کد خبر: ۱۳۹۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۷ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس خبر داد

بازگشایی کتابخانه‌های عمومی استان فارس از ابتدای تیرماه

منوچهری گفت: کتابخانه‌های عمومی استان فارس از ابتدای تیرماه امسال و با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، میزبان اعضا و کاربران خواهد بود.
به گزارش شیرازه، «روح الله منوچهری»، سه شنبه 27 خرداد از بازگشایی کتابخانه‌های عمومی فارس خبر داد و به خبرنگاران گفت: کتابخانه‌های عمومی استان فارس از ابتدای تیرماه امسال، میزبان اعضا و کاربران خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس افزود: این اقدام در سومین مرحله بازگشایی کتابخانه های عمومی کشور و با رعایت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت انجام خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: این بازگشایی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی به انجام خواهد رسید و در فاصله چیدن میز و صندلی های کتابخانه های عمومی استان شاهد اعمال فاصله گذاری خواهیم بود و بخش مخزن کتابخانه نیز به صورت بسته، اداره خواهد شد.

منوچهری تصریح کرد: در این بازگشایی برنامه هایی همچون، نقد کتاب، جمع خوانی و سایر برنامه های حضوری فرهنگی تا اطلاع ثانوی برگزار نخواهد شد.

وی با اشاره به تمدید خودکار عضویت اعضای کتابخانه های عمومی فارس اعلام کرد: زمان عضویت به مدت چهار ماه به صورت خودکار تمدید شده، زمان امانت منابع به یک ماه افزایش یافته است و بابت دیرکرد در بازگرداندن منابع نیز جریمه اعمال نمی شود.

 

منوچهری ادامه دادک به دلیل شیوع کرونا در حال حاضر امکان حضور کودکان در کتابخانه های عمومی استان وجود ندارد و بخش نابینایان و ناشنوایان نیز تعطیل است.

نظرات بینندگان