کد خبر: ۱۴۳۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۶ آذر ۱۳۹۹
در نشست انعقاد تفاهم‌نامه مشترک همکاری در زمینه امور تربیتی و پرورشی مطرح شد؛

زنگ خطر موج جدیدی از تهاجم فرهنگی علیه نسل جوان/ خلأ جدی رویکردهای صحیح پرورشی در سطح مدارس به چشم می‌خورد

تفاهم‌نامه مشترک همکاری در زمینه امور تربیتی و پرورشی میان نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان فارس منعقد شد.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، تفاهم‌نامه مشترک همکاری در زمینه امور تربیتی و پرورشی امروز میان نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان فارس منعقد شد.

زنگ خطر موج جدیدی از تهاجم فرهنگی علیه نسل جوان

زنگ خطر موج جدیدی از تهاجم فرهنگی علیه نسل جوان/ خلأ جدی رویکردهای صحیح پرورشی در سطح مدارس به چشم می‌خورد

مصطفی مشفقیان معاون فرهنگی و روابط عمومی نهاد نماینده ولی فقیه در فارس در این جلسه انعقاد تفاهم‌نامه اظهار داشت: این تفاهم‌نامه سرآغاز یک راه طولانی و پربرکت در راستای تربیت نسل جوان و نوجوان در سطح مدارس استان فارس است که امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده و بستر رسمی و قانونی موجود، بتوانیم در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب درخصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گام‌های عملی برداریم.

راهبری فرهنگی و برنامه‌ریزی جهت تربیت صحیح دینی نسل جوان

وی با بیان اینکه راهبری فرهنگی و برنامه‌ریزی جهت تربیت صحیح دینی نسل جوان یکی از وظایف ذاتی نمایندگان ولی فقیه در استان‌هاست، ابراز امیدواری کرد: انعقاد چنین تفاهمنامه هایی، به بازنگری جدی و بروزرسانی شیوه های تربیتی و پرورشی با هدف ایجاد تحول فرهنگی و دینی در بین نسل جوان بینجامد.

به گفته معاون فرهنگی و روابط عمومی نهاد نماینده ولی فقیه در فارس؛ متاسفانه طی سال‌های گذشته، از اهمیت امور تربیتی و پرورشی در سطح مدارس کاسته شده و از طرفی، اجرای خاموش و بی سروصدای برخی طرح‌ها مانند سند 2030 در برخی مناطق، زنگ خطر موج جدیدی از تهاجم فرهنگی علیه نسل جوان را به صدا درآورده است.

مشفیان بیان کرد: از این رو، نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس دست یاری به سوی تمام سازمان‌ها، تشکل‌ها و ارگان‌هایی که امکان قانونی و ظرفیت لازم برای ورود جدی به عرصه‌های تربیتی و پرورشی با رویکرد اسلامی و ایرانی را داشته باشند دراز می‌کند و آماده همکاری‌های بیشتر مشترک فرهنگی با دیگر تشکل‌ها و ارگان‌ها در چنین زمینه‌هایی است.

خلأ جدی رویکردهای صحیح پرورشی در سطح مدارس

زنگ خطر موج جدیدی از تهاجم فرهنگی علیه نسل جوان/ خلأ جدی رویکردهای صحیح پرورشی در سطح مدارس به چشم می‌خورد

رضا نجابت، مسوول اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزی استان فارس نیز در این جلسه تصریح کرد: مبنای کار و سیاست‌گذاری‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، این است که مطابق آیات قرآن کریم، تزکیه بر تعلیم مقدم است اما همان‌گونه که اشاره شد، طی سالیان اخیر از اولویت و اهمیت بحث تربیت و پرورش متاسفانه کاسته شده و امروز خلأ جدی رویکردهای صحیح پرورشی در سطح مدارس این مساله به چشم می‌خورد.

وی با بیان اینکه حال در شرایط امروز و محدودیت‌های کرونایی و افزایش فعالیت در فضای مجازی باید مسئله پرورشی و امورات فرهنگی مدارس و دانش‌آموزان را مدنظر قرار داد، افزود: همان طور که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیری که با وزیر آموزش و پرورش و رؤسای مناطق آموزش و پرورش کشور داشتند، فرمودند فعالیت شما در بستر مجازی مناسب است ولی حوزه پرورشی کجاست و این مورد مغفول مانده است و ایشان با نگاه دقیق خود به همه ما یادآوری کردند که در همه شرایط خصوصا در شرایط مجازی بودن مدارس از حوزه پرورشی غافل نشویم.

مسوول اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزی استان فارس تصریح کرد: بر همین مبنا تلاش کردیم تفاهم‌نامه‌ای منعقد کنیم و ان‌شاالله امروز آغاز یک راه طولانی و پر برکت باشد.

به گفته نجابت؛ این تفاهم‌نامه بندهای مختلفی دارد که یکی از بندهای تفاهم‌نامه این است که بتوانیم از طلاب و روحانیونی که در امور تربیتی و پرورشی متبحر بوده و با داشتن شرایط لازم، دوره‌ها و آموزش‌های لازم را نیز دیده باشند بتوانیم در سطح مدارس استفاده کنیم تا نهایتا بتوانیم شبکه گسترده از دانش‌آموزانی که در ارتباط با طلاب، بنیه دینی آنها تقویت شده و مهارت‌های زندگی را فرا گرفته اند، داشته باشیم.

وی بیان داشت: در این موضوع چون صرفا بحث ما فقط مباحث ایمانی و دینی نیست و طبق برنامه، بنا هست که دانش‌آموزان مهارت‌های زندگی و سایر اصول پرورشی را نیز آموزش ببینند.

مسوول اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزی استان فارس گفت: البته کار تربیتی امری امستمر، ادامه دار و طولانی مدت است که خروجی آن در کوتاه مدت دیده نمی‌شود و سختی کار همین است چون چند سال طول می‌کشد تا اولین خروجی کار را ببینیم لذا امیدواریم با کمک‌ها و راهنمایی بزرگواران بتوانیم به خوبی از محضر روحانیت معظم در اتحادیه، مدارس و همکاری و هماهنگی با دانش آموزان استفاده کنیم.

انتهای پیام/ م

نظرات بینندگان