کد خبر: ۱۴۲۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۰۸ مهر ۱۳۹۹
برای نخستین بار در جهان صورت گرفت؛

ابداع روش جراحی نوین درمان ناهنجاری نادر رحم در شیراز

جراح شیرازی برای نخستین بار در دنیا موفق شد با روشی نوین یکی از ناهنجاری‌های مادرزادی رحم را درمان کند.
سعید البرزی جراح و فوق تخصص زنان و زایمان و مبدع روش جراحی نوین درمان ناهنجاری نادر رحم در شیراز با اشاره به ابداع روش جراحی نوین درمان ناهنجاری نادر رحم در شیراز، اظهار کرد: در این نوع ناهنجاری نادر، جسم رحم و آندومتر وجود دارد، اما گردن رحم و واژن تشکیل نشده است.

او افزود: در این ناهنجاری، قاعدگی برای بیمار اتفاق می‌افتد، اما به علت نبود مجرای خروجی، امکان دفع آن وجود ندارد.

این جراح افزود: با شروع دوران بلوغ و تجمع خون قاعدگی در داخل رحم، بیمار دچار درد‌های شدید شکمی می‌شود.

البرزی گفت: در این روش جدید درمانی که به صورت لاپاروسکوپی انجام می‌شود، قسمتی از روده بزرگ را همراه با شریان به رحم بیمار پیوند می‌زنیم و مسیر گردن رحم را بازسازی می‌کنیم.

مدیر گروه زنان و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه پیش از این، برداشتن رحم تنها گزینه برای درمان بیماران بود، افزود: در این روش جدید جراحی رحم بیمار حفظ می‌شود و امکان باروری او از بین نمی‌رود.

البرزی افزود: این روش جدید جراحی برای نخستین بار است که به صورت لاپاراسکوپی و بسته در دنیا انجام می‌شود و پیش از این تنها در یکی از کشور‌های اروپایی این عمل به صورت باز و لاپاراتومی انجام شده بود.

او افزود: تاکنون ۶ بیمار از نقاط مختلف کشور در شیراز با این روش جدید با موفقیت کامل درمان شده اند.

البرزی افزود: بهبودی سریعتر بیمار، کاهش میزان درد‌های بعد از عمل، کوتاه‌تر شدن مدت زمان بستری در بیمارستان و کاهش احتمال عفونت از مزایای انجام این عمل جراحی جدید به روش لاپاراسکوپی است.

منبع: صدا و سیما

نظرات بینندگان