کد خبر: ۱۴۵۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
نماینده رهبرمعظم انقلاب در استان فارس؛

مسجد قدس شیراز پایگاه برگزاری سه شنبه‌های مهدوی است

آیت الله دژکام گفت: آبادی و عمران مسجد «قدس» شیراز که با برگزاری سه شنبه های مهدوی، محل زیارت حضرت بقیه الله (عج) نیز شده قابل تقدیر است.
به گزارش سرویس فرهنگ و اندیشه های دینی شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده رهبرمعظم انقلاب در استان فارس در برنامه های سه شنبه های مهدوی در مسجد «قدس» گفت: آبادی و عمران مسجد «قدس» که با برگزاری سه شنبه های مهدوی، محل زیارت حضرت بقیه الله (عج) نیز شده قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه قرابت این مسجد با حرم مطهر شاهچراغ (ع) در برگزاری سه شنبه های مهدوی حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: خواندن نماز امام زمان (عج) و پس از آن زیارت حرم مطهر شاهچراغ (ع) معنویت ویژه ای به شمار می رود.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: هر چه با نام امام زمان (عج) آغاز شود برکت پیدا می کند و در سومین حرم اهل بیت (ع) باید همواره ظرفیت های دینی و فرهنگی توسعه یابد و غیر از این حرم مطهر شاهد وجود امامزادگان و مدرسه علمیه «منصوریه» در نزدیکی مسجد «قدس» هستیم.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) تاکید کرد: هویت شهر ما به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) باید همواره مورد توجه قرار بگیرد و شیراز سراسر نورانیت و معنویت است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه های مذهبی به این شکل گفت: امیدواریم سه شنبه های مهدوی که هفتگی در شیراز برگزار می شود، زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) باشد.

مسجد «قدس» شیراز پایگاه برگزاری سه شنبه‌های مهدوی است

 مسجد قدس همانند مسجد مقدس جمکران مورد توجه قرار گیرد

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس در ادامه این مراسم ضمن تقدیر و تشکر ویژه از نماینده محترم ولی‌فقیه و امام‌جمعه شیراز به خاطر شروع این حرکت اظهارداشت: متأسفانه این مسجد در گذر زمان به مهجوریت پیوسته بود و جایگاه اصلی‌اش در هاله‌ای از ابهام بود. در جلسه‌ای که هفته گذشته در حرم حضرت احمد بن موسی (ع) برگزار شد ایشان طرح موضوع فرمودند که با توجه به این‌که این مسجد، قدمگاه امام زمان (عج) و در جوار حضرت شاه‌چراغ (ع) قرار دارد شرایطی مهیا شود که مردم از این موقعیت استفاده کنند.

وی افزود: ما مردم شیراز افتخار می‌کنیم که در سخن امیرالمؤمنین (ع) به اصبغ بن نباته سه نفر از یاران امام زمان (عج) از این شهر معرفی‌شده است.

مدیرعامل بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) استان فارس با اشاره به این‌که گاهی اوقات بی‌انصافی‌هایی نسبت به این شهر رقم می‌خورد و آن را در ذهن و خیال، شهر گل‌وبلبل و فقط شهر شعر و ادب معرفی می‌کنند و برخی آن را زادگاه میرزاعلی محمد باب می‌دانند تأکید کرد: ما مفتخریم که مقام معظم رهبری این شهر را سومین حرم اهل‌البیت دانستند. این شهر، شهر امام زمان (عج) است. همین مسجد قدمگاه امام زمان (عج) است. عبدالغفار خویی در همین شهر، پنج صبح نمازش را به امامت امام زمان (عج) اقامه کرد. مدال افتخار شیراز، امامزاده‌های واجب‌التعظیم و یادگاران موسی بن جعفر (ع) است. این شهر، مهد علم و دارالعلم است و در هر عصری از فحول علمای شیعه از این خطه بوده‌اند. شیراز مهد شیخ محمدتقی شیرازی، آن مرجع تقلید بزرگ است.

مسئول مدرسه منصوریه با تجلیل از مسجد قدس (سردزک) و توصیف داستان معروف حاج مؤمن شیرازی و تشرف او به محضر حضرت ولی‌عصر (عج) افزود: این مسجد از مساجد آباد بوده است و درود خدا بر حضرت آیت‌الله دژکام که این سنت را پایه‌گذاری کردند تا در اولین سه‌شنبه مهدوی این سنت شروع شود.

ایشان در تجلیل از برنامه سه‌شنبه‌های مهدوی گفت: این کار ارزشمندی که به عشق امام زمان (عج) در کشور شکل‌گرفته است و روزهای سه‌شنبه به یاد حضرت برنامه‌هایی اجرا می‌شود تا در گوشه و کنار کشور یاد ایشان فراموش نشود. خصوصاً در این مسجدی که قدمگاه حضرت بود. همان‌طور که جمکران را اهمیت می‌دهید به این مسجد نیز در سه‌شنبه‌ها اهمیت بدهید.


انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان