کد خبر: ۱۴۲۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۳ - ۱۷ آبان ۱۳۹۹

بسته ویژه حوادث «شیرازه»/ از کشف محموله قاچاق ۱۲۰ میلیاردی در شیراز تا دستگیری اعضای باند گروگانگیری در فارس

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

با تلاش مأموران انتظامی استان، یک محموله بزرگ پارچه قاچاق به ارزش 120 میلیارد ریال در شیراز کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس، در این خصوص اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی از خبری مبنی بر دپو مقادیری کالای قاچاق در 2 انباری واقع در یکی از محله های شهر شیراز مطلع شدند.

سردار "رهام بخش حبیبی" افزود: موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی، جهت بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی گفت: در بازرسی از این 2 انبار، یک هزار و 723 طاقه ( 86 هزار و 150 متر) پارچه قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه ارزش این محموله قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، 120 میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

دستگیری اعضای باند گروگانگیری در فارس / بازگشت گروگان 83 ساله به آغوش خانواده 

با تلاش مأموران انتظامی، اعضای باند گروگانگیری در شهرستان "داراب" دستگیر و گروگان 83 ساله به صورت صحیح و سالم به آغوش خانواده بازگشت.

فرمانده انتظامی استان فارس، اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع گروگانگیری در اطراف پایانه مسافربری شهرستان داراب، بلافاصله مأموران انتظامی به محل اعزام شدند.

سردار "رهام بخش حبیبی" گفت: در بررسی های تکمیلی پلیس مشخص شد چند نفر ناشناس، یک پیرمرد 83 ساله را به گروگان گرفته و ضمن تماس تلفنی با خانواده وی، از آن ها  2 میلیارد تومان در قبال آزادی اش طلب کرده اند.

وی افزود: پرونده ویژه ای در این خصوص تشکیل و با تلاش های شبانه روزی مأموران پلیس آگاهی مرکز استان و شهرستان های "داراب" و "فسا"، مخفیگاه اعضای باند گروگانگیران در اطراف شهرستان فسا مورد شناسایی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: پس از انجام هماهنگی های لازم با مرجع قضائی، مأموران پلیس آگاهی طی یک عملیات غافلگیرانه و منسجم، 6  نفر از اعضای این باند گروگانگیری را دستگیر و فرد گروگان گرفته شده را به صورت صحیح و سالم آزاد و به خانواده اش تحویل دادند.

سردار حبیبی با بیان اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شدند، تصریح کرد: پلیس فارس با کسانی که بخواهند به هر نحوی موجب ناامنی و ایجاد رعب و وحشت در جامعه شوند، برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت.     

در "داراب"  127 كيلو ترياك كشف شد

جانشين فرمانده انتظامي استان از كشف 127 کیلو ترياك توسط ماموران انتظامي "داراب" خبر داد.

سردار "يوسف ملك‌زاده"، بيان كرد: روز گذشته ماموران انتظامی "داراب" هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي منتهي به اين شهرستان، در يك عمليات ضربتي به 2 دستگاه سواري پرايد و پژو 405 مظنون و دستور ایست دادند که رانندگان بدون توجه اقدام به فرار کردند.

سردار "ملك‌زاده" با بيان اينكه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران موفق شدند هر 2 دستگاه خودرو را توقيف كنند، گفت: در بازرسي از آن خودرها، 121 كيلو ترياك كشف كردند.

جانشين فرمانده انتظامي استان با اشاره به اينكه راننده سواري پرايد با توجه به كوهستاني بودن منطقه متواري و راننده پژو دستگير شد، بيان كرد: متهم پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.

برخورد پژو  با  تیر چراغ برق با 2 کشته و 2 مجروح

رئيس پليس راه شمالي استان، گفت: بر اثر برخورد سواري 405 با تیر چراغ برق در كمربندي شهرستان شيراز، 2 نفر در دم فوت و 2 نفر نيز مجروح و راهي بيمارستان شدند.

 "عبدالهاشم دهقاني"، بيان كرد: ماموران گشت پلیس راه از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 از وقوع یک فقره حادثه رانندگی در كمربندي شهرستان شيراز مطلع و بلافاصله به همراه عوامل امدادي در محل حاضر شدند.

"دهقاني" افزود: در بررسي انجام شده مشخص شد یک سواري 405 با 4 سرنشين در حال عبور از اين مسير بوده كه ناگهان با تیر چراغ برق برخورد می‌کند.

رئيس پليس راه شمالي استان با بيان اينكه در اين حادثه 2 نفر در دم فوت و 2 نفر نيز مجروح و راهي بيمارستان شدند، تصريح كرد: کارشناس ناتواني راننده در كنترل وسيله نقليه ناشي از تخطي از سرعت مطمئنه را علت اين تصادف اعلام كرد.

کشف محموله 10 میلیاردی تلفن همراه قاچاق در"فیروزآباد"

فرمانده انتظامی "فیروزآباد" از کشف محموله گوشی تلفن همراه  قاچاق به ارزش 10 میلیارد و 455 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

 "مهدی جوکار"، اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تشدید برخورد با قاچاقچیان، ماموران پلیس شهرستان "فیروزآباد" حین کنترل خودروهای عبوری، یک سواری پژو 405 حامل کالای قاچاق را شناسایی و طی یک عملیات ضربتی آن را متوقف کردند.

"جوكار" افزود: در بازرسی از این خودرو، 314 دستگاه انواع تلفن همراه قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان "فیروزآباد" با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالاهاي قاچاق مکشوفه را 10 میلیارد و 455 میلیون ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

توقيف اتوبوس حامل کالای  قاچاق ملیاردی  در "کوار"

فرمانده انتظامي "كوار" از توقيف یک دستگاه اتوبوس و كشف انواع کالای  قاچاق به ارزش 2 ملیارد و 200 ميليون ريال خبر داد.

 "علي بابايي"، گفت: ماموران پليس آگاهی  شهرستان "كوار" هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي، به يك دستگاه اتوبوس  حامل كالا مشکوک و آن را متوقف كردند.

وي ادامه داد: در بازرسي از آن خودرو، 500 بوکس سیگار، 40 قوطی بتونه رنگ، 220 بسته قرص و یک دستگاه اسپیلت خارجي قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان "كوار" با بيان اينكه در همین رابطه يك نفر دستگير شد، افزود: ارزش ريالي اين محموله برابر نظر كارشناسان، 2 ملیارد و 200 ميليون ريال برآورد شده است.

رفع تصرف 5 هكتار از اراضي ملي در"اقليد"

فرمانده انتظامي "اقليد" از دستگيري يك نفر و کشف يك فقره زمين خواري به ارزش 3 میلیارد ريال خبر داد.                                                                     
 "مراد صارمي"، گفت: در راستای مبارزه با جرم زمین خواری و تصرف زمین‌های دولتی، ماموران پلیس آگاهی با همکاری نمايندگان اداره منابع طبیعی، موفق شدند 5 هکتار از زمین‌هاي بخش "سده" که به صورت غیرقانونی تصرف شده بود را به بيت المال بازگردانند. 

 "صارمي" اظهار کرد: ماموران با انجام اقدامات فني و پليسی، موفق شدند در اين خصوص يك نفر را دستگير و تحويل مقام قضائي دهند.

فرمانده انتظامي "اقليد" با بیان اینکه کارشناسان ارزش اراضي رفع تصرف شده را 3 میلیارد ريال برآورد کرده‌اند، از شهروندان خواست: هرگونه اطلاع از دست اندازي و تصرف ملي توسط افراد سودجو را براي اقدام قانوني به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 گزارش کنند. 
                                                                           
يك كشته و 2 مجروح حاصل برخورد تيبا با پرايد

معاون اجتماعي پليس فارس، گفت: بر اثر برخورد سواري تيبا با يك دستگاه پرايد در محور مواصلاتي شهرستان "رستم"، يك نفر كشته و 2 نفر نيز مجروح و راهي بيمارستان شدند. 

 "كاووس محمدي" گفت: روز گذشته مأموران پليس راه از وقوع يك فقره تصادف منجر به فوت در محور مواصلاتي شهرستان "رستم" مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند.

 "محمدي" ادامه داد: مأموران مشاهده كردند سواري پرايد با يك خودرو تيبا با 5 سرنشين برخورد كرده كه منجر به فوت راننده تيبا و مجروحيت 2 نفر ديگر از سرنشينان آن شده است.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان، تصريح كرد: کارشناسان علت وقوع اين سانحه رانندگي را بي احتياطي از جانب راننده سواري پرايد به دليل تجاوز به چپ اعلام کرده‌اند.

انهدام باند قاچاقيان و كشف سیگار قاچاق میلیاردی در "فیروزآباد"

فرمانده انتظامي "فیروزآباد" از كشف يك میلیون و 218 هزار و 800 عدد نخ سیگار قاچاق به ارزش 6 میلیارد و 518 میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

 "مهدی جوکار" در تشريح اين خبر، بيان داشت: در راستاي طرح مبارزه با کالاي دخاني و برخورد قاطع با قاچاقچيان، ماموران انتظامي اين شهرستان با اشراف اطلاعاتي حين کنترل خودروها در محورهاي مواصلاتي "عسلویه-فیروزآباد"، در يك عمليات ضربتي موفق شدند 4 دستگاه سواري پژو پارس و پژو 405 متعلق به قاچاقچیان را متوقف کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان فيروزآباد با بيان اينكه در بازرسي از آن خودروها، يك میلیون و 218 هزار و 800 عدد نخ سیگار خارجي قاچاق كشف شد، تصريح كرد: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال كشف‌ شده،  6 ميليارد و 518 ميليون ريال برآورد شده است.

 "جوكار" با اشاره به اينكه در اين خصوص 4 نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شدند، افزود: پليس با تمام توان و جديت همواره آماده است با قاچاقچيان و اخلال گران نظم و امنيت اقتصادي مقابله كند.

پزشک کازرونی،  قربانی فروشنده کلاهبردار ماسک 

فرمانده انتظامی "کازرون" از دستگيري فردي خبر داد كه به بهانه فروش ماسك، 20 ميليون ريال از يك پزشك کلاهبرداری كرده بود.

 "اسماعیل زراعتیان"، در تشریح این خبر گفت: یکی از پزشکان شهرستان کازرون با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت که از طریق یکی از سایت‌های اینترنتی اقدام به خرید 20 ميليون ريال ماسک و تجهیزات پزشکی كردم و پس از مدتی علیرغم پیگیری مکرر، نه تنها کالا برای من ارسال نشد بلکه شماره‌ای که برای پشتیبانی در سایت درج شده بود خاموش و دیگر پاسخگو نبود. 

این مقام انتظامی افزود: اقدامات فنی توسط کارشناسان پلیس فتا در خصوص شناسایی متهم انجام که با تکمیل تحقیقات مشخص شد فرد كلاهبردار خانم جوانی است که در یکی از شهرستان‌های استان فارس سکونت دارد و با این شیوه ضمن سوء استفاده از اعتماد خریداران و وضعیت پیش آمده در خصوص بیماری کرونا، اقدام به کلاهبرداری اینترنتی می‌كند.

 "زراعتیان" با بيان اينكه كارشناسان موفق شدند با ترفندهاي خاص پليسي وي را دستگير كنند، گفت: متهم در بازجويي اوليه به كلاهبرداري 20 ميليون ريالي از شاكي اقرار كرد.

فرمانده انتظامی "کازرون" از شهروندان درخواست کرد حتما از فروشگاه های اینترنتی معتبر که دارای نماد اعتماد الکترنیک می‌باشند خریدهای خود را انجام دهند و در صورت بروز هرگونه مشکل در فضای مجازی، آن را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس  www.cyberpolice.ir (بخش فوریت های پلیسی) و یا با شماره تلفن 07142222544 اطلاع رسانی کنند.

توقيف پژو و كشف 19 كيلو ترياك

فرمانده انتظامي "زرين‌دشت" از توقيف سواري 405 و كشف 19 كيلو و 200 گرم ترياك در آن شهرستان خبر داد.

 "محمد بردبار"، گفت: ماموران انتظامي شهرستان "زرين‌دشت" در اجراي طرح مقابله با ورود مواد مخدر، حين كنترل محورهاي مواصلاتي به يك سواري 405 مظنون و آن را متوقف كردند.

وي افزود: ماموران در بازرسي از اين خودرو، 19 كيلو و 200 گرم ترياك كه به طرز ماهرانه‌اي در مخزن سوخت جاسازي شده بود كشف كردند.

"بردبار" تصريح كرد: در اين رابطه 4 قاچاقچي مواد مخدر دستگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شدند.

انتصاب "نیکبخت" به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان "ممسنی" 

مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با حضور سردار "حبیبی" و سایر مسئولان برگزار شد.

 مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی، با حضور سردار "رهام بخش حبیبی" فرمانده انتظامی استان و تعدادی از مسئولان آن شهرستان برگزار شد.

در این مراسم، طی حکمی "محمد نیکبخت" به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی منصوب و از تلاش های شبانه روزی "محمد هاشم قسام" در زمان تصدی گری این پُست تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

شایان ذکر است، سرهنگ نیکبخت پیش از این به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان "پاسارگاد" مشغول به خدمت بود.

انتهای پیام/س/ م

برچسب ها: حوادث ، شیرازه ، پلیس فارس
نظرات بینندگان