کد خبر: ۱۴۰۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۴ - ۱۵ تير ۱۳۹۹
بسته خبرهای حوادث شیرازه؛

آمادگي پليس فارس براي جمع آوري معتادان در كمتر از 48 ساعت/ دستبند طلایی که دختر را به برداشت از حساب مادر وسوسه کرد/ دستگیری عاملان آتش سوزی کوه‌های منطقه "فهلیان" / عتیقه جات با قدمت 4 هزار سال در "لارستان" کشف شد

مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
 
   به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

آموزش پیش نیاز تأمین امنیت است 
معاون تربيت و آموزش ناجا با بیان اینکه امنيت يكي از نيازهاي اساسي مردم و دولت ها به شمار می رود، گفت: آموزش، پیش نیاز تأمین و حفظ امنیت و یکی از اولویت های اصلی نیروی انتظامی است. 
سردار "حبیب الله جان نثاری" در حاشیه بازدید از مركز آموزش شهيد "دستغيب" شهرستان "جهرم"، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در مرکز آموزش شهید دستغیب انسجام، انضباط و روحيه ايثار و ولايت پذيري به وضوح مشاهده می شود.
وی با بیان اینکه امنيت يكي از نيازهاي اساسي مردم و دولت ها به شمار می رود، گفت: آموزش، پیش نیاز تأمین و حفظ امنیت و یکی از اولویت های اصلی نیروی انتظامی است.
معاون تربیت و آموزش ناجا ادامه داد: يكي ازمهمترين وظايف فرماندهان در مراكز تربيت و آموزش، اولويت تربيت بر آموزش است، چرا که جوانان عزيز امانت مردم در دست ما هستند و براي ماموريتهاي سخت و نقش آفريني در تامين امنيت و ارائه خدمت به هم وطنان آماده می شوند.
سردار جان نثاری راه اندازي كارگاه هاي مهارت آموزي و حرفه آموزي برای سربازان را یکی از اهداف مهم معاونت آموزش اعلام کرد و گفت: امیدواریم با انجام این اقدامات، فراگیران در حین خدمت مقدس سربازی و پس از آن حرفه ها و مشاغل مختلف را فرا گرفته و مشغول به انجام وظایف خود شوند.
شایان ذکر است؛ بازدید از قسمت های مختلف مرکز آموزشی شهید "دستغیب"، افتتاح مجموعه معنوي بيت الشهداء در این مرکز، برگزاری جلسه جمع بندی و دیدار و گفت و گو با فراگیران آموزشی از دیگر برنامه های سردار "جان نثاری" در سفر به شهرستان "جهرم" بود.


آمادگي پليس فارس براي جمع آوري معتادان در كمتر از 48 ساعت 
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان گفت: پليس فارس آمادگي كامل دارد كه تمام معتادان متجاهر در سطح استان را كمتر از 48 ساعت جمع آوري كند.
سرهنگ "كاووس محمدي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: در پي انتشار خبري در برخي از روزنامه‌ها تحت عنوان "ضعف عملكرد برخي از نهادها در خصوص معتادين متجاهر آشكار است"، گفت: نيروي انتظامي استان فارس در زمينه جمع آوري معتادان اقدامات خوبي انجام داده است و  اين فرماندهي تا قبل از شيوع بيماري كرونا، با اجراي طرح‌هاي مختلف به صورت روزانه اقدام به جمع آوري معتادان متجاهركرده است تا جايي كه در سال  98، تعداد يك هزار و 850 نفر قبل از بيماري مذكور جمع آوري شده‌اند.
وي افزود: با توجه به محدوديت هاي به عمل آمده برابر پروتكل هاي ابلاغي از وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشكي شيراز، اجراي طرح جمع آوري معتادان متجاهر از اواخر بهمن ماه 98 تا پايان ارديبهشت 99 به علت شيوع بيماري کرونا در سطح استان متوقف گرديد.
سرهنگ "محمدي" با بيان اينكه از ابتداي خرداد ماه سال جاري با جديت و همکاري دستگاه‌هاي مسئول در سطح کلانشهر شيراز طرح جمع آوري مجددا اجرا شده است، گفت: در همين راستا تا کنون تعداد 837 نفر معتاد متجاهر توسط اين فرماندهي جمع آوري و براي ساماندهي به مرکز ماده 16 تحويل شده است.
اين مقام انتظامي تصريح كرد: اين فرماندهي آمادگي دارد در صورت رفع موانع و محدوديت ها به ويژه توسعه زيرساخت هاي لازم در کمتر از 48 ساعت همه معتادان متجاهر سراسر استان به ويژه  كلان شهر شيراز را جمع آوری كرده و تحویل مراکز نگهداری و درمانی دهد.


دستبند طلایی که دختر را به برداشت از حساب مادر وسوسه کرد
رئیس پلیس فتا استان از دستگیری عامل برداشت غیر مجاز اینترنتی از حساب بانکی یکی از شهروندان خبر داد و گفت: متهم دختر شاکی از آب در آمد.
سرهنگ "حشمت سلیمانی" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: با مراجعه خانمی 49 ساله به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیر مجاز 50۰ میلیون ریال از حساب بانکی‌اش، موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در اقدامات اولیه کارشناسان این پلیس مشخص شد که متهم با استفاده از کارت شاکی اقدام به خرید دستبند طلا در يكي از شهرهاي جنوبي استان کرده است.
رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم دختر شاکی است و وی پس از حضور در پلیس فتا منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه‌ای شد ولی با دیدن ادله دیجیتال و مستندات لب به اعتراف گشود و به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.
وی افزود: متهم در اعترافات خود بیان داشت مادرم مبالغ زیادی در کارت بانکی خود داشت و من هم از این موضوع سوء استفاده کردم و یک روز کارت بانکی‌اش را برداشتم و اقدام به خرید دستبند طلایی 500 ميليون ريالي که مدت‌ها از پشت ویترین مغازه مرا وسوسه نموده بود كردم.
اين مقام انتظامي ضمن اشاره به این موضوع که فعال بودن سیستم پیامکی حساب‌ها می‌تواند از تشکیل چنین پرونده‌هایی جلوگیری کند، به شهروندان توصیه کرد کارت‌ها و اطلاعات بانکی خود را در محل‎های امن و دور از دسترس دیگران نگهداری كنند و هنگام انجام هرگونه تراکنش بانکی دقت نمایند که اطلاعات آنها در اختیار دیگران قرار نگیرد.
سرهنگ "سلیمانی"  از عموم مردم خواست تا هشدار های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) یا با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰5 گزارش کنند.


 دستگیری عاملان آتش سوزی کوه‌های منطقه "فهلیان" 
فرمانده انتظامی "ممسنی" گفت: عاملان آتش سوزی 20 هکتار از مراتع کوه‌های منطقه "فهلیان" دستگیر شدند.
سرهنگ "محمدهاشم قسام" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع آتش سوزی در مراتع منطقه "فهلیان" اين شهرستان، دستگیری عاملان آن در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وي افزود: با تلاش و کوشش بی وقفه کارکنان انتظامی اين شهرستان مشخص شد 2 نفر از افراد غیر بومی که در این منطقه موقتا اتراق كرده بودند بر اثر سهل انگاری باعث آتش سوزی 20 هکتار از منابع طبیعی این منطقه شده بودند. 
این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران انتظامي اين شهرستان با تحقیقات فني و تخصصي موفق شدند در اين خصوص 2 نفر را شناسايي و آنان را در مخفيگاهشان دستگير كنند. 
سرهنگ "قسام" با اشاره به اینکه متهمين تحویل مقام قضائی شدند، گفت: متاسفانه سهل انگاری این 2 نفر علاوه بر از بين رفتن منابع طبیعی ارزشمند، منجر به سوختگی شدید یک جوان دوست دار محیط زیست كه قصد خاموش كردن آتش را داشت نيز شده است.
وی به عموم مردم توصیه کرد که با توجه به گرمای هوا و خشکی علفزارها و مراتع، بیش از پیش مراقبت کرده و همچنین در صورت مشاهده آتش سوزی، موضوع را سريعا به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام كنند.


دستگیری سارقين قطعات خودرو با 14 فقره سرقت 
فرمانده انتظامی "فیروزآباد" از شناسایی و دستگیری 2 سارق قطعات خودرو و کشف 14 فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ "مهدی جوکار" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات خودرو در سطح شهرستان "فیروزآباد"، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پليس قرار گرفت.
فرمانده انتظامی "فیروزآباد" ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با انجام كارهاي اطلاعاتي و تلاش شبانه روزي، موفق به شناسایی 2 سارق شدند و پس از هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی آنان را دستگیر کردند.
سرهنگ "جوکار" با اشاره به اينكه در بازجویی های به عمل آمده از متهمان، 14 فقره سرقت قطعات و لوازم خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه  که از آن در سرقت استفاده می‌کردند، کشف شد، به مالکان وسایل نقلیه توصیه كرد: اتومبیل خود را به قفل مرکزی، دزدگیر، قفل پدال، قفل فرمان و سوئیچ مخفی و سایر لوازم تاخیری و بازدارنده مجهز و از قرار دادن خودرو در کوچه ها و معابر تاریک خودداری کنند.


عتیقه جات با قدمت 4 هزار سال در "لارستان" کشف شد
فرمانده انتظامی "لارستان" از کشف 3 قطعه اشياء تاریخی زیر خاکی مربوط به هزاره دوم قبل از میلاد مسیح با قدمت 4 هزار سال در بخش "بنارویه" اين شهرستان خبر داد.                                                                              
سرهنگ "داود امجدی" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامي اين شهرستان با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند شخصي در منزل مسكوني خود اقدام به دپو عتيقه جات كرده است كه موضوع به صورت ويژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.                             
وی افزود: با تحقيقات نامحسوس و اقدامات فني انجام شده، صحت موضوع براي پليس محرز و پرونده قضائي در اين رابطه تشكيل شد.
فرمانده انتظامی شهرستان "لارستان" افزود: ماموران انتظامي با هماهنگي مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از محل اختفاء، تعداد 2 كوزه و يك عدد كاسه سفالي كشف و ضبط شد.
سرهنگ "امجدی" با اشاره به دستگيري يك نفر در اين خصوص و معرفي وي به مرجع قضائي، خاطر نشان کرد: کارشناسان میراث فرهنگی، قدمت این اشیا را مربوط به هزاره دوم قبل از میلاد مسیح با قدمت 4 هزار ساله اعلام کرده‌اند.
فرمانده انتظامی "لارستان" با اشاره به اينكه قاچاق اشیاء عتیقه و آثار باستانی، تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود، از مردم خواست در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه و هرگونه موارد مشابه، مراتب را از طريق مرکز فوریت‌های 110 به پليس اطلاع دهند.


كشف احشام قاچاق در"قيروكارزين"
فرمانده انتظامي "قيروكارزين" از توقيف وانت نيسان و كشف 51 راس گوسفند قاچاق به ارزش 900 ميليون ريال خبر داد.
سرهنگ "حميدرضا صالحي فرد" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، با اعلام اين خبر گفت: مأموران انتظامی اين شهرستان حین كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي، به يك دستگاه وانت نيسان حامل گوسفند مشکوک و آن را توقيف كردند. 
وي ادامه داد: پس از بررسي هاي انجام شده مشخص شد اين خودرو حامل 51 راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز دامپزشكي است.
فرمانده انتظامي شهرستان "قيروكارزين" با بيان اينكه در اين خصوص يك نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شد، افزود: ارزش ريالي اين محموله قاچاق، 900 ميليون ريال برآورد شده است.


تاكسي حامل كالاي قاچاق در "مهر"  توقيف شد
فرمانده انتظامي "مهر" گفت: ماموران پليس آگاهي اين شهرستان با توقيف يك تاكسي، موفق به كشف انواع كالاي قاچاق به ارزش يك ميليارد و 500 ميليون ريال شدند.
سرهنگ "عزيزاله كرمي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: ماموران انتظامي اين شهرستان در حين گشت زني در محور "جم-فيروزآباد"، به يك پژو تاكسي مظنون و آن را براي بررسي بيشتر توقيف كردند. 
فرمانده انتظامي شهرستان "مهر" افزود: پس از توقيف خودرو، ماموران در بازرسي از آن موفق به كشف 108 قوطی حاوی سموم گیاهی خارجی و تعداد ۶۹ بسته بذر گیاه قاچاق و فاقد مدارك قانوني شدند.
سرهنگ "كرمي" با اشاره به اينكه كارشناسان ارزش محموله مكشوفه را يك ميليارد و 500 ميلبون ريال برآورد كرده‌اند، عنوان داشت: در اين رابطه يك نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شد.


مرگ راكب و ترك نشين در برخورد نيسان با موتورسيكلت
رئيس پليس راهور استان از برخورد وانت نيسان با يك دستگاه موتورسيكلت و مرگ راكب و ترك نشين خبر داد.
سرهنگ "مصطفي عباسي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يك فقره تصادف منجر به فوت در خيابان "شقايق" شهرستان مرودشت، بلافاصله ماموران به همراه عوامل امدادي به محل مورد نظر اعزام شدند.
وي افزود: ماموران پس از حضور در محل مشاهده كردند كه يك وانت نيسان با يك دستگاه موتورسيكلت با 2 سرنشين برخورد كرده كه در اين حادثه، راكب و ترك نشين به دليل شدت جراحات وارده در دم فوت كرده‌اند.
رئيس پليس راهور استان خاطر نشان كرد: كارشناسان علت تصادف را موكول به تحقيقات بعدي اعلام كردند. 


کاربران در  فضای مجازی مراقب دام کلاهبرداران باشند
فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از شیوه جدید کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک لینک جعلی و پرداخت وجه برای فعال سازی تبلیغ در فضاي مجازي خبر داد.
سرهنگ "محمد عبادی‌نژاد" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: به منظور تسریع در ارائه خدمات به شهروندان، بسیاری از دستگاه‌های اجرایی خدمات خود را از طریق فضای مجازی و یا برنامه‌های موبایلی به شهروندان ارائه می‌دهند.
وی اضافه کرد: کلاهبرداران سایبری نیز از عدم آگاهی بسیاری از کاربران سوء استفاده کرده و با شگردهای جدید سعی بر فریب آنان و سرقت اطلاعات حساب بانکی داشته و در جدیدترین شیوه‌های کلاهبرداری با ارسال پیامک‌های حاوی لینک‌های جعلی در این خصوص اقدام كرده‌اند.
رئیس پلیس شهرستان كازرون بیان كرد: به‌ عنوان ‌مثال پیامکی با محتوای "تبلیغ شما در سایت ... ثبت گردید و برای فعال سازی مبلغ 2 هزار تومان پرداخت كنيد" برای هدایت افراد به سایت‌های جعلی بانکی استفاده ‌شده است.
سرهنگ "عبادی نژاد" بیان داشت: کلاهبرداران پس از ارسال پیامک به شهروندان، به منظور واریز وجه، آنان را به سایت‌های جعلی و فیشینگ هدایت و با سرقت اطلاعات بانکی افراد، اقدام به برداشت غیرمجاز از حسابشان می‌کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان کازرون یادآور شد: به پیامک‌های ارسالی از سوی شماره‌های ناشناس توجه نکرده و از کلیک بر روی آن خودداری کنند.
اين مقام انتظامي از کاربران خواست تا همواره در هنگام اتصال به درگاه بانکی با کنترل کردن آدرس بانک مربوطه در قسمت نوار آدرس، قفل ابتدای آدرس و نیز پروتکل امنیتی https دقت لازم را داشته باشند و از کلیک بر روی لینک‌های ناشناسی و یا نصب برنامه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی و از منابعی نامعتبر تبلیغ می‌شود، خودداری کنند.
وی یاد آور شد بهتر است کاربران براي انجام خدمات در فضاي مجازي، از رمز یکبار مصرف پويا استفاده كنند تا مورد كلاهبرداري قرار نگيرند.


 مزاحم سایبری در فسا  دستگیر شد 
فرمانده انتظامی فسا از شناسایی و دستگیری فردی به ایجاد مزاحمت، تهدید و اخاذی از طریق فضای مجازی در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "فرج رستمی" در تشریح این خبر گفت: با ارجاع پرونده قضائی مبنی بر ایجاد مزاحمت، تهدید و اخاذی از سوی فردی ناشناس برای خانمی جوان در فضای مجازی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت .
این مقام انتظامی افزود: ماموران موفق شدند با اقدامات فني و تخصصي متهم را شناسايي و آن را در يك عمليات ضربتي در مخفيگاهش دستگير كنند.
سرهنگ "رستمی" با بيان اينكه متهم پس از مواجهه با ادله و مستندات پلیس به جرم خود اقرار كرد، گفت: مجرمان سایبری که فضای مجازی را بستر مناسبی برای دستیابی به اهداف خود قرار می دهند، آگاه باشند كه کارشناسان پلیس فتا ردپای آنان را در فضای مجازی شناسایی و با آنان برخورد قانونی خواهند كرد.


نظرات بینندگان