کد خبر: ۱۴۳۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۱ - ۲۴ آبان ۱۳۹۹

رشد ۱۳۷ درصدی زکات در استان فارس

رئیس اداره اجرایی زکات استان فارس گفت: مردم نیکوکار این استان در هفت ماهه نخست امسال، ۸۴ میلیارد و ۸۱۸ میلیون تومان زکات پراخت کرده اند که این مبلغ نسبت به مدت سال گذشته ۱۳۷ درصد رشد داشته است.

رشد ۱۳۷ درصدی زکات در استان فارس

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محسن قلی‌زاده رئیس اداره اجرایی زکات استان فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه اعلام کرد: مردم نیکوکار این استان در هفت ماهه نخست امسال، ۸۴ میلیارد و ۸۱۸ میلیون تومان زکات پراخت کرده‌اند که این مبلغ نسبت به مدت سال گذشته ۱۳۷ درصد رشد داشته است.

وی با عنوان اینکه ۴۸۸ مبلغ روحانی برای ترویج فرهنگ زکات در شهرستان های استان مشغول فعالیت هستند، بیان داشت: ۲۳۹۶ عامل افتخاری در شهر ها و روستاهای فارس در راستای نهادینه کردن و ترویج زکات فعالیت می کنند.

 رئیس اداره اجرایی زکات استان فارس تصریح کرد: ۳۱ درصد از زکات جمع آوری شده برای اجرای پروژه های عامل المنفعه مصرف شده است. ۶۹ درصد از این مبلغ جهت امور محرومین و نیازمندان در مدت مذکور هزینه شده است.

حجت‌الاسلام قلی‌زاده با تشریح فعالیت های صورت گرفته، بیان کرد: پرداخت ۴۵۱ مورد کمک هزینه جهیزیه، ۱۸۷ مورد مرمت مسکن، ۸۶ مورد احداث خانه، ۶۶۶ مورد کمک هزینه درمان، بیش از پنج هزار کمک هزینه تحصیلی و سه مورد آزاد سازی زندانی از جمله هزینه کرد مبلغ جمع آوری شده از زکات است. 

به گفته این مقام مسئول، طبق شرع مقدس و بنا بر نظر مشهور زکات به 9 مورد گندم، جو، خرما، انگور، طلا، نقره، گاو، شتر و گوسفند تعلق می گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: ۱۰.۰۹ درصد زکات کل کشور سهم استان فارس است که این استان توانسته رتبه اول حجم کل کشور را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/ح/ م


برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان