کد خبر: ۱۴۰۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۷ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
معاون رئیس جمهوری خبر داد؛

تامین اعتبار بزرگراه دشت ارژن – ابوالحیات در فارس

اعتبار مورد نیاز بزرگراه دشت ارژن – ابوالحیات در فارس تامین می‌شود.
محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، هشتم مردادماه ۹۹ به صورت هوایی از طرح  بزرگراه شیراز به سمت نورآباد و بابامیدان و سد نرگسی در غرب استان فارس بازدید کرد و در جریان آخرین اقدامات انجام شده در این طرح ها قرار گرفت.
 
 محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در صورت تکمیل طرح بزرگراه دشت ارژن – ابوالحیات فارس تا پایان اسفندماه ۹۹، تمام اعتبار باقی ‌مانده این طرح از سوی سازمان برنامه و بودجه تامین و پرداخت می شود.

او، بیان کرد: اگر این ۲۳ کیلومتری که بین دشت ارژن و تنگه ابوالحیات در حال حاضر در دست طراحی است  بر اساس قولی که دست اندرکاران طرح داده‌اند حداکثر تا پایان اسفند ۹۹ تکمیل می شود که علاوه بر کاهش ۴۰ تا ۴۵ کیلومتری زمان سفر، از نظر ایمنی و سلامت مسافران نیز بسیار حائز اهمیت است.

نوبخت تصریح کرد: بر اساس توافقنامه‌ای که با استاندار فارس امضا خواهیم کرد، بخشی از اعتبار مورد نیز این طرح تامین و باقی ‌مانده اعتبار آن را در صورت بهره‌برداری تا پایان سال ۹۹، پرداخت می شود.

بزرگراه دشت ارژن- ابوالحیات یک پروژه حیاتی است
عنایت الله رحیمی استاندار فارس نیز، طرح  بزرگراه دشت ارژن – ابوالحیات را یک طرح مهم و حیاتی برای فارس دانست و ادامه داد: این مسیر، یک گلوگاه اساسی و خطرناک است که هرسال حوادث رانندگی دلخراشی در آن روی می‌دهد.

رحیمی افزود: در بازدید امروز مقرر شد که اعتبار لازم برای تکمیل طرح هم از سوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) به عنوان پیمانکار طرح و هم سازمان برنامه و بودجه انجام و طرح در موعد مقرر یعنی پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد.

عملیات اجرایی طرح تکمیلی قطعات اول و دوم بزرگراه دشت ارژن – ابوالحیات در سال ۱۳۹۱ آغاز شد که در حال حاضر ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

هدف اصلی از اجرای این طرح، اتصال ایمن جاده‌ای بین استان‌های خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد به استان فارس و کاهش زمان سفر است.

در حال حاضر ۱۵کیلومتر از این طرح در مرحله انجام روسازی و چهار کیلومتر لایه اول نیز آسفالت شده است که در صورت تامین اعتبار این طرح در سال ۱۳۹۹ به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ت

نظرات بینندگان