کد خبر: ۱۴۳۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۳ - ۰۲ دی ۱۳۹۹
مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز:

شهید سلیمانی خالصانه و در اوج گمنامی کار کرد/ سیدالشهدای جبهه مقاومت در قیامت برای مسوولین و فرماندهان میزان است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌رضا حدائق با بیان اینکه شهید سلیمانی خالصانه و در اوج گمنامی کار کرد و اگر کسی برای خدا کاری را کند، یقینا نتیجه آن ماندگار خواهد شد، گفت: جواب زحمات خالصانه شخصیتی مثل حاج قاسم سلیمانی غیر از شهادت نبود. بهترین نوع پایان یافتن زندگی هر انسانی شهادت است، زیرا جان خودش را نیز برای خداوند متعال فدا می‌کند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین علیرضا حدائق مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه ضمن تبریک روز پرستار اظهار داشت: کار خبرنگاری همانند رسالت پیامبران است و اگر به واسطه نشر خبر شما جهت زندگی شخصی تغییر کند، برای شما دنیا و ما فی ها ارزش دارد. فرصت را مقتنم بدارید. 

وی حضرت زینب (س) را شخصیتی بزرگ برای اسلام مخصوصا مذهب تشیع معرفی کرد و گفت: برجسته ترین شخص در واقعه عاشورا را می توان حضرت زینب(س) دانست زیرا ایشان هم تاثیر گذار و هم تاثیر پذیر از امام خویش بود. 

حضرت زینب (س) در پاسخ به سوال ابن زیاد ملعون بیان داشت: وقتی کسی با خدا است، اسارت زیبا و آسان می شود. در بند شدن پسندیده است وقتی که خداوند بپسندند.

به گفته حجت‌الاسلام‌والمسلمین حدائق، در واقع اگر حضرت زینب(س) نبودند بنی امیه نامی را از امام حسین(ع) و قیام عاشورا باقی نمی گذاشت. بانویی که برای زنان ما اسوه است و احیاگر فرهنگ حسینی هستند. ایشان را  عالمه ای که بدون استاد بوده اند و درک و فهم را در پرتو بندگی خداوند آموخته اند. مراجعه زنان عرب برای تعالیم دینی به خانه حضرت زینب (س) زبان زد بود. 

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) استان فارس افزود: صبر، شکیبایی، علم، زهد در حضرت زینب (س) بسیار نمایان است که اکنون باید سرلوحه بانوان ما قرارگیرد. در تاریخ عاشورا حضرت زینب از گرسنگی، توهین شکایت نکرد ولی دو جا لب به شکایت گشود و آن به دلیل هتک حرمت حجاب بوده و خطاب به یزیدیان می گفتند که چرا زن های خودتان در پشت پرده هستند و ما را در حالتی قرار داده اید. 

حجت الاسلام حدائق با عنوان اینکه عوامل آرامش در زندگی ایمان به خداوند، انجام کار شایسته است، تاکید کرد: خیلی از افراد درثروت غرق هستند اما شب‌ها با قرص به خواب می‌روند و آرامشی در زندگی ندارند. آرامش را کسانی دارند که با خداوند هستند.

وی تصریح کرد: اضطراب امروز مردم ناشی از ضعف ایمان است و افرادی هستند که هیچ ندارند اما آنچان از آرامشی برخوردارند که با تمام عالم آن را عوض نمی‌کنند.

مدیر حوزه علمیه منصوریه با اشاره به سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه شهید سلیمانی خالصانه و در اوج گمنامی کار کرد و اگر کسی برای خدا کاری را کند، یقینا نتیجه آن ماندگار خواهد شد، اظهار کرد: جواب زحمات خالصانه شخصیتی مثل حاج قاسم سلیمانی غیر از شهادت نبود. بهترین نوع پایان یافتن زندگی هر انسانی شهادت است زیرا جان خودش را نیز برای خداوند متعال فدا می کند.

وی با اشاره به حسابرسی در روز قیامت توسط خداوند متعال، گفت: برای هر عنوان شغلی و یا مسئولی یک میزان در قیامت است که اعمالش با آن سنجیده می‌شود و سردار سلیمانی برای مسئولین و فرماندهان در روز قیامت میزان خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حدائق تاکید کرد: این جمله حاج قاسم برای همه مسئولین حجت است که می‌فرمود: «فرماندهان در جنگ می‌گفتند بیایید و خود پیشرو تر از همه بود. این کار کلید پیروزی در جبهه‌ها بود»،  اکنون مدیران ما باید خود پیشرو باشند تا نیرو‌های زیر دست با علاقه و اشتیاق پا به میدان تلاش بگذارند.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در خصوص ویژگی‌های شهید سلیمانی بیان داشت: گاهی نماز خودمان به دلیل ‌مشغلههای کاری و... تاخیر می افتاد. اما وسط جبهه جنگ با داعشی ها سردار سلیمانی نماز اول وقت را ادا کردند. شهادت این سردار نیز منشا تحول بود و می‌توان اذعان داشت که بی‌نظیر‌ترین شییه تاریخ برای حاج قاسم سلیمانی برگزار گردید. دهه‌ها میلیون انسان در دو کشور عراق و ایران با عشق پیکر مطهر این شهید را همراهی کردند.

وی با اشاره به بصیرت مردم ایران در مواجهه با نقشه شوم دشمنان تاکید کرد: ۹ دی ماه یکی از مناسبت های مهمی است که توسط مردم کشور ما ثبت شد و در رسانه ها به عنوان حماسه ۹ دی یاد می کنند و  بگفته کارشناس ها انقلاب سومی در تاریخ بود که مردم همراهی خودشان را با نظام اعلام کردند. از طرف شورای فرهنگ عمومی، روز نهم دی ماه به عنوان روز بصیرت و میثاق ملت با رهبر نام گذاری شد.

مدیر حوزه علمیه منصوریه افزود: رهبر انقلاب در این رابطه می‌فرمایند، بد خواهان ۳۰ سال است که علیه مردم هر کاری توانسته است کردند و با تبلیغات وارد میدان شده اند. مردم وظیفه خودشان را به نحو شایسته انجام داده اند و مسئولین در برابر ملت مسئولیت دارند. مسئولیت مدیران در برابر مردم چندین برابر گردید. 

به گفته حجت‌الاسلام‌والمسلمین حدائق؛ در این ایامی که متاسفانه جامعه بشری درگیر بیماری کرونا است و فعالیت دنیا متحول شد، در قرارگاه عمار حوزه علمیه منصوریه که از ۹۳ این قرارگاه مشغول به فعالیت است، جمعی از طلاب علاقه مند و دلسوز به صورت گمنام خدماتی را انجام داده اند.

وی افزود: در ابتدا خانواده های نیازمند توسط قرارگاه شنایی شده و بیش از ۱۱ هزار بسته معیشتی طی ۷ مرحله توزیع شد. اهدا ۲۰ هزار پرس غذای گرم، ۵ هزار اقلام بهداشتی ، ۵۰۰ بسته آموزشی و لوازم التحریر ۸۵۰ میلیون تومان کمک نقدی، بین اقشار آسیب پذیر جامعه به کمک نیک اندیشان و خیرین از دیگر فعالیت های قرارگاه عمار بوده است.

به گفته مدیر حوزه علمیه منصوریه، طلاب این حوزه در مرمت خانه نیازمندان ورود کرده و ۶۰ میلیون تومان در این راه صرف شده است. طرح چهارشنبه رضوی که بین کارتن خواب های شهر شیراز ۵۰۰ پرس غذای گرم توزیع گردیده است. 

بر اساس اظهار حجت‌الاسلام‌والمسلمین حدائق، با وجود بیماری کرونا تبلیغ و تربیت منحل نشده و کار در فضای مجازی ادامه دار است. همچنین طلاب با حضور در بیمارستان‌ها جهت کمک به کادر درمان نقش همراه بیمار را به صورت خودجوش ایفا کردند. 

انتهای پیام/ ح/ م

نظرات بینندگان