کد خبر: ۱۴۳۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۱ - ۰۲ دی ۱۳۹۹
نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد:

مؤلفه اصلی مکتب شهید سلیمانی اخلاص است/ زمینه جذب جوانان به مکتب این شهید والامقام فراهم شود

آیت‌الله دژکام گفت: اقدامات پیش‌بینی شده برای سالروز شهادت شهید سلیمانی باید همسو با مکتب این شهید والامقام باشد تا حداکثر تاثیرگذاری را در جامعه هدف شاهد باشیم و زمینه جذب جوانان به مکتب شهید سلیمانی فراهم شود.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس امروز در جلسه هماهنگی بزرگداشت سالروز شهادت شهید سلیمانی در این استان گفت: مؤلفه اصلی مکتب شهید سلیمانی اخلاص است و حتی در تحقیقات نیز باید اهداف والایی مدنظر باشد و تحقیقات و مقالات علمی بر محور توحید باشد.

وی افزود: اقدامات پیش‌بینی شده برای سالروز شهادت شهید سلیمانی باید همسو با مکتب این شهید والامقام باشد تا حداکثر تاثیر گذاری را در جامعه هدف شاهد باشیم و همچنین زمینه جذب جوانان به مکتب شهید سلیمانی فراهم شود.

آیت‌الله دژکام با عنوان اینکه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مناسبی در راستای گرامیداشت سالروز شهادت شهید سلیمانی در نظر گرفته شد، اظهار داشت: موضوع مهمی که در تمام برنامه ریزی‌ها ملاک عمل باید باشد، برنامه عملی اقدامات است.

امام جمعه شیراز اشاره به اینکه فعالیت‌های اجتماعی علاوه بر برنامه‌ریزی نیازمند برنامه برای نحوه اقدام است، نحوه انجام اقدامات در فعالیت‌ها و برنامه ریزی‌ها بسیار حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: باید نحوه اقدامات به گونه‌ای باید که علاوه بر تأثیرگذاری زمینه لازم برای بهره مندی تمام آحاد جامعه با توجه به شرایط موجود فراهم شود. ویژگی بارز سردار شهید سلیمانی اخلاص بود پس باید کار ما نیز با اخلاص و برای خدا باشد تا مکتب سلیمانی بر زمین نماند. وقتی به یاد و نام سردار عملی می کنیم، عمل باید صالح باشد.

به گفته نماینده رهبر انقلاب در فارس، بر اساس برنامه‌های کلان سالروز شهادت شهید سلیمانی ٩ ویژه برنامه اصلی در کل کشور ملاک انجام فعالیت‌ها طی این روز و دهه بصیرت است اما موضوع اصلی که باید در کنار راهبرد اصلی ملاک فعالیت باشد نحوه انجام اقدامات است.

آیت‌الله دژكام خطاب به حاضرین در جلسه خواستار توجه به اصول آگاهی‌ افزایی در برنامه ها شد و اذعان داشت: پس از آگاهی افزایی نیز انجام اقدامات مناسب در جامعه می‌توان با برنامه‌ریزی، زمینه لازم برای پر رنگ کردن اقدامات را فراهم کرد. البته دانش‌افزایی نیز باید دارای شرایط ویژه‌ای باشد که از جمله این شرایط می‌توان به همسو بودن با اهداف کلی اشاره کرد.

وی در پایان تاکید کرد: در اسلام نیز توجه ویژه‌ای به موضوع عمل‌گرا بودن وجود دارد و توصیه شده که در عمل کردن به وعده‌ها و برنامه‌ها شرایط ویژه‌ای را در نظر گرفت تا بتوان علاوه بر اینکه در جامعه موثر بود نسبت به برخورداری تمام آحاد جامعه نیز اقدام کرد.

انتهای پیام/ ح/ م
نظرات بینندگان