کد خبر: ۱۴۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۲۱ دی ۱۳۹۹
مدیرکل آموزش و پرورش فارس اعلام کرد؛

برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی معلمان هنرمند کشور به میزبانی شیراز/ ۳ مدرسه نمازی، طالقانی و جوانمردی شیراز تا پایان سال با عنوان مدارس ماندگار ثبت می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به نخستین جشنواره فرهنگی معلمان هنرمند کشور به میزبانی شیراز گفت: جشنواره فرهنگی معلمان هنرمند این امکان را برای آموزش و پرورش فارس فراهم می‌کند تا با تعریف سازوکارهای قانونی معلمانی که در این رویداد برگزیده می‌شوند، مجوز تدریس اعطا کند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، فرهاد اسماعیلی امروز در یک نشست خبری به تشریح برنامه‌های نخستین جشنواره معلمان هنرمند کشور، که به میزبانی شیراز برگزار می شود، اشاره کرد و گفت: جشنواره فرهنگی معلمان هنرمند این امکان را برای آموزش و پرورش فارس فراهم خواهد کرد تا با تعریف ساز و کارهای قانونی معلمانی که در این رویداد برگزیده می‌شوند، مجوز تدریس اعطا کند.

وی با بیان اینکه به دلیل وجود ظرفیت‌ها و نیروی انسانی متعهد در فارس برگزاری نخستین دوره این جشنواره به استان فارس سپرده شده است، افزود: شناسایی معلمان علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ایجاد بسترهای لازم برای ارتقای دانش، بینش و مهارت‌های آنان همچنین جربان و بستر سازی برای تولید و توسعه محتوای منطبق بر فرهنگ اسلامی، انقلابی، ملی و بومی، تقویت مبانی فکری، فرهنگی و هنری معلمان از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می رود.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به این مطلب که جشنواره معلمان هنرمند در دو محور فرهنگی و هنری برگزار می شود، اظهار کرد: آفرینش های ادبی، نقد ادبی و هنری، رسانه و فضای مجازی، هنرهای آوایی، نمایشی، هنرهای تجسمی و فیلم کوتاه شاخه های اصلی این جشنواره هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین با بیان اینکه موضوع جشنواره آزاد می باشد و در 6 بخش فوق، تولید محتوای آموزشی مبتني بر برنامه درس ملي و محتواي كتاب هاي درسي  از امتیاز ویژه ای برخودار می باشد، افزود: کلیه آثار ارائه شده در جشنواره باید توسط شرکت کنندگان تهیه و تولید شده و فرد شرکت کننده توانایی باز تولید اثر و یا مشابه آن را داشته باشد، همچنین هر شرکت کننده فقط مجاز به شرکت در یک رشته است .

به گفته اسماعیلی؛ تمامی رشته ها انفرادی است و باید تا دهم اسفند ماه 1399 از طريق سامانه ای که متعاقبا اعلام خواهد شد، به دبيرخانه کشوری واصل شده باشد.

لازم به ذکر است که افتتاحیه و رونمایی از پوستر این جشنواره فردا 22 دی ماه برگزار خواهد شد.

با کمبود شدید دبیر هنر به خصوص در مقطع متوسطه دوره اول مواجه هستیم

وی در ادامه این نشست خبری به برخی سوالات خبر نگاران در خصوص مدارس ماندگار، شبکه شاد و ایرادات وارد بر آن و کمبود معلم هنر در مدارس استان اشاره کرد و گفت: آخرین بار که دانشگاه تربیت معلم نیرو گرفت سال ۷۳ بود به همین خاطر با کمبود شدید دبیر هنر به خصوص در مقطع متوسطه دوره اول مواجه هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ادامه با بیان اینکه به فرهنگیانی که در این جشنواره برگزیده شدند مجوز تدریس هنر داده می شود، یکی از دستاوردهای این جشنواره را شناسایی معلمان هنرمند دانست.

فارس تاکنون مدرسه ماندگار نداشته است

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود به وجود مدارس ماندگار در ۲۳ استان کشور هم اشاره کرد و افزود:فارس تاکنون مدرسه ماندگار نداشته اما این نوید را می دهیم که قرار است سه مدرسه نمازی، طالقانی و جوانمردی شیراز تا پایان سال با عنوان مدارس ماندگار ثبت شوند.

وی در پایان بر ضرورت مرمت و احیای مدرسه میراثی حیات و مدرسه سلطانی نیز تاکید و عنوان کرد: همچنین مدرسه سالاری معروف به باغ سالاری نیز توسط میراث فرهنگی به ثبت رسیده و نیاز به تعمیر دارد که آموزش و پرورش این اجازه را ندارد.

 انتهای پیام/ س / م

نظرات بینندگان