کد خبر: ۱۴۵۶۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
فرماندار سروستان در گفتگو با «شیرازه»؛

پیگیری مطالبه مردمی که ۳۰سال بلاتکلیف مانده است/در تأمین نهاده‌های دامی کشاورزان با مشکلات بسیاری روبرو هستیم/بیمارستانی فرسوده با قدمت ۵۰ساله

فرماندار سروستان پروژه‌ای به نام انتقال پساب شیراز به سروستان که حدود سی سال پیش کلید خورده را از جدی‌ترین مطالبات مردمی این منطقه می‌داند و اظهارداشت: بر اساس این طرح مقرر شده پساب شیراز برای آبیاری باغات پسته به سروستان انتقال داده شود، اگر چه قریب به 40درصد پیشرفت داشته اما همچنان بلاتکلیف و نیمه‌کاره رها شده است و انتظار مردم این است که دولت هر چه سریع‌تر این مورد را تعیین تکلیف کند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محسن پورزارعی فرماندار شهرستان سروستان در گفتگو با خبرنگار این رسانه در ابتدا به مسئله انتخابات که بحث داغ این روزهای جامعه است پرداخت و گفت: مردم شهرستان سروستان مردمی انقلابی، متدین و ولایت مدار هستند و پیش بینی ما این است که در این دوره از انتخابات نیز همانند گذشته مردم ما احساس تکلیف کرده و انتخابات پر شور برگزار شود و مشارکتی بیش از 60 درصد را شاهد خواهیم بود.

پیگیری مطالبه مردمی که 30سال بلاتکلیف مانده است/در تأمین نهاده‌های دامی کشاورزان با مشکلات بسیاری روبرو هستند/بیمارستانی فرسوده با قدمت 50 ساله

وی افزود: در انتخابات نمایندگان مجلس که در اسفند 98 برگزار شد از مردم شهرستان سروستان مشارکتی بیش از 60 درصد را شاهد بودیم که یک مشارکت بی نظیر بوده است.

پورزارعی در ادامه با بیان اینکه شهرستان سروستان متشکل از دو بخش مرکزی و کوهنجان می باشد که داری 35 روستا است با اقوام و طوایف عشایری مختلف، اظهار کرد: بخش کوهنجان که تبدیل به شهر شده با هشت هزار نفر جمعیت داری پنج نفر عضو شورا است و روستای مهارلو نیز با سه هزار نفر جمعیت شورای پنج نفره دارند و شهر سروستان نیز دارای پنج کرسی شورا می باشد و بقیه روستاها هر کدام دارای سه عضو هستند.

وی افزود: برای شهر سروستان که بیست هزار نفر جمعیت دارد 22نفر ثبت نام و 10نفر هم برای کوهنجان نام نویسی کرده‌اند.

عالی ترین مقام دولت در شهرستان سروستان در بخش دیگری از این گفتگو به عمده‌ترین مشکلات شهرستان سروستان و روستاهای همجوار اشاره کرد و گفت: در خود شهر سروستان یک تقاطع داریم که منتهی به فسا، نیریز و استان‌های شرقی می‌شود که سالها بلاتکلیف رها شده و بسیار هم خطرناک و حادثه خیز بود و از جمله مطالبات مردم رسیدگی به این مورد بود که در سفر استاندار به این شهرستان کلنگ زنی شد و اکنون حدود 40 درصد پیشرفت کرده است، درخواست مردم تسریع در روند این پروژه است.

وی با بیان اینکه حدود هفت هزار باغات پسته در سروستان داریم که برای آبیاری آنها با کمبود آب مواجه هستیم، گفت: یکی دیگر از مطالبات مردم چالش تهیه آب برای باغات پسته است که سال‌هاست مردم این منطقه را درگیر کرده است.

فرماندار سروستان پروژه‌ای به نام انتقال پساب شیراز به سروستان را که حدود سی سال پیش کلید خورده از جدی‌ترین مطالبات مردمی این منطقه می‌داند و می‌گوید: بر اساس این طرح مقرر شده پساب شیراز برای آبیاری باغات پسته به سروستان انتقال داده شود، اگر چه قریب به 40درصد پیشرفت داشته اما همچنان بلاتکلیف و نیمه کاره رها شده است و انتظار مردم این است که دولت هر چه سریع تر این مورد را تعیین تکلیف کند.

پیگیری مطالبه مردمی که 30سال بلاتکلیف مانده است/در تأمین نهاده‌های دامی کشاورزان با مشکلات بسیاری روبرو هستند/بیمارستانی فرسوده با قدمت 50 ساله


بیشترین مطالبه مردم اشتغال است که موجب مهاجرت مردم به شهرها شده است

پورزارعی اضافه کرد: با توجه به قرار گرفتن بین گنبدهای نمکین این چالش و معضل هم بر اشتغال و معیشت مردم اثر گذاشته و هم بر کارآفرینی و اقتصاد منطقه اثر گذار است.

وی در خصوص زیرساخت‌های جاده‌‌‌ای و راه‌های شهری و روستایی و امکانات زیر ساختی نیز اظهار کرد: تا کنون همه راه‌ها زیر سازی شده است و جاده ها تعمیر و آسفالت شده و آب و برق و گاز اینترنت نیز مهیا شده اند، در دهه فجر سال گذشته21پروژه با اعتبار بالغ بر 40میلیارد تومان صورت گرفته که از این تعداد 6واحد آموزشی احداث شده است.

عالی ترین مقام دولت در سروستان با اشاره به اینکه در روستاها بیشترین مطالبه مردم اشتغال است که موجب مهاجرت مردم به شهرها شده است، اظهار کرد:  مهاجرت کردن همانا و سرازیر شدن آسیب های اجتماعی فراوان همانا بر همین اساس سال گذشته بنیاد برکت 170طرح را در غالب اشتغال خورد در روستاهای ما اجرا کرده که این اقدام در سال 1400نیز ادامه خواهد داشت.

سروستان قطب دام استان و به نوعی کشور است

پورزارعی در ادامه با بیان اینکه سروستان قطب دام استان و به نوعی کشور است، گفت: در تأمین نهاده‌های دامی نیز کشاورزان با مشکلات بسیاری روبرو هستند، پس انتظار می‌رود مشکلات بخش کشاورزی ائم از تامین علوفه تهیه آب و ... مرتفع شود تا ماندگاری روستاییان در روستاها نیز ادامه پیدا کند.

وی به تأمین بیش از 90 درصد گوشت شیراز از سروستان اشاره کرد و گفت: حدود 300 هزار راس دام سبک داریم که به استان‌های دیگر نیز صادر می‌شود.

برخی صنایع سروستان نیمه تعطیل شده اند

فرماندار شهرستان سروستان در ادامه اشاره‌ای هم به وضعیت صنعتی این شهرستان کرد و گفت: در حال حاضر دو شهرک صنعتی شماره 1 و 2 در این شهرستان داریم که شهرک صنعتی شماره یک زمانی در اوج بود و با حدود 53 سرمایه گذار فعالیت داشت، در آن یک کارخانه موتورسیکلت، لبنیات و... مشغول به کار بودند که در سال‌های گذشته به دلیل نوسانات بازار و افزایش قیمت و کمبود مواد اولیه برخی از این صنایع تعطیل و نیمه تعطیل شده‌اند.

پورزارعی تصریح‌کرد: تلاش ما این بوده که صنایع نیمه تعطیل مثل کیمیا دانه، لبنیات دراک و گلخانه‌های مؤمن آباد را به چرخه تولید بازگردانیم، اما با همه این تفاسیر بعضی از صنایع ما نیمه تعطیل هستند و انتظار ما هم از دولت و مسئولان استانی و کشوری این است که نگاه ویژه‌تری به این مشکلات داشته باشند و با همت و حمایت و همکاری به داد صنعت نیمه تعطیل برسند.

به گفته وی، شهرک شماره دو صنعتی که در 20 کیلومتری شیراز قرار دارد و 800 هکتار را شامل می‌شود، اکنون 20 صنعتگر در آن در حال فعالیت هستند و این شهرک به نوعی سرریز شهرک صنعتی شیراز است.

پیگیری مطالبه مردمی که 30سال بلاتکلیف مانده است/در تأمین نهاده‌های دامی کشاورزان با مشکلات بسیاری روبرو هستند/بیمارستانی فرسوده با قدمت 50 ساله

ایجاد یک پست برق در منطقه ضرورت دارد

فرماندار شهرستان سروستان در ادامه به نیاز یک پست برق در این منطقه اشاره کرد و افزود: درخواست من از برق منطقه‌ای و استاندار فارس این است که با راه‌اندازی این ایستگاه برق به اشتغال مستقیم و غیر مستقیم 400نفر نیروی کار کمک کنند چرا که با احداث این ایستگاه برق، مشاغل زیادی از جمله پرورش قارچ، پرورش بوقلمون، دام، گلخانه و.... می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

بیمارستانی فرسوده با قدمت 50سال

عالی ترین مقام دولت در سروستان در خصوص وضعیت بهداشت و درمان شهرستان نیز عنوان کرد: در حال حاضر یک بیمارستان در سروستان وجود دارد با قدمت 50ساله که بسیار فرسوده است به همین خاطر پیگیر احداث یک بیمارستان 96 تخت خوابی هستیم که زمین آن مشخص شده و در صددیم با همکاری خیرین و حمایت‌های دولت این بیمارستان را کلنگ زنی کنیم.

وی ادامه داد: در مهارلو و کوهنجان درمانگاه مجهز و در تک تک روستاها خانه بهداشت وجود دارد.

وضعیت در سروستان نارنجی است

پورزارعی به رنگ بندی کرونایی شهرستان سروستان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر وضعیت این شهرستان نارنجی است و در روزهای اخیر تعداد 50نفر دیگر به آمار مبتلایان اضافه شده است.

این مقام ارشد شهرستان اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون 700نفر کرونای مثبت در شهرستان شناسایی شده و تعداد 36نفر هم فوتی داشتیم.

وی عنوان کرد: از آنجا که در معبر چندین استان شرقی و شمال شرق قرار داریم، همین امر باعث شده که افرادی که به بندرعباس، کرمان و یا زاهدان رفت و آمد دارند موجب ایجاد مشکل و افزایش آمار بیماران این شهرستان شوند.

پوزارعی ادامه داد: طبق مصوبه ستاد استانی کرونا ما نیز محدودیت فعالیت برای مشاغل شماره دو، سه و چهار ایجاد کرده‌ایم تا از پیک چهارم هم با کمترین خسارت و تلفات گذر کنیم.

اجرای موفق طرح شهید سلیمانی

فرماندار سروستان در پایان به اجرای طرح شهید سلیمانی نیز اشاره و اظهار کرد: این طرح هم در روستاها و هم شهر در کنترل بیماری بسیار کمک کرد، گروه توپخانه و ادارات شهرستان نیز بالغ بر 100میلیون تومان در جهت تهیه بسته های معیشتی کمک کردند، همچنین موسسات خیریه نیز در راستای تهیه اقلام مورد نیاز خانواده های نیازمند کمک بسیاری کردند.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
علي اصغر كريمي
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
0
منابع عظيم آب و خاك استان فارس خصوصا دشت حاصلخيز شيراز به بهانه فضاي سبز به هدر مي رود.
ظلم بزرگي كه در سكوت مسئولان و مديران استان در حال انجام است.
40 سال است كه آب رودخانه و سد درودزن به شهر شيراز سرازير مي شود.
دشت حاصلخيز شيراز 50 سال قبل مركز توليد انواع ميوه و سبزيجات بوده است. اما اكنون به همت قطار شهري و فاضلاب شهري درياچه مخزن سد زير زميني آب در شهر شيراز از بين رفته است.
اينك شيراز به همت فضاي سبز و در اين سال ها كه بحت توليد مطرح مي باشد بزرگترين مركز توليد علف هرز چمن كاري و ميوه كاج و سرو ( گوز كلاغك ) شده است.!!!!!
مديران كشاورزي هم كه نام جهاد را يدك مي كشند كاري به اين مسايل ندارند. !!!!!!!!!
اميد است مسئولان از خواب غفلت بيدار شوند ان شاءالله