کد خبر: ۱۴۵۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۶ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۹

وقوع نخستین حادثه چهارشنبه‌سوری در شیراز/ جراحت یک نوجوان ۱۸ ساله در شهرک زیباشهر

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز گفت: یک نوجوان ۱۸ ساله در شهرک زیبا شهر خبر داد و گفت: این نوجوان که در حال تهیه ترقه های دست ساز بوده است از ناحیه پا دچار مصدومیت شده است.
به گزارش سرویس اجتماعی و حوادث شیرازه، محمد هادی قانع رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز از جراحت یک نوجوان ۱۸ ساله در شهرک زیبا شهر خبر داد و گفت: این نوجوان که در حال تهیه ترقه های دست ساز بوده است از ناحیه پا دچار مصدومیت شده است.

وی در خصوص پیشگیری از حوادث چهارشنبه پایان سال به شهروندان توصیه کرد: هرگونه بی‌توجهی به نکات ایمنی و سهل‌انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه آخر سال می‌تواند زیان‌های جانی سنگین و غیرقابل‌جبرانی را در پی داشته باشد. البته خانواده‌ها می‌توانند نقش مهمی در پیشگیری از حوادث مربوط به چهارشنبه پایان سال ایفا کنند.

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز تاکید کرد: ممکن است موضوع ایمنی و پیشگیری از حوادث مربوط به چهارشنبه پایان سال، در بدو امر برای گروه سنی نوجوان و جوان جالب نباشد چراکه آن‌ها مجبورند محدودیت‌هایی را در انجام این تفریح خطرناک متحمل شوند، ولی می‌توان با نشان دادن اهمیت موضوع و اینکه حوادث مربوط تهدیدکننده سلامت آنهاست، آموزش در این زمینه را برای آن‌ها جالب‌تر کرد. در کل، باید کودکان و نوجوانان را تشویق کرد که از حوادث درک مناسبی داشته باشند.

قانع در پایان تصریح کرد: توصیه ما به والدین این است که در شادی‌های فرزندان دلبندتان مشارکت کنید تا همیشه نظاره‌گر خنده‌هایشان باشید، فرزندانتان را در تهیه وسایل بی خطر و مفرح همراهی کنید.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان