کد خبر: ۱۴۲۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۰۳ مهر ۱۳۹۹

فارس برای مقابله با حوادث احتمالی فصل سرد آماده است؟

استاندار فارس گفت: استان فارس در مقاطع مختلف با بحران‌های مختلفی مواجه است که از جمله این بحران‌ها سیل است که تجربه طولانی در این زمینه داریم و وقوع سیل در استان هرساله خسارت‌هایی را به استان وارد می‌کند که برای آن باید برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.
  عنایت‌الله رحیمی با بیان اینکه براساس پیش بینی‌های کارشناسان سازمان هواشناسی امسال زمستان متفاوتی را در استان شاهد خواهیم بود، گفت: براساس پیش بینی‌ها امسال در کنار تغییرات دمایی نسبت به سال گذشته، بیشتر بارش‌ها در فارس به صورت باران و رگبار خواهد بود و مقابله با مخاطرات این پدیده‌ها و کاهش اثرات آن ضرورت آمادگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی، خدمات رسان و امدادی را بیش از پیش می‌طلبد.
 
رحیمی افزود: تمامی دستگاه‌های استان موظف هستند در راستای کاهش خسارات احتمالی با تمام ظرفیت پای کار باشند و علاوه بر پیش بینی امکانات و تجهیزات مورد نیاز، آموزش نیرو‌ها را هم در دستور کار قرار دهند.
 
وی گفت: با توجه به اینکه امسال اعتبارات مورد نیاز در زمینه مدیریت بحران در قالب ستاد ملی در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است مدیران استانی باید برای جذب بیشتر این اعتبارات و افزایش سهم استان فارس در زمینه جذب اعتبارات مدیریت بحران تمام تلاش خودرا به کار گیرند.
 
استاندار فارس، بر لزوم داشتن برنامه و مطالعه در چارچوب پیش بینی، پیشگیری و مقابله با حوادث احتمالی در استان تاکید کرد و افزود: در این زمینه باید از داده‌های معتبر، فناوری‌ها و علم به روز استفاده شود و از مشاوره اساتید دانشگاهی و اهل علم نباید غافل شد.
 
رحیمی ادامه داد: تهیه و تدوین طرح خطر پذیری سیل استان باید در دستور کار قرار گیرد، اما تا زمان تهیه و تدوین این طرح و در راستای کاهش خسارات سیل‌های احتمالی امسال باید تمامی تدابیر لازم برای لایروبی و نظارت بر رودخانه‌ها، مسیر‌ها و معابر اندیشیده شود و اگر جایی نیاز به مرمت و تعمیر است این بخش از عملیات قبل از فرا رسیدن فصل زمستان انجام شود.

نظرات بینندگان