کد خبر: ۱۴۳۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۲۶ آبان ۱۳۹۹
نماینده آباده:

اتصال آباده به آزادراه شیراز-اصفهان به اعتلای منطقه کمک می‌کند‎

نماینده مردم آباده در مجلس بابیان اینکه اتصال آباده به آزادراه شیراز- اصفهان به اعتلای منطقه کمک می‌کند‎، گفت: آزادراه در حال ساخت شیراز-اصفهان به گفته مقامات مربوط مراحل پایانی را طی می کند.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، رحیم زارع گفت: آباده در شمال استان فارس از ظرفیت‌های خوب در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی و صنعتی برخوردار است که می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت آزادراه در حال ساخت شیراز - اصفهان به اعتلای اقتصاد منطقه کمک کرد. 

وی با اشاره به دیدار با وزیر راه و شهرسازی افزود: با استفاده از آزادراه اصفهان - شیراز می توان صادرات میوه و کاشی و سرامیک این شهرستان را رونق بخشید.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم‌بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بهره برداری از این آزادراه موجب می شود تا مسیر تهران تا بندرعباس در محور خسرو شیرین ۱۴۱ کیلومتر نزدیک تر شود.

وی با بیان اینکه با اتصال محور آباده - صغاد - بهمن به این آزادراه می توان علاوه بر کاهش مسافت به رونق منطقه کمک کرد تصریح کرد؛ با توجه به عبور آزادراه شیراز – اصفهان از مناطق عشایر نشین، این پیشنهاد را مطرح کرده ایم که شهرک های عشایری، دامداری و کشاورزی در کنار این آزادراه ایجاد شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، همچنین از دستور وزیر برای اتصال راه صفاشهر (خرمی) – دهستان قشلاق به آزادراه در بودجه سال  ۱۴۰۰ یاد کرد.

زارع با بیان اینکه زیرساخت باند و فنس کشی فرودگاه شمال فارس انجام شده است تصریح کرد: در دوسال گذشته پست سازمانی این فرودگاه تعریف شده و تامین هشت نفر نیروی انسانی برای فرودگاه شمال فارس در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: امسال حدود ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای این فرودگاه در نظر گرفته شده که از سال آینده این تخصیص اعتبار افزایش خواهد یافت.


انتهای پیام/ر / م
نویسنده :
رضا کوهی شوریجه
نظرات بینندگان