کد خبر: ۱۴۲۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹

معافیت صنعت گردشگری از پرداخت بخشی از عوارض شهرداری در شیراز

باتصویب شورای اسلامی شهر شیراز صنعت گردشگری از پرداخت بخشی از عوارض حوزه شهرداری شیراز معاف می شود.
 سرپرست اداره گردشگری و امور زیارتی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری گفت: صنعت گردشگری از پرداخت بخشی از عوارض حوزه شهرداری شیراز معاف می شود.
علی نیری، گفت: برترین‌های گردشگری حوزه شهرداری در هفته گردشگری انتخاب و معرفی خواهند شد.
وی با تشریح برنامه‌های هفته گردشگری بیان کرد: گردشگری یکی از صنعت‌هایی است که بیشترین ضربه را به دلیل شیوع ویروس کرونا از نظر اقتصادی و معنوی متحمل شد که به منظور حمایت از این بخش لایحه معافیت بخشی از عوارض صنعت گردشگری در حوزه شهرداری تهیه شده و در صورت تصویب در صحن علنی شورای اسلامی شهر اجرایی خواهد شد.
نیری در ادامه به بیان برنامه‌های هفته گردشگری پرداخت و ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا بخشی از برنامه‌ها در قالب وبینار‌های تخصصی حوزه گردشگری در شبکه‌های اجتماعی اجرا می‌شود.
وی افزود: یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده معرفی و تجلیل از برترین‌های حوزه گردشگری است که در این راستا برترین شهردار، پاکبان و آتش‌نشان در مناطق گردشگرپذیرشهری، مدیران بنا‌های گردشگری تحت پوشش شهرداری، سازمان‌های همکار در حوزه گردشگری شهرداری، باغدار و مسئول حوزه خدمات گردشگری مناطق شهری که ظرفیت گردشگرپذیری دارند، معرفی خواهند شد.

وی همچنین از رونمایی اتوبوس‌های گردشگری خبر داد و گفت: تعدادی اتوبوس بازسازی و تعدادی دیگر به ناوگان افزوده شده که آماده خدمات‌دهی به اقشار مختلف جامعه است.
نیری با بیان اینکه اتوبوس‌ها به دو شکل خدمات‌دهی خواهند کرد گفت: در روش نخست بر اساس مؤلفه‌های قانونی اتوبوس‌ها به آژانس‌های گردشگری واگذار شده و در روش دوم به عموم مردم از جمله قشر کم‌برخوردار، معرفی شده از سرای محلات و فرهنگسرا‌ها و گردشگران داخلی و خارجی خدمات خواهند داد.
معاون گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری شیراز همچنین از برگزاری وبینار‌های تخصصی حوزه گردشگری با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران و پخش در فضای مجازی خبر داد و گفت: در این نشست‌ها موضوعاتی نظیر گردشگری ادبی، آسیب‌شناسی گردشگری در دوران کرونا، جهانگردی روستایی، گردشگری خلاق و خوراک و گردشگری در آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


نظرات بینندگان