کد خبر: ۱۴۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۷ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۰

مدارس دولتي شيراز حق دريافت شهريه ندارند

سرپرست فرمانداري و رييس شوراي آموزش و پرورش شهرستان شيراز گفت: مدارس دولتي اين شهرستان حق دريافت هيچ گونه وجهي بابت شهريه ثبت نام از دانش آموزان ندارند.

محمد بذرافشان با اشاره به نزديك شدن فصل شروع مدارس و نظارت دقيق فرمانداري شيراز بر ثبت نام دانش آموزان افزود: طبق قانون، مدارس دولتي شهرستان شيراز اجازه دريافت وجه بابت ثبت نام ندارند و به همين و به منظور و با هدف پاسخ به خواسته شهروندان شهرستان شيراز، كميته اي براي بازرسي از مدارس تشكيل شده است.
وي بيان كرد: هم اينك بازرسي از مدارس شيراز آغاز شده است و چنانچه پس از اعلام گزارش بازرسان ، تخلف مسوولان مدرسه اعلام شود، به طور يقين با متخلفان برخورد خواهد شد.
سرپرست فرمانداري شيراز درمورد وضعيت سرويس مدارس شهر شيراز گفت: يكي از مباحثي كه هر ساله در هنگام بازگشايي مدارس مطرح مي شود، نرخ سرويس مدارس است كه مي بايست با درنظرگرفتن دغدغه هاي اوليا وخانواده هاي دانش آموزان و با توجه به شرايط كنوني جامعه اين نرخ مصوب و اعلام شود.
بذرافشان ادامه داد: هرساله درصدي به عنوان تورم در نظر گرفته مي شود چرا كه رانندگان سرويس مدارس نيز در اين اجتماع زندگي مي كنند و بايد همانگونه كه به فكر شهروندان هستيم به وضعيت زندگي اين قشراز جامعه نيز توجه شود.
وي با اشاره به مصوبه شوراي اسلامي شهر شيراز در زمينه افزايش نرخ سرويس مدارس افزود: اين مصوبه تا كنون براي اعلام نظر به دست ما نرسيده اما در حال حاضر، بحث كارشناسي نرخ سرويس مدارس مطرح است.
سرپرست فرمانداري شيراز با بيان اينكه اجازه نخواهيم داد حقي از مردم شيراز پايمال شود گفت: همانگونه كه در بحث افزايش نرخ كرايه اتوبوس هاي درون شهري شهرستان پس از انجام كارهاي كارشناسي مخالفت خود را با مصوبه شورا اعلام كرديم، در بحث سرويس مدارس نيز پس ازانجام كارهاي كارشناسي نظر خود را اعلام خواهيم كرد.
او اظهار داشت: در آستانه شروع سال تحصيلي جديد، مباحث مختلفي از جمله تردد و حمل و نقل دانش آموزان مطرح مي شود كه تاكنون با برگزاري نشست هاي مختلف اقدام به بررسي و رفع مشكلات موجود در اين زمينه كرده ايم.
بذرافشان اضافه كرد: زيرساخت ها براي شروع سال تحصيلي جديد در نظر گرفته شده و همچنين هماهنگي هاي مختلف با دستگاه هاي مربوطه انجام شده است.

نظرات بینندگان