کد خبر: ۱۴۰۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۰۸ تير ۱۳۹۹
استاندار فارس؛

استفاده درست از اعتبارات ملی و استانی از ارکان ارزیابی شاخص دستگاه های اجرایی است

عنایت اله رحیمی استفاده از توان جوانان و بانوان در مدیریت، توجه به شاخص‌های فرهنگی و ارزشی، توجه به اهداف دولت و اجرایی کردن را از جمله شاخص های ارزیابی دستگاه ها عنوان کرد.

به گزارش شیرازه، عنایت اله رحیمی عصر امروز 8 تیر ماه در اولین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان در سال 99 با بیان اینکه ارزیابی شاخص های توسعه استان در همه دستگاه های اجرایی باید مستند و توسط سطوح کلان کشوری ارزیابی شده باشد، گفت: باید مشخص باشد یک دستگاه چرا به عنوان شاخص انتخاب شده و چرا مورد توجه سطوح کلان کشور مانند رئیس جمهور یا وزیر قرار گرفته است. 

رحیمی با اشاره به نامگذاری سال گذشته به عنوان رونق تولید ابراز داشت: این نامگذاری می‌تواند به عنوان شاخص ارزیابی دستگاه های اجرایی و ملاک عمل مدیران در همه دستگاه‌ها قرار گیرد،همچنین امسال نیز سال جهش تولید است که این‌ نیز می‌تواند مبنای ارزیابی شاخص  دستگاه ها باشد. 

وی در ادامه رونق تولید و رضایتمندی مردم از عملکرد مدیران را از دیگر شاخص های ارزیابی دستگاه های اجرایی عنوان کرد و گفت: این شاخص از طریق  چگونگی و میزان ملاقات‌های عمومی مسولین و مردم برای رفع مشکلات یا سفرهای استانی مسئولین و دیدار با مردم قابل ارزیابی است. 

رحیمی همچنین با بیان اینکه استفاده درست هر دستگاه از اعتبارات ملی و استانی نیز از ارکان ارزیابی شاخص دستگاه های اجرایی است، اظهار کرد: جلسه شورای راهبری توسعه استان از جلسات مهم توسعه سیاست‌های حاکمیت و تسهیل کننده خدمات به مردم است و ما مجموعه دولت نیز در همین چارچوب به امید اینکه ارزیابی موجود منجر به این بشود که امروز بهتر از دیروز و فردا بهتر از امروز باشد،شاخص‌هایی را تعریف می‌کنیم.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه خود ارزیابی و تعیین شاخص یک موضوع علمی و میان رشته‌ای است،عنوان کرد: اگر ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها با بخش دانشگاهی و بخش اکادمیک دانشگاه‌ها پیش برود برای میان مدت و بلند مدت می‌تواند اثرگذار باشد و به ریل‌گذاری ارزیابی برای تکامل دستگاه‌ها و خدمات آنها منجر شود. 

رحیمی همچنین افزایش بیش از 5 پله‌ای در هر شاخص، میزان رضایتمندی مردم از فعالیت‌ دستگاه های اجرایی در قالب صندوق پیشنهادات یا مدلهای اندازه گیری رضایت مندی را از دیگر شاخص های ارزیابی تعریف کرد و افزود: رضایتمندی باید به گونه ای باشد که در اجتماع نمود عینی آن قابل مشاهده باشد. 

وی در ادامه کاهش هزینه‌ دستگاه های اجرایی در سال‌های متمادی، صرفه‌جویی و شفافیت در فسادستیزی و عدالت گستری را از دیگر شاخص های ارزیابی دستگاه های اجرایی عنوان کرد و گفت: مردم با دسترسی به آمار و اطلاعات مثلا در جذب تسهیلات باید بتوانند شفافیت را در نهادهای دولتی ببینند.  

استاندار فارس استفاده از توان جوانان و بانوان در مدیریت، توجه به شاخص‌های فرهنگی و ارزشی، توجه به اهداف دولت و اجرایی کردن را از شاخص های دیگر ارزیابی دستگاه ها عنوان کرد و در زمینه اجرایی کردن اهداف دولت،ابراز داشت: اینکه در نرخ بیکاری یا دیگر نرخ ها چقدر دستگاه های اجرایی می‌توانند به سمت عملیاتی شدن پیش بروند می‌تواند شاخص ارزیابی موفقیت اهداف دولت در یک دستگاه اجرایی باشد. 

رحیمی در پایان عنوان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب نیز باید در ارزیابی دستگاه های اجرایی گنجانده شود چرا که شامل تمامی شاخص ها است و انتظار می رود استان فارس در تمامی زمینه ها بالاتر از میانگین کشوری باشد و چنانچه رتبه استان فارس  بالاتر از سه باشد غیر قابل قبول است./
انتهای پیام/
نظرات بینندگان