کد خبر: ۱۳۹۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
آیت الله دژکام در دیدار با جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور:

نوع آموزش مجموعه نیروهای انتظامی به نسبت سال های گذشته متحول شده است

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور و سردار حبیبی فرمانده انتظامی فارس با آیت الله دژکام دیدار کردند.
به گزارش «شیرازه»، متن سخنان آیت الله دژکام نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس و امام جمعه شیراز در این دیدار به این شرح است:

ضمن قدردانی از حضور شما در استان فارس که امیدواریم موجب برکت هایی برای مجموعه نیروی انتظامی فارس باشد، همچنین توفیقات انجام اهداف متعالی را از خداوند برای شما خواستارم.

پیشتر، جمله ای را در محضر مقام معظم رهبری عرض کرده ام، به این معنا که همه مواد اولیه برای انجام یک کار آماده است اما دست به دست یکدیگر نمی دهد و کار به ثمر نمی نشیند، این تعبیر رسایی است برای وضعیت موجود کشور و کاری که در گام دوم می خواهیم انجام دهیم ناظر به همین مساله است. 
نوع آموزش مجموعه نیروهای انتظامی به نسبت سال های گذشته متحول شده است
الحمدلله نوع آموزش مجموعه نیروهای انتظامی به نسبت سال های گذشته متحول شده است، و اگر سربازی در آنجا حضور پیدا می کند اگر هوش و استعدادی داشته باشد متناسب با نیاز ها به آن آموزش می دهند و بعد بکارگیری می کنند، بنابراین از نوع نیروی انسانی نیز می توانیم امیدواریم باشیم که تحولات مثبتی در آینده رخ خواهد داد.

در بحث ارتباطات بین دستگاهی، حقیقت این است که از حیث مباحث فرهنگی و اجتماعی ما به عنوان نهاد روحانیت درگیر مسائل اجتماع بوده ایم و خود را مسئول می دانیم، اما گاهی این ارتباطات و هماهنگی ها به گونه ای نیست که هم افزایی ایجاد کند.

بنابراین نیاز به یک ارتباطات بین بخشی و بین دستگاهی داریم که باید صورت گیرد، احساس می کنم جاهایی برای این بخش قرار داده شده است اما به درستی نقش خود را ایفا نمی کنند، درواقع برای حل مشکل هم افزایی نمی کنند.

این کافی نیست که یک مجموعه ای کارش را به خوبی انجام دهد، در گام دوم انقلاب باید به جایی برسیم که ببینیم مجموعه ارگان ها و نهاد ها با هم حرکت می کنند و برایند کلی کار تشکیلاتی آنها مثبت بوده است، امیدواریم ان‌شالله این هدف به مرور شکل بگیرد و تصور ما این است که یکی از خلاء های سیستم اداری کشور ما همین است.
نوع آموزش مجموعه نیروهای انتظامی به نسبت سال های گذشته متحول شده است
بنده برای تعریف ارتباطات بین دستگاهی به این قائل هستم که پیش از آنکه بخواهد یک مساله در ساختار بیاید، با ارتباط های حسنه، همدلانه و اخلاقی بین دو یا چند دستگاه می توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد، سعی بر خودمانی کردن و ایجاد صمیمیت باید باشد چراکه بسیاری از دستورالعمل های مدیریتی تا بخواهد از نظر ساختاری حل شود با تعامل و همدلی می توان مدیریت کرد. امیدواریم این جنس از اتفاقات مثبت را بتوانیم به بهترین نحو رقم بزنیم.

نظرات بینندگان