کد خبر: ۱۴۳۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۲۱ آذر ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از دستگيری ۴۱متهم تحت تعقيب در شيراز تا مرگ ۲نفر بر اثر برخورد زانتیا با تیر برق در شیراز

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

 دستگيري 41 متهم تحت تعقيب در شيراز

فرمانده انتظامي شيراز گفت: ماموران انتظامي اين شهرستان طي 24 ساعت گذشته، 41 نفر متهم كه به دليل ارتكاب جرايم مختلف تحت تعقيب پليس بودند دستگير كردند.

فرج شجاعي، بيان كرد: در اجراي دستورات قضائي و با هدف دستگيري مخلان نظم و امنيت و متهمان تحت تعقيب، شناسايي اين افراد در دستور كار فرماندهي انتظامي شهرستان شيراز قرار گرفت.

وي با بیان اینکه ماموران با انجام كارهاي فني و پليسي، در 24 ساعت گذشته موفق شدند 41 نفر متهم را شناسايي و طي چند عمليات جداگانه همه آنان را دستگير كنند، تصريح كرد: در پيشينه اين افراد جرايمي همچون سرقت، حمل مواد مخدر، توهين و تمرد نسبت به ماموران، جعل و كلاهبرداري و ايجاد ضرب و جرح ديده مي شود.

كشف 20 ميليارد كالاي قاچاق در شيراز

جانشين فرمانده انتظامي استان از كشف 300 عدد لوازم رايانه‌اي قاچاق به ارزش 20 ميليارد ريال در بازرسي از يك منزل مسكوني در شيراز خبر داد.

سردار يوسف ملك‌زاده، بيان كرد: در راستاي تشديد مبارزه با قاچاق، ماموران يگان امداد شيراز با اقدامات فني و تخصصي از دپو  مقداي كالاي قاچاق در يك منزل مسكوني در يكي از روستاهاي شيراز مطلع شدند و رسيدگي به موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران انتظامي پس از هماهنگي قضائي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن مكان موفق شدند 160 عدد كيس و 140 عدد پايه مانيتور خارجي قاچاق و فاقد مجوز گمركي را كشف كنند.

جانشين فرمانده انتظامي استان با اشاره به اينكه در اين خصوص يك نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شد، تصريح كرد: برابر نظر كارشناسان ارزش اموال مكشوفه، 20 ميليارد ريال برآورد شده است.

پلمب 36 واحد صنفي در اجراي محدوديت‌هاي کرونایی 

فرمانده انتظامي مرودشت با اشاره به تداوم طرح تشديد نظارت بر صنوف به منظور پيشگيري از شيوع بيماري کرونا، گفت: از آغاز اعلام محدوديت هاي اعمال شده در اين شهرستان، 36 واحد صنفي به دلیل رعايت نکردن پروتکل هاي بهداشتي پلمب شد. 

فرشید زینلی در تشریح این خبر، عنوان کرد: در راستاي اجراي مصوبات ستاد ملي مبارزه با کرونا، ماموران دایره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با همکاري اتحاديه امور صنفي، شبکه بهداشت و درمان و اداره صمت شهرستان  مرودشت نظارت مستمر بر واحدهاي صنفي ادامه دارد.

وي ادامه داد: از نخستين ساعات تشديد طرح محدوديت‌ها و فعاليت صنوف غير ضروری از يکم آذرماه تاکنون، ماموران با همکاري ادارات ياد شده از 314 واحد صنفي بازديد کردند که با تذکر به 150 واحد صنفي، 36 واحد را نيز پلمب كردند.

زينلي به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از شیوع کرونا ضمن توجه به هشدارهای کادر درمان و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، در اجرای قوانین اتخاذ شده با پلیس همکاری کنند.

کشف 8 ميليارد كالاي قاچاق در شيراز

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان از کشف 247 عدد سنگ روشويي و توالت فرنگي قاچاق به ارزش 8 ميليارد ريال در شيراز خبر داد و گفت: ماموران پليس امنيت اقتصادي استان در راستاي طرح مبارزه با احتكار و قاچاق، از دپو سنگ روشويي واقع در يك انبار در بلوار اميركبير شيراز مطلع شدند.

ابراهيم يگانه، بيان كرد: ماموران با هماهنگي مقام قضائي به محل‌ مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن مكان‌، موفق شدند 247 عدد سنگ روشويي و توالت فرنگي خارجي قاچاق را کشف کنند.

وی با اشاره به اينکه ارزش محموله‌ كشف شده برابر نظر کارشناسان، 8 ميليارد ريال برآورد شده است، خاطر نشان کرد:  انبار مورد نظر نيز پلمب شد.

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان با بيان اينكه در اين خصوص مالك انبار به مراجع قضائي معرفي شد، عنوان داشت: برخورد با قاچاق كالا به صورت ويژه در دستور كار اين مجموعه انتظامي قرار دارد.

115 دستگاه موتورسيكلت رسوبي تحويل مالكان شد

فرمانده انتظامي شهرستان فیروزآباد از ترخيص 115 دستگاه موتورسيکلت رسوبي خبر داد و گفت: از ابتداي طرح تسهيل ترخيص موتورسيکلت‌هاي رسوبي، از ابتداي اين طرح تا کنون، 115 دستگاه موتورسيکلت از پارکينگ های این شهرستان رفع توقیف و ترخيص شده است.

مهدی جوکار، ادامه داد: طرح تسهيل در ترخيص موتورسيکلت‌هاي رسوبي در راستاي جلب رضايت عمومي و تحويل موتورسيكلت به شهروندان، توسط پليس راهور در سطح شهرستان و همزمان با سراسر کشور در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه تاکنون 115 دستگاه موتورسیکلت تحویل مالکان شده است، افزود: پرداخت دیون دولتی مانند جریمه های معوقه به صورت اقساطی و هزیته پارکینگ نیز بر اساس نرخ آن در سال 94 محاسبه می‌شود و مالکان یا متصرفان هر چه سریعتر از این فرصت استثنایی استفاده کنند و نسبت به ترخیص موتورسیکلت توقیفی خود اقدام كنند.

فرمانده انتظامي شهرستان فیروزآباد، ادامه داد: مالکان و متصرفان قانوني موتورسيکلت‌هاي رسوبي، مي‌توانند براي ترخيص وسيله نقليه خود و استفاده از مزاياي اين طرح به مراکز پليس +10 مراجعه کنند.

رفع تصرف 2 هكتار از اراضي ملي در قيروكارزين

فرمانده انتظامي قيروكارزين از کشف يك فقره زمين خواري 2 هكتاري به ارزش 6 میلیارد ريال در يكي از مناطق اين شهرستان خبر داد و گفت: در راستای مبارزه با جرم زمین خواری و تصرف زمین‌های دولتی، ماموران انتظامي با همکاری نمايندگان منابع طبیعی و اداره آب، موفق شدند 2 هکتار از زمین‌هاي دولتي که به صورت غیرقانونی تصرف شده بود را به بيت المال بازگردانند.
                                                                 
حميدرضا صالحی فرد، اظهار کرد: ماموران با انجام اقدامات فني و پليسی، موفق شدند در اين خصوص يك نفر را دستگير و تحويل مقام قضائي دهند.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اراضي رفع تصرف شده را 6 میلیارد ريال برآورد کرده‌اند، از شهروندان خواست: هرگونه اطلاع از دست اندازي و تصرف ملي توسط افراد سودجو را براي اقدام قانوني به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 گزارش کنند.    

کشف موتورسیکلت قاچاق 3 میلیاردی در کازرون

فرمانده انتظامي کازرون از كشف يك دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش 3 ميليارد ريال در اين شهرستان خبر داد و گفت: ماموران پلیس آگاهی كازرون حين گشت‌زني در حوزه استحفاظي، به يك دستگاه موتورسیکلت سنگين كه در خیابان پارك بود مشكوك شدند. 

اسماعیل زراعتیان با بیان اينكه در بررسي‌هاي صورت گرفته مشخص شد موتورسيكلت مذكور قاچاق است، افزود: کارشناسان ارزش آن را 3 میلیاردریال برآورد کرده‌اند. 

وی با بيان اينكه تلاش براي دستگيري مالك ادامه دارد، عنوان داشت: مبارزه با قاچاق کالا یکی از اهداف پلیس در راستای تامین امنیت پایدار در جامعه است.

كشف چوب و ذغال قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از توقيف 2 دستگاه وانت نيسان و کشف 4 تن و 500 کیلوگرم چوب قاچاق و 300 کیلوگرم ذغال در این شهرستان خبر داد. 

محمد نیکبخت، عنوان کرد: ماموران انتظامی ممسني هنگام گشت‌زنی در محورهاي مواصلاتي، به 2 دستگاه وانت نيسان حامل چوب مظنون و آنها را متوقف کردند که در بازرسی از آن خودروها، 4 تن و 500 کیلوگرم چوب و 300 کیلوگرم ذغال قاچاق کشف شد.

وی افزود: در این خصوص 2 نفر دستگیر و براي سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

نیکبخت با بيان اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 100ميليون ريال برآورد كرده‌اند، عنوان داشت: برخورد قاطع و قانوني با اينگونه افراد، یکی از اولويت‌های پليس مي‌باشد.

كشف 79 كيلو ترياك در منزلی در لارستان

فرمانده انتظامي لارستان از كشف 79 كيلو و 500 گرم ترياك در بازرسي از يك منزل مسكوني و دستگيري يك قاچاقچي خبر داد و گفت: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر لارستان با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند فردي مقداري ترياك در منزل خود در يكي از محله‌هاي اين شهرستان دپو كرده است كه موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.

داود امجدي، افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن منزل، 79 كيلو و 500 گرم ترياك را كشف كردند.

وی با بيان اينكه در اين خصوص يك نفر قاچاقچي دستگير و تحويل مراجع قضائي شد، تصريح كرد: شهروندان مي‌توانند در صورت اطلاع از فعاليت سوداگران مرگ، گزارش آن را به پليس 110 اطلاع دهند.

22 قطعه پرنده كمياب از اتوبوس كشف شد

فرمانده انتظامي داراب از كشف 22 قطعه پرنده كمياب در بازرسي از یک دستگاه اتوبوس در این شهرستان خبر داد.

علیرضا نوشاد، بيان كرد: ماموران ایست و بازرسی قلاتویه داراب هنگام كنترل خودروهای عبوری در محورهاي مواصلاتي منتهي به اين شهرستان، به يك دستگاه اتوبوس مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي با بيان اينكه در بازرسي از اين اتوبوس، 22 قطعه پرنده کمیاب از نوع مرغ مینا کشف شد، تصریح کرد: در اين خصوص يك نفر دستگير شد.

نوشاد با اشاره به اينكه كارشناسان ارزش پرنده‌هاي مكشوفه را 350 ميليون ريال برآورد كرده‌اند، گفت: متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

برخورد خودرو زانتیا با تیر برق ۲نفر را به کام مرگ کشاند

بر اساس گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، ساعت ۰۰:۱۰ بامداد امروز در پی تماس رانندگان خودرو های عبوری در کمربندی احمد آباد (حدفاصل پل شهیدان یغمور و پل امام حسن) با سامانه ۱۲۵، ستاد فرماندهی آتش نشانی بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های ۵ و گروه امداد و نجات ایستگاه ۱۴ را به محل حادثه اعزام کرد.

محمد هادی قانع رییس سازمان  آتش نشانی شیراز اظهار داشت: یک دستگاه خودرو سواری زانتیا در مسیر کمربندی احمد آباد در حال حرکت بود که به دلیل نامعلومی از مسیر خود منحرف شده و به شدت با ستون برق کنار بزرگراه برخورد کرد.

وی در ادامه گفت:آتش نشانان بلافاصله همزمان با قطع جریان برق خودرو، از نشت بنزین خودرو جلوگیری کردند و با توجه به گیر کردن سرنشینان در اتاقک خودرو به سرعت بعد از ایمن کردن محل حادثه با استفاده از ابزار تخصصی نجات اقدام به بیرون آوردن سرنشینان محبوس شده از داخل اتاقک خودرو کردند و آنها را تحویل امدادگران اورژانس دادند که متأسفانه در معاینات اولیه مشخص شد هر دو سرنشین در این حادثه جان خود را از دست داده است .

قانع در پایان اعلام كرد: علت اصلی حادثه از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

انتهای پیام/س / م
نظرات بینندگان