کد خبر: ۱۴۰۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز:

امسال نزدیک به ۳ میلیون مترمربع از معابر شیراز آسفالت می شود

مهندس اسماعیل صالحی با اشاره به آمار و ارقام مربوط به حجم آسفالت و هزینه های آن، معتقد است که در این زمینه شاهد تحولی مناسب در کلانشهر شیراز هستیم.
 مهندس اسماعیل صالحی با طرح این موضوع که در بعضی معابر، خصوصا مسیرهای فرعی شیراز، زمان تجدید آسفالت به بیش از یک دهه قبل باز می‌گشت، گفت: شهرداری شیراز با یک برنامه‌ریزی مناسب، در مسیر بهبود شرایط و بهسازی و نوسازی آسفالت معابر شهری، اقدامی موفق را آغاز کرده است.
انجام عملیات آسفالت معابر در چهار ماه اول امسال در مقایسه با سال های گذشته/امسال نزدیک به ۳ میلیون مترمربع از معابر شیراز آسفالت می شود
وی با اشاره به دشواری‌های اصلاح و بازسازی و نوسازی آسفالت معابر، گفت: در شهرهایی که مسیر توسعه خدمات شهری را به شکل مداوم طی می‌کنند و همواره با برنامه‌های مختلف دستگاه‌های خدمات رسانی اجرایی، نظیر آب، برق، گاز و مخابرات مواجه‌اند، اجرای طرح آسفالت معابر بسیار دشوار است.

اسماعیل صالحی با یادآوری اینکه شعار اصلی شهرداری و شورای شهر شیراز، انسان محوری در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها و طرح‌ها است، گفت: وضعیت آسفالت معابر در برخی نقاط، مناسب شان شهروندان شیرازی نبود.

او این اقدام را گامی در مسیر بهبود شرایط کیفی زندگی برای شهروندان تلقی و اضافه کرد: در بحث آسفالت معابر شهری، همواره موضوع زمان، حجم و گستردگی کار، هزینه‌های بالا و پیشگیری از بروز اختلال در زندگی روزمره مردم و .... باید مد نظر گرفته شود.

صالحی با اشاره به قدرشناسی شهروندان در خصوص بهسازی و نوسازی آسفالت در شیراز، گفت: ویژگی کار آسفالت معابر در شیراز، دقت، سرعت و کیفیت مناسب کار بوده است.

معاون شهرداری شیراز با یادآوری اینکه بهترین زمان برای آسفالت معابر، نیمه فصل بهار تا پایان تابستان است، گفت: در این فرصت کوتاه، سطحی وسیع را باید با برنامه‌ریزی دقیق، زیر پوشش آسفالت ببریم حال آنکه به لحاظ امکانات لجستیکی، تامین مصالح و اعتبار مورد نیاز، محدودیت‌هایی وجود داشته و دارد.

مهندس صاحلی با بیان اینکه طی چهار ماه اول امسال بیش از کل سال ۹۸ یا کل سال ۹۷ عملیات آسفالت معابر در شیراز انجام شده است، گفت: بررسی آماری، تنها بخشی از بزرگی و اهمیت کار انجام شده در این بخش را نشان می‌دهد؛ حال آنکه اجرای طرح آسفالت معابر در گفتار ساده اما در عمل، واجد پیچیدگی‌ها و دشواری‌های فراوانی است.

صالحی در عین حال با اشاره به آمارهای موجود در زمینه آسفالت معابر شهری در شیراز، گفت: سال 97 حدود یک میلیون و 300 هزار مترمربع عملیات آسفالت در شیراز اجرا شده بود.

معاون شهرداری شیراز این میزان در سال 98 را حدود یک میلیون و 500 هزار مترمربع اعلام و اضافه کرد: حجم کار انجام شده طی 4 ماه اول امسال حدود یک میلیون و 600 هزار مترمربع بوده است.

معاون شهرداری شیراز با بیان اینکه شهرداری نیز تحت تاثیر شرایط کلان اقتصادی کشور است، گفت: علیرغم دشواری‌ها و موانع و مشکلات موجود، با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر و با توجه به تاکیدات شهردار شیراز، موضوع آسفالت معابر، تا کامل شدن برنامه مورد نظر، ادامه خواهد داشت.

یادآور می شود از اول خرداد که عملیات گسترده آسفالت معابر آغاز شده  تاکنون بالغ بر یک میلیون مترمربع آسفالت شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان طرح ۱۲۰ روزه یعنی پایان شهریور این عدد به  دو میلیون متر مربع و تا پایان سال به ۳ میلیون مترمربع نزدیک می شود.

گفتنی است هزینه ی اجرای هر مترمربع آسفالت بین ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان است.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان