کد خبر: ۱۴۵۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
رئیس اورژانس فارس در گفتگو با «شیرازه»؛

مسمومیت ۱۰ نفر با مونوکسیدکربن از ابتدای نوروز تا کنون/ نیاز به ۱۰۰ پایگاه اورژانس در فارس است

مرادیان گفت: برای رسیدن به حد نصاب استاندارد، در فارس هنوز 100پایگاه اورژانس دیگر باید تاسیس و راه اندازی شود.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، محمدجواد مرادیان رئیس اورژانس فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه با بیان اینکه تعداد کل تماس‌هایی که از ۳۰ اسفند تا  ۶ فروردین با اورژانس گرفته شده ۱۰ هزار و ۸۴۲ مورد بوده است، گفت: از این تعداد، ۱۶۲۴ مورد عملیاتی شده است.

وی افزود: ۴۶۱ مورد آن حوادث ترافیکی شهری، ۳۶۷ مورد حوادث ترافیکی جاده ای، ۲۸۴مورد مصدوم سرپایی،۷۳۴ مورد مصدوم انتقالی، ۹ نفر فوتی، ۱۰ نفر مسمومیت با مونوکسید کربن بوده است.

مرادیان با بیان اینکه تعداد ۴ ماموریت پرواز با بالگرد نیز انجام شده است، افزود: در کل تعداد پنج فروند بالگرد دو پایگاه موتورلانس و یک پایگاه اتوبوس در مرکز اورژانس فارس مستقر است.

رئیس اورژانس فارس به تعداد پایگاه‌های اورژانس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۵۰ پایگاه جاده‌ای و درون شهری در نقاط مختلف استان مستقر هستند.

مرادیان همچنین به افتتاح و راه اندازی پنج پایگاه دیگر در سال 99 اشاره کرد و افزود: این پایگاه‌های اورژانس در تل بارگا شهرداراب، کمهرسپیدان، زرقان، شیراز و شیخ عبود بیضا راه اندازی شده اند.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که برای رسیدن به حد نصاب استاندارد، در فارس هنوز 100پایگاه اورژانس دیگر باید تاسیس و راه اندازی شود.

مرادیان به طرح امداد سلامت نوروز نیز اشاره کرد و اظهارداشت: طرح امداد سلامت نوروز توسط اورژانس کشور ابلاغ شده و از 25اسفند آغاز شده و به کلیه یگان‌های عملیاتی اورژانس  آماده‌باش داده است و تا انتهای چهاردهم فروردین ماه ادامه دارد.

رئیس اورژانس فارس اضافه کرد: طبق این طرح تمام پایگاه‌های اورژانس به صورت 24ساعته در حال ارائه خدمات هستند.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان