کد خبر: ۱۴۳۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۷ - ۱۱ دی ۱۳۹۹
وزیر راه‌وشهرسازی خبر داد:

توسعه محور جم-فیروزآباد؛ در دستور کار وزارت راه‌وشهرسازی/ این محور ترانزیتی قطب انرژی کشور است

وزیر راه و شهرسازی گفت: محور جم-فیروزآباد علاوه بر قرارگیری در کریدور اتصال جنوب به مرکز، در ارتباط زمینی قطب انرژی کشور (عسلویه) با مرکز نيز نقشی اساسی داشته که در همين راستا توسعه این محور ترانزیتی در دستور کار قرار دارد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حجم بالاي تردد در  محور فیروزآباد-جم و اهميت آن به عنوان یکی از محورهای ترانزیتی مهم در جنوب کشور گفت: این محور علاوه بر قرارگیری در کریدور اتصال جنوب به مرکز، در ارتباط زمینی قطب انرژی کشور (عسلویه) با مرکز نيز نقشی اساسی داشته که در همين راستا توسعه این محور ترانزیتی در دستور کار قرار دارد.

محمد اسلامی وزير راه و شهرسازي در بازدید از پروژه بهسازی و روکش آسفالت محور فیروزآباد- جم بعنوان یکی از پروژه های بزرگ راهداری در جنوب کشور اظهار داشت: اولویت پروژه‌های راهداری و‌حمل و‌نقل جاده ای برقراری تردد ایمن و روان است.

توسعه محور جم-فیروزآباد؛ در دستور کار وزارت راه‌وشهرسازی/ این محور ترانزیتی کریدور اتصال جنوب به مرکز و قطب انرژی کشور است

بر اساس اين گزارش بهسازی و روکش آسفالت محور فیروزآباد-جم به طول ۴۰ کیلومتر و با اعتباری بالغ ۳۰۰ میلیارد ریال، با هدف اصلاح  نشست های جاده ای، اجرای قنوهای بتنی و لکه گیری و‌ روکش آسفالت در حال اجراست که امروز پنج شنبه ۱۱ دی ماه ۹۹ مورد بازدید وزیر راه و شهرسازی قرارگرفت.

محور ترانزیتی فیروزآباد-جم پایدار و ایمن سازی می‌شود 

معاون راهداری سازمان راهداری و‌ حمل‌و‌نقل جاده ای کشور نیز در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از استان های جنوبی کشور ، از اجرای عملیات پایدارسازی و‌ ایمن سازی محور فیروزآباد-جم خبر داد.

 رضا اکبری معاون راهداری اين سازمان، با اشاره به عملیات اجرایی ساخت دیوار و‌ تعمیرات ابنیه محور فیروزآباد-جم به طول ۲۸ کیلومتر گفت: هدف از اجرای فاز اول این پروژه پایدار و ایمن سازی این محور ترانزیتی است که شامل پایدارسازی ترانشه، اجرای دیوار حایل جهت حفظ پایداری جانبی و رانش محور و‌ تثبیت ابنیه در معرض تخریب است.

وی افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۴۶ میلیارد ریال در حال اجراست که در ۲۸ کیلومتر نقاط بحرانی زیادی را پایدار و ایمن سازی می کند.

بر اساس این گزارش، سیاهپور مدیرکل راهداری و‌حمل و‌نقل جاده ای فارس و‌ تنی چند از مسولان کشوری و ‌استانی وزیر راه و شهرسازی را در این بازدید همراهی می‌کردند.

انتهای پیام/ م
نظرات بینندگان