کد خبر: ۱۴۴۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۴ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
رئیس بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی:

نمی‌شود ادعای مسوول اسلامی بودن داشت و دنبال اشرافی‌گری بود/ مسوولینی بر سرکار بیایند که به حال محرومین عادل باشند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ثقفی با بیان اینکه نمی‌شود بگویم من مسوول اسلامی هستم و مثلا دنبال اشرافی‌گری باشم، گفت: باید مسوولینی سر کار بیایند که این خصوصیت را داشته باشند؛ اگر دولت، مسوولانی که به حال محرومین، عادل، منصف و شجاع را به خود دید آن موقع ما می‌توانیم بگوییم مسوولان ما اسلامی هستند.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ثقفی امروز در شیراز با بیان اینکه دو سال از عمر صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب می‌گذرد، گفت: بیانیه دستور العمل 40 سال آینده انقلاب اسلامی است و رهبر معظم انقلاب اسلامی با تدبیر بر روی تهیه این بیانیه وقت گذاشتند.

وی این بیانیه را شبیه به وصیت نامه امام راحل دانست و افزود: اما از جهت دقتی که نسبت به جزئیات مسائل انقلاب اسلامی، جزئیات مسائل کشور، مشکلات کشور و ظرفیت ها و توانایی هایی که در کشور وجود دارد بسیار دقیق و راه گشاست.

بنا به اظهار ثقفی؛ مخاطب این بیانیه مردم و جوانان به خصوص جوانان هستند بر خلاف وصیت نامه امام راحل که با مسئولان هم صحبت شده است؛ این بیانیه، بیانیه مردم بوده بنابراین شایسته است که مردم با این بیانیه آشنا شوند و و خطبا، گویندگان، نویسندگان، سخنرانان، دانشگاهیان، حوزویان و متخصصین هر ابعادی را با مردم عزیز در میان بگذارند.

رییس بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی در این بیانیه که گام دوم متشکل از اقداماتی است که در گام اول باقی مانده است، گفت: در مرحله دوم خودسازی انقلاب، جامعه پردازی و تمدن سازی آغاز شده است.

بنا به اظهار ثقفی، رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیاناتی از سال ۷۰ به بعد تا زمان صدور بیانیه و حتی بعد از صدور بیانیه فرمودند: انقلاب اسلامی ۵ مرحله دارد مرحله اول کنار گذاشتن آن حاکم مستبد فاسد کودتایی بود، مردم یک جنبش و یک حرکتی کردند و آن حاکم را کنار گذاشتند.

وی با تاکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی مرحله اول انقلاب بوده است، خاطرنشان کرد: در مرحله دوم امام با تکیه ای که بر مردم داشت مثل مرحله اول فرمودند: از مردم بپرسید شما بعد از انقلاب چه نوع حکومتی می خواهید. باز حکومت سلطنتی، حکومت سوسیالیستی، حکومت غربی لیبرال یا حکومت اسلامی می خواهید.

رییس بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی با اشاره به رفراندوم پس از پیروزی انقلاب و رای بیش از ۹۸ درصد به جمهوری اسلامی، اذعان نمود: مردم با رای خود حکومتی را طلب کردند که اسلام و ارزشهای و احکام اسلام در آن رعایت شده باشد.

وی تصریح کرد: از همان ابتدای انقلاب مردم با شعار "نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی" خواستار جمهوریت مبتنی بر اسلام بودند اما امام دوباره این را از مردم تایید گرفت تا در آینده مثل امروز نگویند امام آمد و از اعتماد مردم سوء استفاده کرد و هر دلش می‌خواست جلو برد؛ قدم به قدم امام مراحل انقلاب را با مردم در میان گذاشت و مردم تایید کننده و ایجاد کننده بودند.

نمی‌شود ادعای مسوول اسلامی بودن داشت و دنبال اشرافی‌گری بود/ مسوولینی بر سرکار بیایند که به حال محرومین عادل باشند

ثقفی جمهوری اسلامی را فراتر از عنوان، حرف اعلام کرد و گفت: اینکه ما حکومتمان اسلامی است که کفایت نمی‌کند؛ باید در مرحله سوم کسانی سرکار می آمدند و بیایند که اینها نصاب های اسلامی و شرایط اسلامی را در اعتقادات خود در اخلاق خود در رفتار خود و در مدیریت خود مورد نظر داشته باشند و عمل کنند.

وی تصریح کرد: نمی‌شود بگویم من مسوول اسلامی هستم و مثلاً دنبال اشرافی‌گری باشم؛ باید مسئولینی سر کار بیایند که این خصوصیت را داشته باشند اگر دولت، مسئولانی که به حال محرومین، عادل، منصف و شجاع را به خود دید آن موقع ما می‌توانیم بگوییم مسئولان ما اسلامی هستند.

رییس بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی با طرح این سوال که آیا ما می‌توانیم گواهی بدهیم شهادت بدهیم که مسئولین ما همه شان آن شاخص‌های اسلامی را دارند و رعایت می کنند؟ اضافه کرد: رهبری سال ۷۹ فرمودند ما دولت اسلامی نداریم ربطی هم به این مسئول آن مسئول ندارد، ما دولت اسلامی نداریم ما باید دولت اسلامی ایجاد کنیم. می توان " ایجاد دولت اسلامی" را مرحله سوم انقلاب دانست.

ثقفی به تشریح مرحله چهارم انقلاب اسلامی پرداخت و بیان کرد: وقتی مسئولان، اسلامی شدند کشور اسلامی می‌شود معیشت مردم، اقتصاد مردم، فرهنگ مردم، زندگی مردم، تربیت مردم، اخلاق مردم همه چیز اسلامی می‌شود، می‌شود کشور اسلامی که در نهایت به جامعه اسلامی خواهیم رسید.

به گفته رییس بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی؛ مرحله پنجم این است که وقتی ما یک جامعه اسلامی نمونه درست کردیم مسلمان ها بدون تبلیغ ما، تقلید می کنند و در دیگر کشورهای مسلمان جمهوری اسلامی تشکیل می شود.

وی اضافه کرد: امام ورهبری بر ایجاد جماهیر اسلامی تاکید دارند. تمدن اسلامی دو هدف دارد؛ یک اسلامی کردن کشور ایران و دو اسلامی کردن بقیه کشورها که با همکاری بقیه مردم کشورها؛ تمدن اسلامی شکل می گیرد.

بیانیه گام دوم مرحله دوم تمدن‌سازی است

ثقفی با بیان اینکه۴۰ سال در این مسیر حرکت کردیم و رهبری معظم انقلاب یک دستور توقف برای بازبینی و برنامه ریزی دادند، یادآور شد: رهبری فرمودند که ما دو مرحله را پشت سر گذاشتیم اما دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی باقی مانده و بیانیه گام دوم مرحله دوم دولت سازی، جامعه سازی و تمدن سازی است.

این مقام حوزوی گفت: دشمن می خواهد نا امیدی و بی کفایتی را پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب به ما القا کند، در صورتی که دست آور های نظام بی شمار است. ۴۰ سال در حال جنگ و محاصره سیاسی و تبلیغاتی اقتصادی دشمن ما توانستیم در برخی از فناوری ها از رده یکم تا پنجم جهان باشیم کشوری که قبل از انقلاب این صحبت ها در آن مطرح نبود.

وی با اشاره به ریشه کردن شدن تولید در سال های شاهنشاهی، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب با همه مشکلات و فشارها در بعضی از تکنولوژی‌ها در بام جهان قرار گرفته ایم اکنون ما ۱۴ میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی داریم.

رییس بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی با تاکید بر ایجاد قدرت و تکنولوژی از طریق علم توسط کشور هایی که انرژی مانند نفت ندارند، اظهار داشت: مگر همه مردم دنیا نفت دارند آنها که رفتند سراغ علم از علم خود ثروت و قدرت تولید کردن ما با ۱۴ میلیون انسان تحصیل کرده میتوانیم قدرت و ثروت بیشتر تولید کنیم و این محصول انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: در گام دوم، بعد از اینکه مسئولین شایسته بر سر کار آمدند باید یک جامعه نمونه اسلامی درست کنیم. ما پیرو ولایت هستیم پیروی از ولایت لازمه‌اش شناخت اوامر ولایت تدبیرها و سیاست‌های ولایت است.

بنا به اظهار ثقفی؛ اگر انقلاب اسلامی مرحله اول، نظام اسلامی مرحله دوم، به دست مردم محقق شد و اگر این کشور یک کشور مردم سالار دینی است و مردم تعیین کننده هستند اراده مردم است که کشور را پیش می‌برد اگر اراده داشته باشند.

وی با بیان اینکه دولت‌سازی عمدتاً باید به دست مردم و جوانان رخ دهد، اگر بخواهیم مرحله اول و دوم فراموش نشود و مرحله سوم محقق شود باید دنباله کار انقلاب و نظام سازی اسلامی را با روی کار آمدن کارگزاران سالم در دولت اسلامی پی بگیریم.

رییس بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی با اشاره بر اینکه امروز اصلاح دستگاه های مدیریتی و برنامه ریزی و قانون گذاری باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار داشت: قدرت در جمهوری اسلامی، مردم هستند که با حضور در پای صندوق های رای قدرت را تعیین می کنند، مردم در دو قوه اساسی یعنی مجریه و مقننه تصمیم گیرنده هستند.

نمی‌شود ادعای مسوول اسلامی بودن داشت و دنبال اشرافی‌گری بود/ مسوولینی بر سرکار بیایند که به حال محرومین عادل باشند

 ثقفی با بیان اینکه ما انقلاب و نظام را با ذکر یاحسین جلو بردیم، گفت: امروز هم با همین مکتب شهادت کار را دنبال می کنیم، ما عقب‌ماندگی‌های داریم، مقصر مسئولین هستند این تصریح رهبر معظم انقلاب است آن عقب‌ماندگی چیست؟ عقب ماندگی در معیشت مردم در درجه اول و امور دیگری که می بینیم پس این حاکمان و مسئولان و دستگاه‌ها باید سالم شوند و اسلامی شوند تا بتوانیم این عقب ماندگی ها را جبران کنیم با استفاده از دستاوردهای انقلاب بقیه اهداف انقلاب را پیش ببریم این وظیفه مردم است.

وی مهم‌ترین عامل اصلاح دستگاه‌ها را انتخابات دانست و بیان داشت: انتخابات یک نعمت، فرصت و ظرفیت در اختیار مردم است و مردم باید دو کار انجام دهند یکی شرکت پرشور در انتخابات، همین نفش مشارکت بالا برای ما تأمین امنیت می‌آورد، امید دشمن را کاهش می‌دهد و طمع دشمن را از بین می‌برد اما در کنار آن انتخاب هوشمندانه و انتخاب اصلح است.

این مقام حوزوی با بیان اینکه ملاک‌های یک رئیس جمهور توسط رهبر انقلاب تبیین شده است، تصریح کرد: یک نیروی کارآمد با ایمان، پر انگیزه و علاقه مند به کار و فرمودند علاج درد های مزمن این کشور انتخاب یک چنین فردی است.

بنا به عقیده این کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی؛ باید کسی انتخاب شود که شاهد کاستی در بحران های طبیعی مثل زلزله، سیل و... نباشیم، یک روز گرونی بیاید قیمت مرغ را درست کنند قیمت تخم مرغ بالا برود قیمت تخم مرغ را درست کنم قیمت مرغ بالا برود این کارآمدی نیست.

 ثقفی با بیان اینکه حل مسئله گرانی کار سختی نیست و به فردی با ایمان نیاز است، افزود: ایمان یعنی نترسیدن از دشمن و ترسیدن از خدا، طمع نبستن به وعده های شیاطین و مستکبر ها، دل نبستن به خارج و متکی شدن به نیروهای داخلی و به ایمان داخلی یک چنین نیرویی ما برای ریاست‌جمهوری فردی پرانگیزه ،اهل کار می خواهیم.

رییس بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه اگر مردم ما به مکتب اسلام تکیه کنند و از دشمن نترسند و ناامید نشوند، اظهار کرد: این مردم به سمت جهاد حرکت می کند اگر شما مجاهده کردید خدا شما را هدایت می‌کند و با هدایت الهی ما می توانیم به پیشرفت دست پیدا کنیم. پیشرفت در مسیر گام دوم یعنی رسیدن به دولت اسلامی و بعد جامعه اسلامی بعد تمدن اسلامی تا به تعبیر بیانیه گام دوم ما مقدمه را برای ظهور آماده کنیم.

انتهای پیام/ح / م

نظرات بینندگان