کد خبر: ۱۴۴۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
«شیرازه» گزارش می‌دهد+فیلم و تصاویر

بازسازی‌هایی که همچنان به چشم شهرداری شیراز نیامده است/ هزینه‌هایی که به جای آبادانی شهر خرج سفرهای تفریحی می‌شود

اگرچه شهرداری شیراز پس از خرابی‌های به‌وجود آمده در آشوب بنزینی سال گذشته، بلافاصله کار تعمیر، بازسازی و نوسازی اموال و تاسیسات آسیب دیده را آغاز کرد و بسیاری از نواقص ایجاد شده را مرتفع کرد، اما همچنان هستند قسمت‌هایی از شهر که یا دیده نشده و یا نخواستند دیده شود تا لزومی بر هزینه‌کرد در آن‌ها ایجاد نشود و این هزینه‌ها به جای آبادانی شهر خرج سفرهای تفریحی می‌شوند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، اغتشاش بنزینی که در سال گذشته در برخی شهرهای کشور به‌وجود آمد، موجب خسارت ‌های زیادی شد، هرچند در روز ابتدایی هفته مردم در اعتراضات حضور داشتند اما با تغییر «فاز» اعتراضات به اغتشاشات، مردم صف خود را از اخاللگران جدا کردند اما  این که چرا این طرح در دولت تدبیر بدون پیوست خاصی انجام شد و اصلا اعتراضات به وجود آمده ریشه در کجا داشت؟ موضوع این بحث نیست، بلکه باید به اقدامات انجام شده در حوزه نوسازی و بازسازی این  خرابی‌ها پرداخت.

در شیراز اغتشاشگران آسیب‌های بسیاری به اموال بیت‌المال و مردم زده که طبق گفته محمدتقی تذروی، عضور شورای شهر شیراز رقمی بیش از 200 میلیارد تومان تنها خسارت وارد شده به تاسیسات و اموال عمومی خدمات شهری شیراز است.

شهرداری شیراز بلافاصله کار تعمیر، بازسازی و نوسازی اموال و تاسیسات آسیب‌دیده را آغاز کرد و بسیاری از نواقص ایجاد شده را مرتفع کرد، اما همچنان هستند قسمت‌هایی از شهر که یا دیده نشده و یا نخواستند دیده شود تا لزومی بر هزینه‌کرد در آن‌ها ایجاد نشود.

از این رو طبق تصاویر و فیلم‌هایی که به شیرازه ارسال شده است، متوجه وخامت این نواقص می‌شویم.

 اگر به عنوان یک شهروند شیرازی، سری به نمازخانه بوستان خلیلی واقع در خیابان سراج زده شود، باوجود ظاهر زیبای بیرونی اما در داخل آن هیچگونه اتفاق مثبتی رقم نخورده است و همچنان از آبان ماه سال گذشته تاکنون دیوارهای آن خراب شده و وضعیت مناسبی ندارد، لکه‌های سیاه ناشی از آتش در ذوق می زند و در عمل امکان استفاده از آن برای مردم وجود ندارد.

نکته بدتر آنجاست که به دلیل توجه نداشتن شهرداری شیراز به این مکان، روزبه‌روز وضعیت آن بدتر شده و تخریب‌ها گسترده‌تر می‌شود.

درحالی چنین مکان‌هایی به حال خود رها شده‌اند که بسیاری از مناطق و ساختمان‌های شهرداری با خسارت‌هایی نه چندان زیاد، لوکس‌سازی شده و هزینه زیادی را در پی داشته‌اند.

به احتمال زیاد مواردی از این دست در کلان‌شهر شیراز وجود دارد که نیازمند توجه بیش از پیش مدیریت شهری است، مدیریتی که شاید به صلاح بود، به‌جای هزینه‌های میلیارد ریالی برای سفر مدیران خدمات شهری خود به جزیره تفریحی سیاحتی کیش در روزهای پیک کرونا، هزینه‌ها را برای اصلاح چنین مکان‌هایی درنظر می‌گرفت که خیر دنیا و دعای مردم و خیر آخرت را به همراه خواهد داشت.

می‌طلبد که شهرداری شیراز در طی رصدی کلی از شهر، اینچنین مواردی را در قسمت‌های مختلف شناسایی کرده و تا بیش از این دچار آسیب و تخریب نشده‌اند، کار تعمیر و مرمت را انجام دهد.

تصاویر و فیلم ارسالی در ادامه می‌آید:

تعداد بازدید : 0
کد ویدیو



انتهای پیام/ م
نظرات بینندگان