کد خبر: ۱۴۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۰

امام جمعه موقت شیراز: تعاونی‌ها از انحصار ثروت جلوگیری می‌کنند

به گرازش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام محمد مرادی پنجشبنه‌شب در مراسم ششمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان فارس اظهار داشت: به فرموده امام راحل تعاونی‌ها وسیع‌ترین شبکه در تولید حقیقی هستند که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.
مرادی خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها در رشد، شکوفایی اقتصاد جامعه، ابتکار، خلاقیت و نوآوری نقش کلیدی داشته‌اند.
 وی افزود: شرکت‌های تعاونی در سال 1334 در کشور تصویب و در سال 1351 با 8 هزار عضو فعالیت کردند، که پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون، 150 هزار شرکت تعاونی در قالب 25 میلیون عضو مشغول ارائه خدمات هستند.
امام جمعه موقت شیراز با اشاره به اینکه اعضای شرکت‌های تعاونی همگی هم مدیر و هم کارفرما هستند، گفت: در اصل 43 و 44 قانون اساسی اشاره به تعاونی و خصوصی‌سازی شده است، بنابراین تعاونی در قانون اساسی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
مرادی تصریح کرد: محورهای تعاون در راستای شفاف‌سازی، اطلاع‌رسانی، کیفیت جنس، ساماندهی، هدایت، حمایت و نظارت شکل گرفته است.
وی گفت: برای ساختمان‌سازی توسط شرکت‌های تعاونی مسکن در هر منطقه حدود 400 واحد صنعتی فعال و 220 شغل ایجاد می‌شود، که بیشترین نقش را در ایجاد اشتغال پایدار در کشور دارد.
 امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه بر اثر کمبود باران، استان فارس با بحران خشکسالی و کم‌آبی رو به رو است، افزود: بر اثر خشکسالی هر ساله شاهد کاهش یک یا دو متر آب چاه‌های کشاورزی بوده‌ایم و برای رهایی از پدیده کم‌آبی باید روی صنعت سرمایه‌گذاری کرد.
 مرادی اضافه کرد: شرکت‌های تعاونی باید همگام با دنیا به سوی تولید غذای ارگانیک در قالب تولید گندم، بذر، کود سم سالم بروند تا شاهد جامعه‌ای سالم، بانشاط و پویا باشیم.

نظرات بینندگان