کد خبر: ۱۴۴۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»:

ازكشف 2 ميليارد كالای قاچاق در اقليد تا ضربه مهلک پليس شيراز به 58 نفر محكوم متواری

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی و حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

زير بار گندله، مواد مخدر جاساز بود

فرمانده انتظامي استان از توقیف یک دستگاه كاميون و كشف 113 كيلو مواد مخدر از نوع حشيش و ترياك در شهرستان ني‌ريز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبيبي، بيان كرد: در راستاي تشديد اقدامات انتظامي و برخورد قاطع با قاچاقچيان مواد مخدر، روز گذشته ماموران انتظامي ني‌ريز به همراه كاركنان يگان تكاوري حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی منتهي به اين شهرستان، به یک دستگاه كاميون حامل بار گندله مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی با بيان اينكه در بازرسی از اين خودرو، 103 کیلو حشيش و 10 كيلو ترياك (در مجموع 113 كيلو) كه به صورت بسيار حرفه‎اي در داخل بار جاسازي شده بود کشف شد، افزود: در اين خصوص يك قاچاقچي دستگير شد.

فرمانده انتظامي فارس با بیان اینکه متهم پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد، گفت: نيروي انتظامی استان با جدیت مبارزه با سوداگران مرگ را در دستور کار خود قرار داده است و شهروندان مي‌توانند هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش دهند.

20 واحد صنفي متخلف در ممسنی پلمب شد

فرمانده انتظامي شهرستان ممسنی از اجراي طرح تشديد، کنترل و نظارت بر اصناف و پلمب 20 واحد صنفي متخلف خبر داد.

 محمد‌نیکبخت، افزود: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومي اين شهرستان با هدف ارتقا امنيت در جامعه صنفي و مقابله با ناهنجاري‌هاي اجتماعي و همچنين ارزيابي ميزان پايبندي اصناف به قوانين و مقررات، طرح تشديد، کنترل و نظارت را اجرا کردند.

وي افزود: در اين طرح مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی به صورت محسوس و نامحسوس از 56 واحد صنفی بازدید و 20 واحد را به علت عدم رعايت قوانين و مقررات و نداشتن پروانه کسب پلمپ کردند.

کشف خودرو 3 ساعت پس از سرقت در رستم

فرمانده انتظامی شهرستان رستم از کشف یک دستگاه خودرو پراید سرقتی توسط ماموران انتظامي پاسگاه کوپن خبر داد.

قربانعلی روستا بيان كرد: ماموران پاسگاه انتظامی کوپن حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به يك خودرو پراید 141كه حركات مشكوكي داشت مظنون و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي افزود: در بررسي‌هاي اوليه و استعلام از مركز پيام مشخص شد كه خودرو مذكور سابقه سرقت حدود 3 ساعت پیش از شهرستان یاسوج را دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان رستم با بيان اينكه در اين خصوص 2 نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شدند، گفت: دستگيري سارقان به صورت ويژه در دستور كار اين فرماندهي قرار دارد.

مادر و پسر 9 ساله قرباني تصادف شدند

رئيس پليس راهور استان، گفت: در برخورد سواري پژو 405 با عابران پياده، مادر و پسر 9 ساله در دم فوت و راننده مجروح و راهي بيمارستان شد.

مصطفي عباسي ، بيان كرد: در پی اعلام گزارشی در ساعت 19 روز گذشته به مرکز فوریت‌های پليسي 110 مبنی بر وقوع یک فقره سانحه رانندگی در بلوار شهيد نعيمي شهرستان مهر، بلافاصله تیم‌های امدادی و انتظامی در محل حادثه حاضر شدند.

وی گفت: در بررسی از محل مشخص شد بر اثر برخورد یک دستگاه پژو 405 با 2 نفر عابر پياده، مادر 42 ساله و پسر 9 ساله‌اش به دليل شدت جراحات وارده در دم فوت و راننده خودرو نيز مجروح شده است.

رئيس پليس راهور استان، اظهار داشت: علت سانحه از سوي كارشناس تصادفات پلیس راهور، عدم توجه به جلو اعلام شد.

كشف 2 ميليارد كالاي قاچاق در اقليد

فرمانده انتظامي اقلید از توقيف 3 خودرو و کشف 597 قلم انواع كالاي قاچاق به ارزش 2 ميليارد ريال در این شهرستان خبر داد.

مراد صارمی بيان كرد: ماموران انتظامي اقلید با گشت زنی های هدفمند و برنامه ریزی شده در محورهاي مواصلاتي، موفق به توقيف 3 دستگاه خودرو سبك شدند.

وي افزود: در بازرسي از اين خودروها، 597 قلم انواع كالاي قاچاق از نوع لوازم خانگی، ماینر، یک دستگاه موتورسیکلت و یک تن و650 کیلوگرم چوب قاچاق كشف شد.

فرمانده انتظامي اقلید با بيان اينكه کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را 2 میلیارد ریال برآورد كرده‌اند، گفت: در اين خصوص 3 نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

باند 5 نفره کلاهبرداران سایت دیوار به آخر خط رسیدند

رئیس پلیس فتا استان از دستگيري 5 نفر از اعضای یک باند که از طریق سایت دیوار اقدام به دریافت بیعانه و كلاهبرداري از شهروندان مي‌كردند خبر داد.

حشمت سلیمانی بيان كرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر اینکه در سايت ديوار با مشاهده آگهي تحت عنوان رهن و اجاره منزل با قیمت‌های باورنکردنی و یا فروش خودرو به قیمت کارخانه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند كه رسیدگی به این موضوع در دستور کار كارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: كارشناسان پليس فتا در بررسي‌هاي اوليه مطلع شدند كه شکات پس از مشاهده آگهی اقدام به واریز مبالغ بالایی وجه نقد به حساب متهمان كرده‌اند و پس از آن، كلاهبردارن دیگر پاسخگوی تماس قربانیان نبود‌ه‌اند.

رئیس پلیس فتا استان گفت: با انجام اقدامات فنی اولیه، 3 نفر از اعضاي اين باند در شیراز شناسایی و دستگیر شدند که متهمان در بازجویی‌های اولیه، به 2 نفر متهم اصلی دیگر که ساکن تهران بودند اعتراف كردند.

سليماني ادامه داد: كارشناسان پليس فتا پس از هماهنگي با مقام قضائي به تهران عزيمت و در يك اقدام ضربتي موفق شدند هر 2 متهم اصلي را دستگير و به استان فارس انتقال دهند.

رئیس پلیس فتا استان با بيان اينكه متهمان در بازجويي اوليه به 3 ميليارد ريال كلاهبرداري از طريق سايت ديوار اقرار كردند، اظهار داشت: در بازرسي از مخفيگاه كلاهبردارن، 230 عدد سيم كارت بدون هويت و 31 عدد كارت بانكي كشف شد.

وي با اشاره به اينكه 18 نفر از هموطنان‌ با همین شیوه در دام کلاهبرداران گرفتار شده‌اند، تصریح کرد: هرگز قبل از دریافت کالا و یا ارائه خدمات اقدام به واریز وجه به حساب دیگران نكنيد.

سليماني گفت: سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir پل ارتباطی شهروندان با این پلیس است که در صورت مشاهد هرگونه اقدامات مجرمانه، شهروندان می‌توانند موضوعات خود را گزارش دهند.

دستگیری سارق مغازه های موبایل فروشی در فورگ

فرمانده انتظامي داراب از دستگیری سارق مغازه‌های موبایل فروشی و کشف 14 دستگاه گوشی تلفن همراه و تعدادی كيس و فلش مسروقه به ارزش یک میلیارد و 200 ميليون ريال خبر داد.

علیرضا نوشاد بيان كرد: در پی وقوع 2 فقره سرقت از مغازه‌های موبايل فروشي در بخش فورگ داراب، موضوع شناسايي و دستگيري سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وي افزود: کارآگاهان پليس آگاهي با انجام تحقیقات میدانی و بررسی‌های تخصصی، موفق شدند در اين خصوص يك سارق را شناسايي و وي را در مخفيگاهش دستگير كنند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با بيان اينكه در بازرسي از مخفيگاه متهم، 14 دستگاه گوشی تلفن همراه و تعدادی كيس و فلش مموري كشف شد، گفت: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را يك ميليارد و 200 ميليون ريال برآورد كرده‌اند.

نوشاد با بيان اينكه متهم پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد، اظهار داشت: همکاری و تعامل مردم با پلیس نقش موثری در برقراری امنیت داشته و از شهروندان انتظار داریم ضمن رعایت هشدارهای انتظامی در راستای پیشگیری از سرقت، در صورت وقوع یا اطلاع از موارد مشکوک بلافاصله مراتب را به پلیس 110 گزارش دهند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی درخنج

فرمانده انتظامي شهرستان خنج از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي طي هفته گذشته در اين شهرستان خبر داد.

کرامت کریمی در تشریح این خبر اظهار داشت: طرح ارتقاء امنيت اجتماعي با هدف پاکسازي نقاط آلوده، توسط يگان هاي انتظامي خنج طي یک هفته گذشته اجرا شد.

وي افزود: در اين طرح ماموران موفق شدند ضمن دستگيري 28 معتاد و خرده فروش و كشف يك كيلو انواع مواد مخدر و 20 ليتر شربت متادون، 20 دستگاه خودرو و موتورسيكلت متخلف نيز توقيف كنند.

فرمانده انتظامي شهرستان خنج با بیان اينكه متهمان با تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفی شدند، از شهروندان خواست هرگونه موارد مشكوك را به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 گزارش كنند.

پايان خط  118 خرده فروش و معتاد موادمخدر در فسا

فرمانده انتظامی فسا از دستگيري 118 خرده فروش و معتاد موادمخدر طی یک ماه گذشته  در اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي خبر داد.

محمدهاشم قسام بيان كرد: در راستاي اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و پاکسازي نقاط آلوده، ماموران پليس مبارزه با موادمخدر با همکاری سایر یگان‌های انتظامی پس از انجام اقدامات اطلاعاتي، منازل خرده فروشان را در نقاط جرم خيز شناسايي كردند.

وي ادامه داد: ماموران در چند عمليات جداگانه منازل شناسایی شده را مورد بازرسي قرار داده و 47 کیلو و 300 گرم انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی فسا با اشاره به دستگيري و معرفي 118 خرده فروش و معتاد موادمخدر به دادسرا، خاطر نشان کرد: اجراي طرح های ارتقا امنیت اجتماعی با هدف افزایش رضایتمندی مردم با جدیت ادامه دارد و شهروندان می‌توانند موارد مشکوک را با تلفن 110 به پليس گزارش كنند.

ضربه مهلک پليس شيراز به 58 نفر محكوم متواري

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز، گفت: طي 48 ساعت گذشته، 58 نفر از محكومان متواري و تحت تعقيب دستگير و به مراجع قضائي تحويل داده شدند.

فرج شجاعي بيان كرد: طرح دستگيري محكومان و اراذل و اوباش متواري و تحت تعقيب به مدت 2 روز توسط ماموران انتظامي شهرستان شيراز به مرحله اجرا درآمد.

وي ادامه داد: در اين راستا با هماهنگی مقام قضائي و با انجام كارهاي اطلاعاتي و پليسي، مخفيگاه مجرمان متواري در نقاط گوناگون شهرستان شيراز شناسايي و با انجام عمليات‌هاي متعدد و غافلگيرانه، 58 نفر از اين افراد شناسايي، دستگير و تحويل دادسرا شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز با بيان اينكه اين افراد داراي سوابقي از جمله زورگيري، درگیری، ضرب وجرح عمدی، ايجاد رعب و وحشت براي شهروندان، ایجاد مزاحمت برای بانوان، قدرت نمايي با سلاح سرد و عربده کشی مي‌باشند، گفت: پليس در راستاي برخورد با مجرمان، شناسايي و دستگيري آنان از هيچ تلاش و كوششي دريغ نخواهد كرد.

اعلام محدودیت های ترافیکی یوم الله 22 بهمن در شیراز

رئیس پلیس راهور استان از اجرای تمهیدات و محدودیت های ترافیکی رژه موتوری و خودرویی نیروهای مسلح به مناسبت یوم الله 22  بهمن در شیراز خبر داد.

مصطفی عباسی با تبریک به مناسبت فرا رسیدن 22 بهمن ماه سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در یوم الله 22 بهمن سال جاری، تمهیدات و محدودیت هایی برای انجام مراسم رژه موتوری و خودرویی نیروهای مسلح در شهر شیراز اجرایی خواهد شد.

وی افزود: بر این اساس، مسیر رژه موتورسیکلت سوراران از میدان نمازی مسیر غرب به شرق – بلوار کریم خان زند – میدان امام حسین (ع) – بلوار زند شرقی – خیابان توحید خواهد بود و شهروندان می توانند برای تردد از مسیرهای جایگزین میدان دانشجو – بلوار دانشجو، خیابان ساحلی غربی، خیابان نشاط و خیابان لطفعلی خان زند استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور استان فارس گفت: همچنین مسیر رژه خودرویی از میدان الله تا میدان ولی عصر(عج) ( شرق به غرب) پیش بینی و مسیرهای جایگزین در این راستا میدان الله – میدان شیرودی – میدان فرصت شیرازی، بلوار فرصت شیرازی و کندرو بلوار مدرس تعیین شده است.

عباسی تصریح کرد: جهت برگزاری مراسم نمادین در میدان شهداء نیز محدودیت تردد از تقاطع هجرت و خیابان فردوسی به سمت میدان شهداء، تقاطع خیابان توحید در بلوار زند شرقی به سمت میدان شهدا، طول خیابان پیروزی و خیابان فرهنگ اجرایی خواهد شد و مسیرهای جایگزین در این خصوص خیابان فردوسی، خیابان توحید و خیابان طالقانی در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: محدودیت های ترافیکی به صورت مقطعی و همزمان با مسیر حرکت کاروان رژه موتوری و خودرویی از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح روز 22 بهمن تا پایان مراسم و همچنین محدودیت در مسیرهای منتهی به میدان شهداء از ساعت 23 سه شنبه 21 بهمن ماه تا پایان مراسم یوم الله 22 بهمن اجرایی خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان فارس گفت: از همه شهروندان انتظار داریم تا به مانند همیشه با خادمان خود در نیروی انتظامی همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

 پراید سرقت شده از شیراز،  در کازرون كشف شد

فرمانده انتظامی کازرون از کشف یک دستگاه پراید با سابقه سرقت از شیراز، در اين شهرستان خبر داد.

اسماعیل زراعتیان در تشریح این خبر بيان كرد: ماموران پاسگاه انتظامی کنارتخته کازرون حین گشت زنی در محورهاي مواصلاتي، به یک دستگاه سواري پراید مشکوک و با علائم هشدار دهنده آن را متوقف کردند.

وی افزود: با استعلام از سامانه پلیس مشخص شد خودرو موصوف سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

فرمانده انتظامی کازرون با اشاره به دستگیری راننده، خاطر نشان کرد: متهم پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.

انتهای پیام/س/م
نظرات بینندگان