کد خبر: ۱۴۱۲۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس:

در ازای پخت غذا در ایام محرم، ۲۵ هزار بسته معیشتی از طرف موقوفات فارس به مردم نیازمند اهدا خواهد شد

نشست خبری حجت الاسلام و المسلمین موسوی مدیرکل اوقاف فارس با موضوع ویژه برنامه های اوقاف فارس در دهه اول محرم برگزار شد.
به گزارش شیرازه، حجت الاسلام موسوی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس در نشست خبری با اشاره به شروع ماه محرم اظهار داشت: امسال رویکرد متفاوتی در عزاداری ماه محرم  آغاز می شود. 

وی تصریح کرد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا در ایران و استان فارس، باید طبق فرموده رهبری از ستاد کرونا تبعیت کرد و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمود. 

به گفته حجت الاسلام موسوی امسال در ازای پخت غذا،  ۲۵ هزار بسته معیشتی از طرف موقوفات فارس به مردم نیازمند اهدا خواهد شد. این بسته ها توسط مراکز افق اماکن متبرکه و در حاشیه شهر توزیع می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس در خصوص تبلیغ در بقا متبرکه گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا،  ۱۹۱ نفر مُبَلغ بومی استان، کار تبلیغی خود را در فضای عمومی بقاع متبرکه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و در فضای مجازی را انجام میدهند.

وی با عنوان اینکه ۶۰ بقعه متبرکه میزبان طرح "بصیرت عاشورایی" هستند اظهار داشت:   این طرح شامل عزاداری، روضه خوانی و... می باشد و ۵۰ کانال به نام امام زادگان و بقا متبرکه فارس در پیامرسان های واتساپ و اینستاگرام ایجاد شده و مراسمات به صورت مستقیم پخش می شود.

حجت الاسلام و المسلمین رحیم صفری گرایی معاونت فرهنگی اوقاف و امور خیریه فارس در ادامه گفت: جلسات متعددی با ستاد استانی مبارزه با کرونا داشته ایم. سیاهوش کردن بقا متبرکه و کوچه های اطراف این مراکز انجام خواهد شد و  ۱۵ هزار پرچم در حرم مطهر علی ابن حمزه (ع) و اطراف آن انجام می شود.

وی تصریح کرد: برنامه "رهروان زینبی" در روز یازدهم ماه محرم  ویژه عزاداری خواهران در سه بقعه متبرکه اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام صفری با اشاره به برگزاری مراسمات در بقا متبرکه اظهار داشت: صحن باز امام زادگان در سطح استان جهت استفاده هیئات مذهبی آماده شده است و در اختیار هیئاتی که مکان ندارند قرار می گیرد.  ورود هیئت با دسته عزاداری به حرم های مطهر ممنوع شده است. مدت زمان مراسمات در بقا متبرکه به ۲ ساعت کاهش یافته است. ورود افراد به صحن امام زادگان باید با ماسک باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: از چند بیمارستانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند به صورت اطعام بیماران حمایت میکنیم. بخشی از درآمد های موقوفات  جهت خرید ماسک و مواد ضد عفونی صرف خواهد شد.

 معاونت فرهنگی اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: اولین سالی است که سردار سلیمانی در بین ما نیست، برای بزرگداشت این سردار بزرگوار، برنامه "علمدار ولایت" در شب تاسوعا و قرار است برنامه ویژه ای برگزار خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: نماز ظهر و عصر عاشورا در ۴۰ بقعه استان فارس برگزار خواهد شد. از سال گذشته طرح شمیم حسینی اعلام شد و این طرح در راستای حمایت از هیئات مذهبی از محل اجرای واقفان اجرا شد و امسال نیز این طرح در قالب بسته معیشتی قرار می گیرد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حسن
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
0
باسلام اگر این بسته ها به مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست هم اختصاص یابد کمک خوبی برای مراکز میباشد .باتشکر