کد خبر: ۱۴۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۹

در انتخابات مجمع نمایندگان فارس چه گذشت؟

بعد از گذشت بیش از دو ماه از ورود نمایندگان دوره یازدهم به مجلس شورای اسلامی حرف و حدیث هایی در خصوص چگونگی عملکرد مجمع نمایندگان فارس و انتخابات هفته گذشته آن مطرح می شود...
پایگاه خبری تحلیلی شیرازه؛ بعد از گذشت بیش از دو ماه از ورود نمایندگان دوره یازدهم به مجلس شورای اسلامی حرف و حدیث هایی در خصوص چگونگی عملکرد مجمع نمایندگان فارس و این سوال که چرا تا کنون هنوز نمایندگان جلسات رسمی برگزار نکرده اند مطرح است.
در انتخابات مجمع نمایندگان فارس چه گذشت؟
خبرنگار شیرازه در گفتگو با دو تن از نمایندگان فارس به ارزیابی عملکرد این مجمع پرداخت.

عبدالعلی رحیمی نماینده مردم شهرستان‌های سروستان،خرامه و کوار در مجلس شورای اسلامی که در انتخابات هفته گذشته مجمع به عنوان دبیر مجمع نمایندگان فارس برگزیده شد، در خصوص کاندیداهای ریاست و نائب رئیس مجمع عنوان کرد: دو نفر به عنوان کاندیدای ریاست مجمع نمایندگان فارس نام نویسی کردند که از بین حجت الله فیروزی نماینده فسا و ابراهیم عزیزی نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان با رای اعضا آقای عزیزی به عنوان رئیس مجمع انتخاب شدند. 
در انتخابات مجمع نمایندگان فارس چه گذشت؟
همچنین علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز، محمد جواد عسکری نماینده داراب و زرین دشت و حسین‌زاده نماینده جهرم نیز کاندیداهای نایب‌رئیس مجلس بودند که با رای اعضا آقای عسگری به عنوان نائب رئیس مجمع انتخاب شد.
 رحیمی در ادامه گفت:بنده نیز به عنوان دبیر و آقای انصاری نماینده شهرستان ممسنی به عنوان سخنگوی مجمع انتخاب شدیم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که عملکرد مجمع نمایندگان فارس در این مدت را چگونه ارزیابی می کنید؟ ابراز داشت: مجمع نمایندگان روزها و هفته های اول که در گیر و دار انتخاب هیئت رئیسه مجلس بود و با توجه به اینکه در هیئت رئیسه مجلس نماینده ای از فارس نداشتیم باید تلاش می کردیم تا در کمیسیون‌ها نقش بیشتری ایفا کنیم،لذا به این سمت حرکت کردیم و بر همین اساس نتیجه ای که حاصل شد به این صورت بود که اکنون دو نفر از نمایندگان فارس رئیس دوم کمیسیون مهم عمران و انرژی هستند یک نفر نایب رئیس کمیسیون و یک نفر سخنگوی کمیسیون صنایع و بنده هم به عنوان دبیر دوم کمیسیون انرژی در کمیسیون های مجلس انتخاب شدیم.

رحیمی ادامه داد: همچنین باید به کمیسیون های ویژه مثل کمیسیون جهش تولید نیز ورود می‌کردیم که با همت نمایندگان فارس اکنون آقایان رحیم زارع نماینده مردم آباده و دکتر قادری نماینده مردم شهرستانهای شیراز و زرقان دو نفر از 15نماینده حاضر در کمیسیون ویژه جهش تولید از استان فارس هستندو همه اینها مواردی بود که استان فارس می‌بایست تلاش می‌کرد تا سهم خود را حفظ کند.

وی با بیان اینکه همچنین در این مدت اساسنامه مجمع را اصلاح کردیم و سپس انتخابات برگزار شد،گفت:  امروز بعد از انتخابات مجمع، اولین جلسه رسمی مجمع نمایندگان فارس در شیراز و با حضور آیت الله دژکام برگزار شد، در این جلسه که قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و سردار حبیبی فرمانده انتظامی فارس نیز حضور داشتند نتایج خوب و قابل قبولی حاصل شد گونه‌ای که آیت الله دژکام نیز از روند هم افزایی مجمع نمایندگان ابراز رضایت کردند.

در ادامه به منظور پیگیری مصوبات جلسه مجمع نمایندگان فارس که امروز صبح برگزار شد و همچنین جلسه دیدار با سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس که عصر امروز 4شهریور برگزار گردید،خبرنگار شیرازه چندین بار با انصاری نماینده مردم ممسنی که اکنون سخنگوی مجمع  است تماس گرفت که به دلیل عدم پاسخگویی از سوی وی ادامه مصاحبه و اطلاع از مصوبات جلسه با رحیمی نماینده مردم کوار و خرامه گفتگویی انجام دادیم.

رحیمی در خصوص مباحث مطرح شده در این جلسات اظهار کرد: با توجه به مطالبات نمایندگان، مقرر شد دکتر قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در جلسات بعدی راهکار برون رفت از مشکلات بخش کشاورزی را ارائه دهد تا پیگیری‌های  لازم از سوی نمایندگان صورت گیرد همچنین اولویت کشاورزی استان بررسی شود.

دبیر مجمع نمایندگان فارس در ادامه افزود: به پیشنهاد آیت الله دژکام مقرر گردید برنامه ها به گونه ای باشد که بتوانیم به صورت کمی چشم‌اندازی در راستای برنامه های راهبردی ارائه دهیم.

پیسنهاد حمایت از تیم فجر شهید سپاسی از سوی نماینده فیروزآباد
رحیمی اضافه کرد:همچنین در جلسه اول مقرر شد که با سردار اشتری فرماندهی کل نیروهای انتظامی کشور در تهران دیدار کنیم.

 او با بیان اینکه طبق جلسه ای که قبلاً با دیوان محاسبات برگزار شده مقرر گردید، پروژه های نیمه تمام و موارد اولویت‌دار دنبال شود و بر روی پروژه های کلان بحث نظارتی افزایش یابد،افزود: در جلسه امروز بعد از ظهر با فرمانده جدید سپاه فجر استان سردار بوعلی نیز تصمیماتی در قالب چند مصوبه گرفته شد که از جمله  آنها تشکیل کارگروه های تخصصی با استفاده از پتانسیل اقشار تخصصی بسیج در راستای کمیسیون‌های مختلف مجلس بود تا این کارگروه ها بتوانند در حوزه های مختلف به نمایندگان کمک کنند.

رحیمی در ادامه عنوان کرد: در این دیدار مقرر شد بررسی صنایع و کارخانجاتی که نیاز به کمک دارند توسط سپاه انجام شود تا نمایندگان برای رفع مشکلات آنها ورود کنند.

حمایت از تیم فجر شهید سپاسی نیز یکی دیگر از موضوعاتی بود که از سوی نماینده فیروزآباد که رییس فراکسیون ورزش در مجلس است مطرح شد.

هماهنگی و همدلی  بین نمایندگان اتفاق افتاده و تفرقه بین اعضا وجود ندارد
 نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با شیرازه عنوان کرد: مجمع نمایندگان فارس با شروع مجلس عملا شکل گرفت و با هیئت رئیسه سنی که در حقیقت آقای موسوی رئیس سنی مجمع بودند و آقای نجابت که به عنوان کم سن ترین نماینده استان دبیر مجمع انتخاب شدند به کار خود ادامه داد تا اینکه هفته گذشته انتخابات مجمع انجام شد.

حجت الله فیروزی در ادامه با بیان اینکه در این مدت مجمع چند کار اساسی انجام داده است،گفت: ابتدا اساسنامه مجمع تنظیم شد و افراد نقطه نظرات خود را عنوان کردند و در ادامه جلسات متعددی با مسئولین  استان و استاندار برگزار شد و در سفر آقای نوبخت نیز  نمایندگان فارس با وی دیدار کردند.
در انتخابات مجمع نمایندگان فارس چه گذشت؟
فیروزی ادامه داد: جلساتی با اداره کل اطلاعات استان، رئیس سازمان صدا و سیما و یک جلسه نیز با فرمانده پیشین و فعلی سپاه فجر استان فارس برگزار شد، همچنین دو جلسه با اعضای شورای ائتلاف استان صورت گرفت که در این جلسات در خصوص توسعه استان و اولویت های توسعه فارس گفتگو های متعددی انجام شد.

وی با بیان اینکه در راستای مطالبات اقشار مختلف مردم از جمله فرهنگیان جلسه ای نیز با وزیر آموزش و پرورش هم چنین  وزیر ارتباطات آقای جهرمی و وزیر ورزش و جوانان  برگزار شده،افزود: همه اینها جلساتی است که در غالب مجمع برگزار شده است.

او در پاسخ به این سوال که مجمع نمایندگان استان از ابتدای ورود به مجلس تاکنون چقدر توانسته در راستای رفع موانع و مشکلاتی که استانی است گام بردارد و نمایندگان چقدر توانسته اند در راستای رفع مشکلات استانی باهم هم افزایی کنند اظهار کرد: شرایط ما شرایط خاصی است چون اگر بخواهیم واقع بین باشیم، مجمع نمایندگان با تعداد قابل توجهی عضو که بعد از تهران دومین استان است، پس هم نظر شدن ۱۸ نفر از افرادی که همه سوابق خوبی در حوزه‌های اجرایی و کاری دارند طبیعی است که همراه شدن و هم سخن شدن با یکدیگر و شناخت دیدگاه‌های همدیگر مدت زمانی طول می کشد که هماهنگی‌های لازم ایجاد شود اما به نظر می رسد اکنون این هماهنگی و همدلی اتفاق افتاده و تفرقه بین اعضا وجود ندارد.

 فیروزی ادامه داد: علاوه بر این حوزه های قانونگذاری حوزه زمانبری است و اینگونه نیست که امروز طرحی شروع شود و فردا خروجی آن کاملاً مشهود باشد، چراکه یک قانون تا تصویب شدن باید پروسه‌ای را طی کند.

پیشنهاد کمیسیون جهش تولید توسط مجمع نمایندگان فارس
وی با اشاره به اینکه آنچه به عنوان خروجی کار همکارانمان در مجمع نمایندگان فارس در مجلس قابل مشاهده و دفاع است، همین کمیسیون ویژه جهش تولید است که به عنوان یک کمیسیون مهم در مجلس  جدیدا به تصویب رسید،گفت: پیشنهاد این کمیسیون توسط نمایندگان استان فارس بود که با همکاری همه نمایندگان مجلس این کمیسیون هم تصویب و هم اعضای آن مشخص شد که دو نفر از نمایندگان استان فارس نیز در این کمیسیون حضور دارند که این خروجی نتیجه هم افزایی نمایندگان استان است و به نظر بنده روند کار روند بسیار خوبی است و امیدواریم این هم افزایی روز‌به‌روز قوی تر شود تا خروجی مناسبی برای مردم استان داشته باشد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان