کد خبر: ۱۴۳۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۸ - ۲۴ آبان ۱۳۹۹

به کارگیری ظرفیت‌های بسیج و سپاه فارس برای مقابله با کرونا

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: حداکثر ظرفیت‌های سپاه و بسیج استان فارس در سه محور فعالیت‌های بهداشتی و پیشگیری، فعالیت در مراکز درمانی مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی به کار گرفته می‌شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، تفاهم‌نامه بسیج ملی سلامت در پیشگیری و مبارزه با کووید 19 بین سپاه فجر استان فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز منعقد شد.

سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه هدف از این تفاهم‌نامه مشارکت هدفمند بسیج در مقابله با بیماری کرونا و کمک به کادر بهداشت و درمان استان فارس است اظهار داشت: براساس این تفاهم‌نامه تمام ظرفیت‌های سپاه و بسیج فارس در حوزه‌های مختلف عمومی و تخصصی، نیروی انسانی  و تجهیزات برای کمک به کادر بهداشت و درمان به میدان می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: طبق مفاد این تفاهم‌نامه حداکثر ظرفیت‌های سپاه و بسیج استان فارس در سه محور فعالیت‌های بهداشتی و پیشگیری، فعالیت در مراکز درمانی مورد نیاز دانشگاه و مساعدت و فعالیت در حوزه پشتیبانی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی شیراز سازماندهی و به کارگیری می‌شود.

فرمانده سپاه استان فارس ادامه داد: حضور نیروهای بسیجی در فرآیند مدیریت آرامستان‌ها، اقناع‌سازی جامعه در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، همکاری در گندزدایی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی، همکاری گروه‌های جهادی در راستای تغسیل متوفیان و فعال شدن آمرین سلامت در سطح محلات از جمله اهداف مهم این تفاهم‌نامه است.

وی با بیان اینکه براساس این تفاهم‌نامه افراد داوطلب و اعضای گروه‌های جهادی بسیج پس از طِی دوره آموزشی به یاری کادر بهداشت و درمان فارس خواهند آمد، گفت: افراد متخصص در حوزه پزشکی و همچنین داوطلبان پس از طِیِ دوره آموزش تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی در راستای طرح بیمار یار در مراکز بهداشتی و درمانی بکارگیری می‌شوند.

سردار بوعلی با بیان اینکه ثبت‌نام از داوطلبان همیار بیمار و سلامت توسط پایگاه‌های مقاومت و گروه‌های جهادی بسیج آغاز شده است گفت: داوطلبانی که دارای تخصص و توانمندی‌های عمومی هستند نیز در امور پشتیبانی و خدماتی مراکز بهداشتی و درمانی سازماندهی و به کارگیری خواهند شد.

انتهای پیام/ح/ م
نظرات بینندگان