کد خبر: ۱۴۳۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۹ - ۰۵ دی ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از كشف كالای قاچاق میلیاردی در خرمبيد تا اموال مسروقه از مخفيگاه سارقان مرودشت

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

کشف بولدوزر قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامي استان از توقيف یک دستگاه كاميون کشنده حامل یک دستگاه بولدوزر قاچاق به ارزش 60 میلیارد ریال در شهرستان لارستان‌ خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبيبي، اظهار داشت: ماموران انتظامي پاسگاه چهاربركه لارستان حین کنترل محورهاي ورودی به اين شهرستان، به یک دستگاه كاميون کشنده حامل یک دستگاه بولدوزر مشکوک و آن را براي بيشتر متوقف کردند.

وی گفت: پس از توقف تریلر و بررسی مدارک مشخص شد بولدوزر از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه ارزش محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان، 60 میلیارد ریال برآورد شده است، تصريح كرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

كشف 17 ميليارد كالاي قاچاق در خرمبيد

جانشين فرمانده انتظامي استان از كشف انواع كالاي قاچاق به ارزش 17 ميليارد ريال در شهرستان خرمبيد خبر داد. 

سردار يوسف ملك‌زاده، بيان كرد: در راستاي مبارزه همه جانبه با پديده شوم کالاي قاچاق، مأموران انتظامي شهرستان خرمبيد حين كنترل خودروهاي عبوري در محور شيراز-اصفهان، به يك دستگاه كاميون حامل بار مظنون و آن را متوقف كردند. 

وي افزود: در بازرسي از اين خودرو، ۶۹۴ عدد اسپیکر، 360 عدد هندزفری، ۲۰ عدد هدفون و 6 عدد دي جي خارجي قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد. 

جانشين فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را 17 ميليارد ريال برآورد کرده‌اند، گفت: در اين خصوص يك نفر دستگير و پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شد.

30 ميليارد اموال مسروقه از مخفيگاه سارقان كشف شد

رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: پس از دستگیری اعضاي باند سارقان اماکن خصوصی در شهرستان مرودشت 30 ميليارد ريال اموال مسروقه در بازرسي از مخفيگاه آنان كشف شد.

کاووس حبیبی، درباره جزئیات این خبر بيان كرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی، باغات و مزارع در "مرودشت"، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: تیمی از كارآگاهان پلیس آگاهی مرودشت با بررسی صحنه‌های سرقت، تحقیقات میدانی و به کارگیری شگردهای خاص پلیسی، موفق شدند در اين خصوص 4 نفر سارق كه اعضاي يك باند بودند را شناسايي و آنان را در مخفيگاهشان دستگير كنند.

رئیس پلیس آگاهی استان با بيان اينكه متهمان در بازجويي اوليه به 20 فقره سرقت از اماكن خصوصي و باغات در شهرستان‌هاي مرودشت، زرقان و شيراز اقرار كردند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه سارقان، 2 دستگاه تلويزیون ال سی دی، 4 دستگاه موتور برق، 12 عدد پروژکتور، 4 دستگاه پکیج، 5 عدد شيرآلات، 10 دستگاه پمپ آب و تعدادي بخاري، هيتر برقي، جك خودرو، پيك نيك، سنگ فرز، كابل برق، اسپيلت، ابزار آلات كشاورزي، آبگرمكن و كپسول مسروقه كشف شد. 

حبيبي با بيان اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 30 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند، اظهار داشت: هر 4 نفر متهم پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند.

وی به شهروندان توصيه كرد اماکن خصوصی و باغات حاشیه شهر خود را به تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مجهز کنید و حتما از نگهبان‌ مطمئن و قابل اعتماد استفاده کنید و هرگونه موارد مشکوک را در اسرع وقت از طریق تماس با سامانه 110 به پلیس اطلاع دهید.

كشف چوب قاچاق در قيروكارزين 

فرمانده انتظامي قيروكارزين از کشف 2 تن و 500 كيلوگرم چوب جنگلي قاچاق به ارزش 100 ميليون ريال در اين شهرستان خبر داد.

حميدرضا صالحي‌فرد، بيان كرد: ماموران انتظامی قيروكارزين هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي، به یک دستگاه وانت نيسان حامل چوب مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وی با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو، 2 تن و 500 كيلوگرم چوب جنگلي قاچاق و فاقد مجوز حمل كشف شد، تصريح كرد: در این خصوص یک متهم دستگیر و تحويل مراجع قضائي شد.

فرمانده انتظامي قيروكارزين با اشاره به اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 100 ميليون ريال برآورد كرده‌اند، عنوان داشت: نيروي انتظامي با قاچاقچيان برخورد قاطع و قانوني خواهد كرد و اجازه جولان و سركشي به آنها نخواهد داد.

ترخیص 29 دستگاه موتورسیکلت رسوبی 

فرمانده انتظامی مهر از ترخیص 29 دستگاه موتورسیکلت از ابتدای طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی در این شهرستان خبر داد.

عظیم‌اله کرمی، عنوان داشت: طرح تسهیل در ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی و رسوبی از پارکینگ‌ها از ۱۸ آبان ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در شهرستان مهر به مرحله اجرا در آمد و تاکنون 29دستگاه موتورسیکلت تحویل مالکان یا متصرفان قانونی آنها شده است.

وی افزود: پرداخت دیون دولتی مانند جریمه های معوقه به صورت اقساطی و هزینه پارکینگ نیز براساس نرخ آن در سال 94 محاسبه می‌شود و مالکان یا متصرفان هر چه سریعتر از این فرصت استثنایی استفاده کنند و نسبت به ترخیص موتورسیکلت توقیفی خود اقدام كنند.

فرمانده انتظامی مهر بیان داشت: در این مرحله مالکین موتورسیکلت برای ترخیص وسیله نقلیه خود نیاز به بیمه نامه شخص ثالث و گواهینامه ندارند.

کرمی خاطر نشان کرد: طرح ترخیص همچنان ادامه دارد و کسانی که موتورسیکلت آنها به هر دلیلی جز دستور مقام قضائی، توقیف شده است مي‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ از تسهیلات در نظر گرفته شده بهره ببرند.

کشف موتورسيکلت قاچاق در کازرون

فرمانده انتظامي کازرون از كشف يك دستگاه موتورسيکلت قاچاق به ارزش 2 ميليارد و 500 میلیون ريال در اين شهرستان خبر داد.

اسماعيل زراعتيان، اظهار داشت: ماموران یگان امداد كازرون با اقدامات فني و تخصصي از نگهداری يك دستگاه موتورسيكلت قاچاق در يك منزل مسكوني مطلع و موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران انتظامي سريعا با هماهنگي مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن مكان موفق شدند يك دستگاه موتورسيكلت قاچاق را كشف كنند.  
 
فرمانده انتظامي کازرون با بيان اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 2 ميليارد و 500 میلیون ريال برآورد كرده‌اند، گفت: در اين خصوص یک نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شد.

توقيف اتوبوس و كشف 41 كيلو ترياك در ممسني

فرمانده انتظامي ممسني از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف 41 کیلو ترياك در اين شهرستان خبر داد.

محمد نیکبخت، بيان كرد: در راستاي تشديد اقدامات انتظامي و برخورد قاطع با قاچاقچيان مواد مخدر، روز گذشته ماموران انتظامي ممسني به همراه كاركنان يگان تكاوري استان حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی با بيان اينكه در بازرسی از اين خودرو، 41 کیلو مواد مخدر از نوع ترياك كه به صورت بسيار حرفه‎اي در قسمت‌هاي مختلف جاسازي شده بود کشف شد، افزود: در اين خصوص يك نفر دستگير و پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد. 

دستگيري 55 متهم تحت تعقيب در شيراز

فرمانده انتظامی شیراز گفت: ماموران انتظامي اين شهرستان طي 24 ساعت گذشته، 55 متهم تحت تعقيب و متواري را دستگير و تحويل مقام قضائي دادند. 

فرج شجاعي، بيان كرد: در اجراي دستورات قضائي و با هدف دستگيري مخلان نظم و امنيت و متهمان تحت تعقيب، شناسايي اين افراد در دستور كار این فرماندهي قرار گرفت.

وي افزود: ماموران انتظامي شيراز با انجام اقدامات فني و پليسي موفق شدند در 24 ساعت گذشته، 55 متهم تحت تعقيب و متواري را شناسايي و طي چند عمليات جداگانه آنها را دستگير كنند.

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز، تصريح كرد: در سوابق اين افراد جرايمي همچون سرقت، حمل مواد مخدر، توهين و تمرد نسبت به ماموران، جعل و كلاهبرداري و ايجاد ضرب و جرح ديده مي‌شود.

انتهای پیام/ س/ م
نظرات بینندگان