کد خبر: ۱۴۵۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
معاون شرکت برق منطقه‌ای استان فارس:

منابع انسانی به عنوان سرمایه‌های معنوی شرکت همواره مورد توجه بوده است

محمد امین شرقی از منابع انسانی به عنوان سرمایه‌های معنوی این شرکت یاد کرد که همواره مورد توجه بوده است و گفت: این معاونت در سالی که گذشته برنامه‌های راهبردی برای تعالی منابع انسانی در پیش داشته و به اجرا گذاشته است.
به گزارش سرویس دریافت خبر اقتصادی شیرازه، محمد امین شرقی با تشریح عملکرد این معاونت اضافه کرد: سالي كه گذشت كاركنان اين معاونت همچون گذشته در تلاش و كوششي خستگي ناپذير، بر آن بودند كه علي رغم مشكلات فراوان محيطي، بتوانند فضاي مناسب خدمت را براي همكاران به وجود آورند.

وی با بیان اینکه در راستاي قدرداني از کارکنان خدوم، مختصري از عملکرد معاونت تشریح می شود افزود: همه این خدمات و دستاوردها در سایه حمایت های مدیر عامل شرکت و همدلی و خلوص نیت و تلاش کارکنان به دست آمده است.

معاون منابع انسانی شرکت برق منطقه ای استان فارس ادامه داد: به روز رساني و ثبت اطلاعات لازم جهت كليه كاركنان در سامانه هاي مختلف ملي و وزارت نيرو با همكاري دفتر فاوا، انجام فرآيند بالغ بر 200 مورد انتصاب، انجام اقدامات مربوط به فرآيند دوركاري همكاران شامل تهيه دستورالعمل، تشكيل مرتب كميته دوركاري، صدور ابلاغ ها از جمله فعالیت های این معاونت در سال گذشته است.

شرقی اظهار داشت: انجام فرآيند انتخاب كارمندان و كارگران نمونه كه براي اولين بار از همكاران شركتي نيز تقدير به عمل آمد و راه اندازي اوليه سامانه همفار به عنوان سامانه نظام هاي مديريتي شركت مشتمل بر كليه روشها و دستور العمل ها، شاخص هاي استراتژيك، شاخص هاي عملكردي  برنامه هاي عملياتي، عدم انطباق ها ، اقدامات بهبود نیز در سال گذشته انجام شده است.

وی از انجام فرآيند انتخاب كفيل هاي اداري، تفويض اختيار و تفويض امضاء دراین معاونت در سال گذشته خبر داد و گفت: انجام و مديريت فرآيند اضافه كاري هاي فراواحدي با همكاري امور مالي و دفتر فاوا، بررسي مغايرات منابع انساني و تلاش در جهت كاهش آن و انجام فرآيند مديريت و ابلاغ تشكل هاي اداري از دیگر کارکردهای این معاونت است.

شرقی در ادامه گفت: این معاونت در سال گذشته اجراي پروژه سنجش رضايت كاركنان و برگزاري دوره هاي آموزشي مرتبط و همچنین اخذ مجوز بكارگيري 77 نفر نيروي شركتي و برگزاري و اجراي فرآيند جذب با همكاري معاونت بهره برداري را دنبال کرده است.

به گفته وی، اجراي آزمون تعيين سطح مهارت فني اپراتورها با همكاري معاونت بهره برداري و انجام اقدامات فرآيند مديريت دانش در شركت و همچنین مديريت و انجام فرآيندهاي جا به جايي و انتقال همكاران درون شركت و بيرون از شركت از دیگر کارکردها در سالی که گذشت است.

معاون منابع انسانی شرکت برق منطقه ای استان فارس گفت: انجام اقدامات و مديريت فرآيند HSE در سطح شركت،  تهيه دستورالعملهاي ايمني و بهداشت محيط با همكاري معاونت بهره برداري ، تهيه مشخصات فني تجهيزات ايمني با همكاري معاونت بهره برداري،  تحليل حوادث نيروي انساني و انجام اقدامات جهت پيشگيري از وقوع مجدد با همكاري معانت بهره برداري و  تهيه كليپ فرهنگي ترويجي ايمني با همكاري دفتر روبط عمومي و معاونت بهره برداري در سال گذشته انجام شده است.

وی از تهيه دستورالعمل ارگونومي و كار با رايانه و همچنين انتخاب و بومي نمودن نرم افزار انجام نرمش هاي حين كار خبر داد و گفت:  تهيه بيش از 20 پروتكل بهداشتي مربوط به پيشگيري از شيوع بيماري كرونا، پيگيري، پاسخگويي و راهنمايي همكاران مبتلا به بيماري كرونا و صدور مرخصي و نامه مربوطه و همچنين تشكيل بانك اطلاعاتي جهت آنان و انجام هماهنگي هاي لازم پس از اطلاع از مبتلا شدن همكاران تا زمان ضدعفوني كامل محل با همكاري اداره نظارت بر خدمات عمومي از کارکردهای این معاونت است.

 تهيه و توزيع اقلام بهداشتي بين همكاران با همكاري معاونت مالي و پشتيباني، انجام اقدامات مربوط به نظام هاي مديريتي از قبيل مديريت ريسك، EFQM ، مميزي سيستم كيفيت، مديريت بهره وري، مديريت استراتژيك و پيگيري و انجام اقدامات مربوط به جشنواره شهيد رجايي و كسب رتبه برتر با همكاري كليه كاركنان شركت از دیگری خدماتی بود که به آن اشاره شد.

معاون منابع انسانی شرکت برق منطقه ای استان فارس در ادامه به روزرساني خط مشي و ارزشهاي سازماني در سطح كل شركت و ايستگاه ها، انجام اقدامات مربوط به بيمه درماني در راستاي رفاه همكاران،  ساماندهي فرآيند ورزش در سطح شركت، انجام اقدامات مربوط به توسعه طرح نيروكارت در سطح استان و كشور، انجام فرآيند مربوط به اولويت بندي وام و منازل سازماني و اجراي طرح غربالگري را از دیگر خدمات معاونت منابع انسانی بر شمرد.

وی همچنین گفت: انجام اقدامات مربوط به بيمه تكميلي بازنشستگان، انجام اقدامات مربوط به فرآيند پرداخت كمك هزينه هاي ازدواج و فوت همكاران شاغل و بازنشسته با همكاري معاونت مالي و پشتيباني، انجام اقدامات مربوط به بازنشستگي همكاران و انجام فرآيند صدور بالغ بر 9000 حكم كارگزيني و همچنین انجام اقدامات مربوط به تكميل و مكانيزه نمودن پرونده كليه پرسنل در سال گذشته دنبال شده است.

 شرقی در پایان انجام اقدامات مربوط به ارزشيابي سالانه همكاران و انجام فرآيندهاي موردي در راستاي امور همكاران از قبيل، تشكيل كميته سرمايه انساني، احكام مربوط به ايثارگران، پاسخگويي و اجراي آرا ديوان عدالت اداري را از عملکردهای این معاونت برشمرد.

انتهای پیام /س/ر
نظرات بینندگان