کد خبر: ۱۴۶۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۰

راه‌اندازی موزه پرویز تناولی در مجموعه نصیرالملک شیراز

مجموعه دست بافته‌های عشایری و روستایی ایران، اهدایی پرویز تناولی به این وزارتخانه در موزه‌ای به نام او در مجموعه نصیرالملک شیراز به شکل دائم به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مراسم رونمایی و نمایشگاه منتخبی از مجموعه دست‌بافته‌های عشایری و روستایی ایران، اهدایی پرویز تناولی ۱۴۰۰ در موزه فرش ایران، گفت: به‌زودی موزه‌ای به نام استاد در مجموعه نصیرالملک که یکی از مجموعه‌های مهم و نفیس است، راه‌اندازی می‌شود.


طالبیان تصریح کرد: ۱۴۰۸ اثری که استاد تناولی به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اهدا کردند، به دقت ثبت و ضبط خواهیم کرد و اداره‌کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی در سامانه جام قرار خواهد داد.

وی تأکید کرد: بسیاری از این دست‌بافته‌ها ممکن است تولید نشود. با راه‌اندازی این موزه و ارائه درست آثار، اسناد و کتاب‌هایی که قرار است در کتابخانه موزه قرار بگیرد امیدواریم همه مردم بتوانند از وجود آن بهره ببرند و راه استاد را ادامه دهند.

پریسا بیضایی مدیر موزه فرش ایران نیز گفت: هم اکنون ۱۹۸ قطعه از ۱۴۰۸ قطعه مجموعه دست بافته‌های عشایری و روستایی ایران، اهدایی پرویز تناولی در گنجینه موزه فرش ایران قرار دارد که قرار است ۹ قطعه آن به موزه فرش ایران اهدا شود و سایر آثار به موزه استاد در شیراز منتقل خواهد شد.

پرویز تناولی استاد برجسته‌ای هستند و این آثار حاصل تلاش ۶۰ ساله استاد و بودن میان عشایر است.

انتهای پیام/ ع

نظرات بینندگان