کد خبر: ۱۴۲۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۲ - ۰۳ آبان ۱۳۹۹
یادداشت سیاسی:

آیا همه افراد جامعه در برابر قانون یکسان هستند؟

حال که بنام ‏‏مصلحت و خواست سیاسی قرار است قانون اجرا نشود، پاسخگوی وضعیت ‏موجود کیست؟!‏ چنانچه اجرای قانون بر خلاف ‏مصلحت و خواست سیاسیون میباشد آیا میتوان گفت که قوانین موجود جامع و مانع است؟!‏ آیا میتوان گفت همه افراد جامعه در برابر ‏قانون یکسانند!؟


پایگاه تحلیلی خبری شیرازه: مشکلات اقتصادی،تورّم،کاهش ارزش پول ملّی،گرانی‌های بی‌منطق و تحریمها، نتیجه‌ اش سختیِ معیشتِ طبقاتِ پایین و ‏‏متوسّط جامعه است.‏ ‏علل زنجیره‌ی تورّم و گرانی را شناسایی و بروید سراغ این ‏علل.‏مدیریّت نظام پولی و مالی جزو مسائل کلیدی است.‏ "دولتها بایستی تا آخرین روز ‏مسئولیّتشان تلاش و کار کنند". در پارلمان‌های دنیا به نام مردم خیلی حرف زده می شود، امّا برای مردم کار نمیشود".‏ *(برگرفته از بیانات رهبر ‏معظم انقلاب در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس یازدهم)‏

استیضاح و اجرای قانون تکلیف مجلس و حق مردم است؛‏
با توجه به تورّم، کاهش ارزش پول ملّی و گرانی‌های بی‌منطق که سبب نارضایتی ‏مردم و وقوع جرایمی در جامعه گردیده، بر اساس اصل 88 قانون اساسی استیضاح رئیس جمهور از سوی تعدادی از نمایندگان مطرح تا پس از پاسخگویی و احتنالا قانع نشدن نمایندگان، تصمیم مقتضی اتخاذ گردد. 
افرادی این اقدام را فتنه و دیگرانی آن را خلاف مصلحت و منطق سیاسی ‏دانستند و قبل از پاسخگویی و مشخص شدن علل و عوامل وضعیت موجود، شنیده ها حاکی بر عدم اجرای قانون و صدور حکم سیاسی است!
 اگر قرار باشد مصائبِ شرایط موجود متوجه قشر مستضعف جامعه و عدم اجرای قانون اقدامی انقلابی تلقی گردد مصونیتی برای اجزای ‏حاکمیت و مجازاتی برای مادونها خواهد بود.
با فتنه نامیدن مطالبه گری، اگر مسئولی در جمهوری اسلامی نسبت به عملکردش پاسخگو ‏نباشد و مسبب ضربه به نظام، انقلاب و مردم باشد، عدم اجرای قانون بدعتی میشود ‏برای استعمار و دیکتاتوری مدرن. 
حال که بنام ‏‏مصلحت و خواست سیاسی  قرار است قانون اجرا نشود، پاسخگوی وضعیت ‏موجود کیست؟!‏ چنانچه اجرای قانون بر خلاف ‏مصلحت و خواست سیاسیون میباشد آیا میتوان گفت که قوانین موجود جامع و مانع است؟!‏ آیا میتوان گفت همه افراد جامعه در برابر ‏قانون یکسانند!؟
آیا اینگونه اقدامات برای سایرین توقعِ مصونیت از مجازات ایجاد نمی کند!؟

 ‏سیروس سجادیان، فعال سیاسی- اجتماعی
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان