کد خبر: ۱۴۳۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۴ - ۱۰ دی ۱۳۹۹
در جلسه تعیین تکلیف احداث آزادراه شیراز-بوشهر مطرح شد؛

پروژه آزادراه شیراز-بوشهر به ۳قطعه تبدیل می‌شود/ قطعات اول و سوم در اولویت واگذاری به سرمایه‌گذار هستند

جعفر قادری رئیس مجمع نمایندگان شیراز و زرقان با بیان اینکه قطعه اول از شیراز به سمت بوشهر و قطعه سوم از بوشهر به سمت شیراز تعریف و عملیات اجرایی آن شروع می‌شود، گفت: با اولویت‌بندی در ابتدا قطعات اول و سوم به سرمایه گذار واگذار و در اولویت سرمایه‌گذاری قرار می‌گیرد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، موضوع تعیین تکلیف احداث آزادراه شیراز-بوشهر در جلسه‌ای که هفته جاری با حضور مدیرعامل شرکت زیرساخت و معاون وزیر راه و شهرسازی، استانداران فارس و بوشهر، جعفر قادری نماینده شیراز، معاون عمرانی استانداری فارس، مدیران شرکت زیرساخت و مدیران راه و شهرسازی و برنامه بودجه فارس در شرکت زیرساخت وزارت راه برگزار شد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 


پروژه آزادراه شیراز-بوشهر به سه قطعه تبدیل می‌شود/ قطعات اول و سوم در اولویت واگذاری به سرمایه‌گذار هستند

جعفر قادری به همین منظور در گفتگو با شیرازه اظهار کرد: در این جلسه قرار شد که قطعه ۱ و ۲ خط ریلی شیراز بوشهر یعنی حدفاصل زرقان تا پلیس راه پل فسا با توجه به انصراف پیمانکاران قبلی از ادامه کار، در اسرع وقت برای انتخاب پیمانکار جدید آگهی مناقصه شود. 

وی افزود: در مورد آزادراه شیراز بوشهر هم  بعد از بحث‌های مفصل و اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران حاضر در جلسه برای مشارکت در ساخت پروژه آزادراه قرار بر این شد که این آزادراه به علت حجم بالای منابع مالی مورد نیاز، به سه قطعه تبدیل و فعلا دو قطعه کم هزینه از سه قطعه شروع شود.

رئیس مجمع نمایندگان شیراز و زرقان با بیان اینکه قطعه اول از شیراز به سمت بوشهر و قطعه سوم از بوشهر به سمت شیراز تعریف و عملیات اجرایی آن شروع می‌شود، گفت: با اولویت‌بندی در ابتدا قطعات اول و سوم به سرمایه گذار واگذار و در اولویت سرمایه‌گذاری قرار می‌گیرد. 

بنابه اظهار قادری؛ اگر در این پروژه با نسبت ۴۰درصد وزارت راه، ۴۰درصد سرمایه گذار و پیمانکار خصوصی و۲۰درصد هم استانداری‌های فارس و بوشهر مشارکت کنند، پروژه قابل اجرا است و قرار بر این شد که در هفته‌های بعدی نشست‌هایی با حضور مدیران شرکت زیرساخت، معاون عمرانی دو استان و نمایندگان شرکت‌های سرمایه گذار تشکیل و مقدمات انعقاد قرارداد فراهم و عملیات اجرایی پروژه شروع شود.

انتهای پیام/ م


نظرات بینندگان