کد خبر: ۱۴۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۰

حل مشکل ترافیک شيراز با ایجاد خطوط ویژه

حسام قلعه‌دار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: ایجاد خطوط ویژه اتوبوسرانی تصویب شده است که به‌زودی راه‌اندازی و موجب تسریع در سفرهای درون‌شهری شهروندان می‌شود.
وی تصریح کرد: اگر طرح خطوط ویژه موثر واقع شود زمان طی کردن‌ برخی مسیرها از یک و نیم ساعت به 10 دقیقه تغییر پیدا کرده و محدودیت‌هایی را برای خودروهای شخصی ایجاد می‌کند.
این مسئول حمل و نقل در شیراز افزود: طرح محدوده ترافیکی شهر شیراز توسط کارشناسان دانشگاه مطالعه شده است که برای آسایش شهروندان پارکینگ‌هایی را پیش‌بینی کرده تا هنگام ورود به محدوده ترافیکی شهروندان بتوانند خودروهای خود را بیرون از محدوده پارک کنند که در این راستا 3 هزار پارکینگ مدرن در این شهر کلنگ‌زنی شده و یا در حال اجراست.
قلعه‌دار اضافه کرد: به زودی 50 درصد از مسیر ملاصدرا تا نمازی در اختیار خط اتوبوسرانی قرار می‌گیرد و 50 درصد دیگر آن ویژه دیگر وسایل نقلیه می‌شود که این امر تسریع در سفرهای شهروندان و آسایش آنان را فراهم می‌کند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه سعی می‌کنیم چهار خط ویژه شهر شیراز را قبل از شروع مدارس راه‌اندازی کنیم بیان کرد: ایجاد این خطوط و محدوده ترافیکی نیاز به اجرای گام به گام دارد و نمی‌توانیم به یک‌باره وارد کار کامل اجرایی شویم چراکه در بحث محدوده ترافیکی گام‌های نظرسنجی، آزمایشی و طرح یک‌ساله اعمال قانون را داریم تا در نهایت اجرایی شود.
قلعه‌دار بيان كرد: در مصوبه حمل و نقل ابتدا باید زیرساخت‌ها و زیربناها اجرا شود و با هماهنگی و تعامل با دستگاه‌های مربوطه سعی داریم مشکلات ترافیکی را کمتر کرده و طرح را اجرایی کنیم.
مسئول حمل و نقل شهر شیراز اذعان داشت: در رنگ‌آمیزی خط‌کشی‌های اخیر از رنگ‌های باکیفیت استفاده کرده‌ایم و رنگ این خط‌کشی‌ها حدود 10 میلیون تومان هزینه دربر داشته است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: از خیابان معالی‌آباد تا صنایع نیز خط ویژه اتوبوسرانی راه‌اندازی و همزمان دوربرگردان صنایع نیز ایمن‌سازی می‌شود.

نظرات بینندگان