کد خبر: ۱۴۴۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۲ - ۲۳ دی ۱۳۹۹

تاکید رئیس‌کل دادگستری فارس بر احداث کمربند حفاظتی پیرامون اراضی سد درودزن

رئیس کل دادگستری استان فارس در راستای پیشگیری از حفر مجدد چاه‌های غیر‌مجاز بر اجرای احداث کمربند حفاظتی پیرامون اراضی پایین‌دست دریاچه سد درودزن تاکید کرد و گفت: اجرای این کمربند از تجاوز افراد سودجو به این اراضی حاصلخیز جلوگیری می‌کند.
به گزارش سرویس دریافت خبر اجتماعی شیرازه، رئیس کل دادگستری استان فارس در راستای پیشگیری از حفر مجدد چاه‌های غیر‌مجاز با پیگیری مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال در این خصوص بر اجرای احداث کمربند حفاظتی پیرامون اراضی پایین‌دست دریاچه سد درودزن تاکید کرد.

حجت‌الاسلام‌‌‌‌‌‌والمسلمین سیدکاظم موسوی با بیان اینکه اجرای این کمربند حفاظتی از تجاوز مجدد افراد سودجو به این اراضی حاصل خیز جلوگیری خواهد کرد، گفت: یکی از مشکلات اراضی اطراف سد درودزن وجود چاه‌های غیر مجاز در این اراضی است که متأسفانه تاثیر مخربی در میزان آب دریاچه دارد.

وی با اشاره به اينكه پس از اقدامات مستمر طی چندین مرحله بخش عمده ای از چاه های غیر مجاز منطقه با همکاری دستگاه های ذیربط مسلوب المنفعه شد، گفت: استفاده مجدد از چاه های مسلوب شده و همچنین حفر چاه های جديد غیرمجاز یکی از معظلات منطقه در فصول کشت برنج است كه با اجرای طرح احداث کمربند حفاظتی در این اراضی دست سوء استفاده کنندگان از منابع ملی از حقوق بیت المال کوتاه خواهد شد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با اشاره به این که استان فارس به لحاظ وجود چاه‌های غیرمجاز زیاد و همچنین برداشت های غیرمجاز از چاه‌های دارای مجوز بیشترین لطمات را شاهد بوده است، گفت: مسأله آب در استان فارس جز با همدلی و همکاری نزدیک سازمان ها و نهادها و مشارکت همه جانبه سازمان های مردم نهاد و کنترل و اعمال مدیریت شدید در برداشت های آب، شدنی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی در پایان از مردم خواست با احترام به قوانین و مقررات، حفظ و حراست از منابع آبي استان، اراضی ملی و زیست بوم های استان  را مورد توجه قرار دهند و در صورت مشاهده تحرکاتی از سوی متصرفان به مراجع ذی صلاح قضایی و انتظامی و یا نهاد های متولی در استان اطلاع دهند.

انتهای پیام/س / م
نظرات بینندگان