کد خبر: ۱۴۳۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۸ - ۲۳ آذر ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از دستگیری اعضای باند ۳نفره زورگيران تا کشف قرص و پودر مکمل بدن‌سازی قاچاق در شیراز

مهم‌ترین اخبار‌حوادث روز استان را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه»‌ مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبارحوادث روز استان را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

توقيف پرايد و كشف 170 كيلو مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان از توقیف سواري پرايد و كشف 170 کیلو تریاک و حشيش در محور اصفهان-شيراز خبر داد. 

سردار رهام‌بخش حبيبي، بيان كرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند شخصي با يك سواري پرايد قصد انتقال مواد مخدر به شيراز دارد كه موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند. 

وی افزود: بلافاصله مأموران به محور اصفهان-شيراز اعزام و با انجام گشت‌های محسوس و نامحسوس، خودرو پرايد حامل مواد مخدر را شناسایی و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

 فرمانده انتظامی استان فارس، گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز خودرو متوقف و در بازرسی از آن، 130 کیلو حشيش و 40 كيلو تریاک کشف و راننده نيز دستگیر شد.

حبيبي با اشاره به اينكه در اين خصوص يك سواري پرايد با 3 سرنشين كه اسكورت محوله بود نيز توقيف شد، تصريح كرد: متهمان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند. 

با هوشياري پليس، اعضاي باند 3 نفره زورگيران در كمتر از 5 ساعت دستگير شدند

فرمانده انتظامي شيراز، گفت: اعضاي باند 3 نفره زورگيران به عنف مغازه در كمتر از 5 ساعت با هوشياري پليس دستگير و روانه زندان شدند. 

فرج شجاعي، بيان كرد: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يك فقره سرقت به عنف مغازه در محله تاچارا شيراز، بلافاصله ماموران انتظامي كلانتري ۲۳ گلدشت براي بررسي موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند. 

وي افزود: در بررسي‌هاي اوليه، شاكي به ماموران اعلام كرد كه بامداد امروز 20 آذرماه سال جاري در مغازه مشغول كار بودم كه 3 نفر با سر و صورت پوشيده با سلاح سرد وارد شدند و با تهديد، مقداري نوشيدني، آجيل، يك دستگاه پوز و مبلغ 3 ميليون ريال وجه نقد را سرقت و متواري شدند. 

شجاعي افزود: ماموران كلانتری۲۳ گلدشت با اقدامات فني و تخصصي و استفاده از ابزارهاي پليسي، موفق شدند در كمتر از 5 ساعت اعضاي باند 3 نفره سارقان به عنف را شناسايي و آنان را در مخفيگاهشان در يكي از محله‌هاي شيراز دستگير كنند. 

فرمانده انتظامي شیراز با اشاره به اينكه در سوابق متهمان جرايمي از جمله حمل و توزيع مواد مخدر، سرقت مغازه، اراذل و اوباش و... به چشم مي‌خورد، تصريح كرد: در بازرسي از مخفيگاه آنان، همه اموال مسروقه كشف و تحويل شاكي شد.

اين مقام انتظامي با بيان اينكه متهمان تاكنون به 7 فقره سرقت به عنف مغازه و موبايل قاپي از شهروندان اعتراف كرده‌اند، اظهار داشت: اين سارقان حرفه‌اي تحويل مراجع قضائي و از آن طريق روانه زندان شدند. 

کشف قرص و پودر مکمل بدن‌سازي قاچاق درشیراز 

فرمانده انتظامی شیراز، از کشف 9 هزار و 380 عدد قرص و 134 كيلو پودر مکمل بدن سازی خارجي قاچاق به ارزش 2 ميليارد و 500 میلیون ريال خبر داد و گفت: در اجراي طرح مبارزه با قاچاق، ماموران كلانتري "22 آزادگان" شهرستان شيراز با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند يك باند قاچاق تهیه و توزیع داروهای مکمل در بلوار "مدرس" در حال فعالیت مي‌باشند كه بلافاصله موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

 فرج شجاعی، افزود: مأموران پس از هماهنگي قضائي به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسي از محل اختفای آنها، 9 هزار و 380 عدد قرص و 134 كيلو پودر مکمل بدن‌سازی خارجي قاچاق كشف كنند. 

وی با اشاره به اینکه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 2 ميليارد و 500 میلیون ريال برآورد كرده‌اند، اظهار داشت: در این خصوص 2 نفر متهم دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

فرمانده انتظامی شیراز با هشدار در خصوص عواقب مصرف دارو و مکمل‌های غذایی بی‌کیفیت و تقلبی قاچاق، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك، مراتب را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام کنند. 

ترخیص 129 دستگاه موتورسیکلت رسوبی از پارکینگ‌های جهرم

سرپرست فرماندهي انتظامی جهرم از ترخیص 129 دستگاه موتورسیکلت از ابتدای طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی خبر داد.

علي‌اصغر محمدپور، بيان كرد: طرح تسهیل در ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی و رسوبی از پارکینگ‌ها از ۱۸ آبان ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در شهرستان جهرم به مرحله اجرا درآمد. وي گفت: با تمهیداتی که در این طرح در نظر گرفته شده است ‌هزینه نگهداری در پارکینگ‌ها برابر تعرفه سال 94 محاسبه خواهد شد و همچنین امکان پرداخت خلافی به صورت تقسیط وجود داشته و جرایمی که به علت دیر کرد دو برابر شده اند مورد بخشودگی واقع می شوند. 

سرپرست فرماندهي انتظامي جهرم با اشاره به اینکه از ابتداي اين طرح تا كنون، 129 دستگاه موتورسيكلت ترخيص شده است، اظهار داشت: شهروندان بهتر است به منظور پیشگیری از هرگونه ازدحام با توجه به بیماری کرونا، ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی خود را به روزهای پایانی موکول نکنند و در صورت فقدان بیمه نامه شخص ثالث، گواهینامه و یا پلاک، مي‌توانند با اخذ تعهد نسبت به ترخیص وسيله نقليه خود اقدام كنند.

وی اظهار کرد: طرح ترخیص همچنان ادامه دارد و کسانی که موتورسیکلت آنها به هر دلیلی جز دستور مقام قضائی توقیف شده است مي‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ از تسهیلات در نظر گرفته شده بهره ببرند. کلاهبرداری 180 میلیون ریالی به بهانه سرمایه گذاری دربورس فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از دستگیری فردی که به بهانه سرمایه گذاری در بورس اقدام به کلاهبرداری 180 میلیون ریال کرده بود خبرداد.

 فرشید زینلی در تشریح این خبر، اظهار داشت: در پی ارجاع یک فقره پرونده قضائی به پلیس فتا مبنی بر اینکه فردی به هویت معلوم به بهانه سرمایه گذاری در بورس و پرداخت سود مشارکت در بازار فروش سهام، مبلغ 180 میلیون ریال را از وی کلاهبرداری کرده است كه رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت. 

وي تصریح کرد: ماموران پلیس فتا با انجام یکسری کارهای تخصصی و اقدامات فني، موفق شدند این فرد کلاهبردار را در مرودشت شناسایی و آن را دستگیر کنند. 

  رئیس پلیس شهرستان مرودشت با اشاره به اينكه متهم در بازجويي اوليه به كلاهبرداري 180 ميليون ريالي از شاكي اقرار كرد، گفت: متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد. وی از شهروندان خواست به منظور پیشگیری از سوء استفاده افراد سودجو و کلاهبردار، هرگز نام کاربری، رمز عبور بورسی، رمز اول و دوم کارت بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند و قبل از سپرده گذاری و فعالیت در این زمینه، آموزش های لازم را از سوی کارشناسان دریافت كنند تا مورد سوء استفاده قرار نگيرند. 

2 كشته بر اثر واژگوني زانتيا 

رئيس پليس راه شمالي استان، گفت: بر اثر واژگوني يك سواري زانتيا در كمربندي شهرستان شيراز، 2 نفر در دم فوت كردند.

عبدالهاشم دهقاني، بيان كرد: از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 خبري مبني بر وقوع يك فقره حادثه رانندگي در كمربندي شهرستان شيراز به مأموران پليس راه اعلام شد.

وي ادامه داد: بلافاصله مأموران به همراه ديگر نيروهاي امدادي به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند يك سواري زانتيا با 2 سرنشین در محور مذكور در حركت بوده که واژگون و بر اثر آن هر 2 نفر بر اثر شدت جراحات وارده در دم فوت كرده‌اند. 

رئيس پليس راه شمالي استان با بيان اينكه کارشناسان تخطي از سرعت مطمئنه را علت وقوع اين حادثه رانندگي اعلام کرده‌اند، افزود: رانندگان عزيز همواره با آرامش، هوشياري و دقت رانندگي كنند و فرصت كم را با سرعت غير مجاز جبران نكنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشيم. 

اجراي طرح پاکسازي و جمع‌آوري 22 معتاد متجاهر

 فرمانده انتظامي شهرستان کازرون از اجراي طرح پاکسازي در نقاط آلوده و جمع‌آوري 22 معتاد متجاهر طي هفته گذشته خبر داد و گفت:در راستاي اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و درخواست‌هاي مردمي، پليس طرح شناسايي معتادان و توزيع كنندگان موادمخدر را طي هفته گذشته در شهرستان کازرون اجرا كرد.

 اسماعیل زراعتیان با بیان اینکه ماموران در اجراي اين طرح، 22 معتاد متجاهر را جمع آوري و پس از تشکيل پرونده جهت بازپروري تحويل کمپ دادند، تصريح كرد: به منظور سالم سازي و پاكسازي مناطق آلوده و جلب رضايت عمومي مردم اين طرح‌ها همچنان ادامه دارد. 

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون اظهار کرد: موادمخدر خطرناكترين پديده جامعه به حساب مي‌آيد كه جز تباهي، نابودي، بيماري، پشيماني و مرگ چيزي به دنبال نخواهد داشت. 

اجراي طرح پاكسازي و ارتقای امنيت اجتماعي در کوه چنار 

فرمانده انتظامي کوه چنار از اجراي طرح پاكسازي و ارتقاء امنيت اجتماعي طي 2 هفته گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: در پي استمرار اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي با هدف نا امن کردن محلات جرم خيز و پاکسازي نقاط آلوده، يگان‌هاي انتظامي اين شهرستان با بهره گيري از توان و امکانات موجود و با هماهنگي مقام قضائي به اجراي طرح‌هاي مذكور پرداختند.

لطف الله محمدي با بيان اينكه در اجرای این طرح‌، 4 كيلو و 500 گرم انواع مواد مخدر کشف و 21 معتاد و خرده فروش نيز دستگير شدند، گفت: كشف 193 عدد قرص روانگردان، توقيف 31 دستگاه وسايط نقليه قانون‌گريز و پلمب 6 واحد صنفي متخلف از ديگر نتايج بود. 

فرمانده انتظامي شهرستان كوه چنار‌ با اشاره به اين که متهمان با تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند، تصريح كرد: مشارکت شهروندان در ايجاد امنيت پايدار بسيار حائز اهميت است.

توقيف كاميون و كشف 14 هزار كيلوگرم  ماهي خشك قاچاق

فرمانده انتظامي بوانات گفت: ماموران كلانتري مركزي اين شهرستان موفق شدند در بازرسي از يك كاميون، 14 هزار كيلو ماهي خشك قاچاق به ارزش 800 میلیون ریال را كشف كنند. 

ابوالحسن مزارعی، بيان كرد: ماموران كلانتري مركزي اين شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری در محور خرمبيد به بوانات، به یک کامیون حامل بار مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف کردند. 

وي با بيان اينكه در بازرسي از آن خودرو، 14 هزار كيلو ماهي خشك قاچاق كشف شد، گفت: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 800 میلیون ریال برآورد كردند. 

مزارعي عنوان کرد: در این خصوص راننده برای سير مراحل قانوني تحویل مراجع قضائی شد.

سرقت در شیراز و کشف در ممسنی 

فرمانده انتظامي ممسنی از کشف 14 راس احشام مسروقه در اين شهرستان خبر داد وگفت: ماموران انتظامي پاسگاه فهلیان این شهرستان حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک دستگاه وانت مزدا حامل احشام كه در حال تردد بود مشکوک شدند.

 نيكبخت با بيان اينكه ماموران موفق شدند پس از طي مسافتي تعقيب و گريز خودرو را توقيف كنند، افزود: در بازرسي اوليه مشخص شد که خودرو حامل 14راس احشام دارای سابقه سرقت از شیراز می‌باشد. 

فرمانده انتظامي شهرستان ممسنی با اشاره به معرفی سارق و همدستش به مرجع قضائی، از عموم شهروندان خواست: با توجه به قيمت بالاي احشام بايد اصول حفاظت فيزيکي محل نگهداري احشام را رعايت كنند و نگهبانان خود را کاملا توجيه كنند تا شاهد كاهش وقوع سرقت باشيم.

 آتش‌سوزی انبار ضایعات و لوازم مستعمل در محدوده سلطان‌آباد به سرعت خاموش شد

 کم توجهی کارگران و رعایت نکردن اصول ایمنی موجب بروز آتش‌سوزی در محل نگهداری ضایعات و لوازم مستعمل در محدوده سلطان آباد شد.

 آتش‌نشانان دوایستگاه به همراه تانکر آب و دستگاه تنفسی در محل حادثه واقع در سلطان آباد، حاضر شده و در کمترین زمان ممکن شعله های آتش را مهار و خاموش کردند. 

در این حادثه که ساعت 18:23 دقیقه روز گذشته به سامانه 125 اعلام شد وجود مقدار زیادی ضایعات موجب گسترش دامنه آتش‌سوزی در انبار 500 متری روباز شده بود.

 آتش‌نشانان ایستگاه های 17 و 18 به سرعت در محل حاضر شده و با استفاده از لوله‌های آبرسان و دیگر تجهیزات ایمنی و خاموش کننده شعله‌های آتش را تحت کنترل درآورده و از گسترش آن به اطراف جلوگیری کردند. 

در جریان عملیات خاموش کردن این آتش سوزی نیروهای اطفا حریق سازمان آتش نشانی شیراز با تلاش فراوان مانع از سرایت شعله های آتش به مکان های اطراف این انبار شدند. پس از مهار کامل آتش، گروهی از آتش نشانان به منظور جلوگیری از آتش سوزی مجدد در محل حادثه عملیات لکه گیری این آتش سوزی را به انجام رساندند.

انتهای پیام/ س/ م   
نظرات بینندگان