کد خبر: ۱۴۵۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
آیت‌الله حدائق:

اگر از مسوولی نوکری مردم بر نمی‌آید کنار برود/ برخی مسوولان ساعت ۹ در اداره صبحانه می‌خورند

مسوول مدرسه علمیه منصوریه خطاب به مدیران گفت: یکی از مشکلات اقتصادی ما این است که مسوولان در جمع مردم حضور ندارند، مسوول موفق کسی است که میان مردم باشد، مسوولان در مجامع عمومی و مساجد خود را به مردم معرفی کنند، امام(ره) فرمود مسئول در نظام اسلامی یعنی نوکر و خادم، اگر از کسی نوکری بر می آید جلو بیاید.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت‌الله شیخ علیرضا حدائق امروز در همایش ائمه جماعات قرارگاه تبلیغی عمار، تجلیل از طلاب برتر مدرسه منصوریه در جشنواره علامه حلی و همچنین اعطا گواهی دروس خارج حضرات آیات عظام مکارم شیرازی و علوی گرگانی که در مدرسه علمیه منصوریه برگزار شد، با اشاره به اینکه اهمیت عید مبعث، از عید ولادت پیامبر گرامی(ص) بیشتر است، اظهار کرد: همچنین عید غدیر از عید میلاد حضرت امیرالمومنین(ع) نیز مهمتر است، در مبعث انسانیت و در مولود شخص متولد شد، اما در مبعث و غدیر رسالت احیا بشریت شکل می گیرد.

وی در ادامه با تصریح اینکه پیامبر(ص) الگوی بشریت است، اضافه کرد: طلاب و روحانیون باید حلقه مفقوده شناخت پیامبر(ص) را تبیین کنند، همچنین باید در فضای مجازی به شبهات نیز پاسخ دهند.

اگر از مسوولی نوکری مردم بر نمی‌آید کنار برود/ برخی مسوولان ساعت ۹ در اداره صبحانه می‌خورند

مسئول مدارس علمیه منصوریه، مولی الموحدین و خاتم الانبیا خاطرنشان کرد: برخی می گویند در این جامعه از نظر فرهنگی نمی توان کار کرد، هنگامی حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) به پیامبر(ص) ایمان آوردند هیچ چیزی وجود نداشت، اما امروز همه امکانات محیا است ولی باید در قیامت سر را پایین بیاندازیم.

وی تاکید کرد: اینکه می فرمایند نمی توانیم در جامعه امروز کار کنیم به معنای جهالت در کلمه است، پیامبر(ص) افرادی را تربیت کرد که برهنه در خانه خدا طواف می کردند، پیامبر(ص) مدیری بود که در بدترین شرایط فعالیت می کرد.

آیت‌الله حدائق خطاب به مدیران گفت: دوره من و شما تمام خواهد شد، یک مقطعی بیشتر حضور نداریم، بنابراین باید ببینیم چه طور کار می کنیم، عملکرد مدیریت باید قبل، هنگام و بعد از مدیریت او را بررسی کرد، مدیری موفق است که از زیر مجموعه خود با خبر باشد، یکی از مشکلات اقتصادی ما این است که مسئولان حضور ندارند، مسئول موفق کسی است که میان مردم باشد، اما این اتفاق نمی افتد، مسئولان در مسجد خود را به مردم معرفی کنند، امام(ره) فرمود مسئول در نظام اسلامی یعنی نوکر و خادم، اگر از کسی نوکری بر می آید جلو بیاید، برخی در ادراه ساعت 9 صبح صبحانه می خورند.

وی با عنوان اینکه نگاه سپاسگذاری از یکدیگر رنگ باخته است، افزود: خمس، نماز واجب است اما خداوند در قبال همین کار واجب افزایش رزق می دهد، همچنین باید اخلاص را در رویه کار خود داشته باشیم.

انتهای پیام/ م
نظرات بینندگان