کد خبر: ۱۴۲۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۶ - ۱۴ مهر ۱۳۹۹

تداوم طرح ساماندهی فعالیت وانت بار‌ها در جاده‌های فارس

​مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از شناسایی بیش از ۵ هزار وانت بار در استان و تداوم طرح ساماندهی این دسته از وسائط نقلیه در استان خبر داد.
به گزارش شیرازه، علیرضا سیاهپور گفت: با توجه به روند روبه رشد تصادفات وانت بار‌ها در سال‌های اخیر، طرح ایمن سازی و ساماندهی وانت بار‌ها با هدف افزایش بهره وری و آموزش‌های مرتبط کاربردی رانندگان این وسیله نقلیه در دستور کار جدی این اداره کل قرار دارد.

او افزود: همه رانندگان و مالکان وانت بار استان بایستی با مراجعه به دفاتر انجمن‌های صنفی رانندگان نسبت به ثبت نام و گرفتن مدارک مجوز فعالیت اقدام کنند، تا از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

سیاهپور ادامه داد: این طرح به منظور ساماندهی ناوگان و رانندگان وانت بار، مشخص شدن مبدا، مقصد و شفافیت در جابجایی میزان و نوع بار اجرا می‌شود.

سیاهپور تصریح کرد: با توجه به اینکه تخصیص سوخت ناوگان وانت بار بر اساس پیمایش است با صدور بارنامه و مشخص شدن مسیر مبدا تا مقصد، سهمیه عملکردی سوخت به این ناوگان اختصاص می‌یابد.

در حال حاضر ۸۰۰ راننده واجد شرایط و بیش از ۵ هزار وانت بار فعال با ویژگی‌های مندرج برابر دستور العمل ساماندهی وانت بار‌ها در استان فارس مشغول خدمات رسانی هستند. ​

دستور العمل اجرایی وانت بار‌هایی که در حمل و نقل جاده‌ای فعالیت دارند، شامل توازن متعادل وسیله نقلیه در هنگام بار گیری، رعایت حداکثر ارتفاع مجاز ۵۰ سانتی متر قسمت بار از سطح خارجی سقف کابین راننده، رعایت حداکثر طول و عرض، نحوه بار گیری حمل و مهار ایمن محصولات حمل شده، شرایط چگونگی اجازه حرکت وسیله نقلیه پس از بار گیری و حفظ ایمنی کامل در مسیر‌های جاده‌ای است.

انتهای پیام/

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز ، سیاهپور
نظرات بینندگان