازرسی از اين مكان‌ها، 9 کیلو انواع مواد مخدر، 79 عدد قرص، 22 حقه وافور و 22 عدد پایپ کشف كنند، گفت: در اين زمينه 55 خرده فروش نيز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
رئیس پلیس مرودشت تصریح کرد: در این طرح تعداد 4 دستگاه خودرو و 2 دستگاه موتورسیکلت متعلق به خرده فروشان که به وسیله آن اقدام به تهیه و توزیع مواد می کردند نیز توقیف و به پارکینگ انتقال شد.
اين مقام انتظامي با بیان اینکه برخورد انتظامی شهرستان با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت مستمر و قاطعانه خواهد بود، از شهروندان درخواست کرد: هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص فعالیت‌های مجرمانه را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 در اختیار پلیس قرار دهند.

کشف فلزیاب قاچاق در اقلید 
فرمانده انتظامي شهرستان اقلید از كشف 2 دستگاه فلزیاب قاچاق به ارزش 500 میلیون ریال و دستگیری  یک نفر در این رابطه خبر داد. 
سرهنگ "مراد صارمی" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشريح اين خبر گفت: ماموران انتظامي اين شهرستان با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند شخصي در يك گاوداري اقدام به مخفی كردن دستگاه فلزیاب كرده است كه موضوع را به صورت ويژه در دستور کار خود قرار دادند.
فرمانده انتظامي شهرستان اقلید افزود: ماموران پس از هماهنگي قضائي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن مكان موفق شدند 2 دستگاه فلزياب قاچاق را كشف كنند.
اين مقام انتظامي با بيان اينكه ارزش اموال مكشوفه برابر نظر كارشناسان، 500 میلیون ريال برآورد شده است، عنوان داشت: متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.  

پایان کار سارق محتویات خودرو  با 15 فقره سرقت 
فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از دستگیری سارق محتویات خودرو و كشف 15 فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ "محمد عبادی‌نژاد " در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت محتويات خودرو در شهرستان کازرون، دستگیری سارق یا سارقان به طور ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.
وی ادامه داد: مأموران با انجام اقدامات فنی و تخصصی، سرنخ هایی در خصوص شناسایی سارق به دست آورده و از محل اختفاي وي با خبر شدند.
سرهنگ "عبادی نژاد" افزود: ماموران کلانتری "12"  اين شهرستان با هماهنگی مقام قضایی به مخفیگاه متهم عزيمت و وی را در يك عمليات ضربتي دستگیر و به كلانتري منتقل كردند.
این مقام انتظامی افزود: متهم در بازجویی تخصصی و فنی پليس به 15 فقره سرقت محتویات داخل خودرو اعتراف کرد و پس از سير مراحل قانوي روانه زندان شد.
فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از دارندگان وسایل نقلیه خواست: خودرو خود را در نقاط خلوت پارک نكنند و آن را به لوازم ايمني نظير دزدگير ، سوئيچ مخفي، قفل فرمان، قفل پدال، و ساير وسايل بازدارنده مجهز کنند تا شاهد کاهش چشمگير سرقت‌ باشيم.


نظرات بینندگان