کد خبر: ۱۴۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۰

کاهش 15 درصدی آتش سوزی باغات شیراز

معاون اجرایی شهردار شیراز از کاهش 15.6 درصدی آتش سوزی باغات این کلانشهر طی پنج ماه گذشته خبر داد.

رمضان امینی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اشاره به وضعیت فضای سبز این کلانشهر گفت: طی پنج ماه اول سال گذشته حدود 243 مورد آتش سوزی باغات شیراز را شاهد بودیم که این آمار در سال جاری به 205 مورد رسیده است.

وی ادامه داد: شیراز دارای یک محدود 220 کیلومتری است که نظارت بر تمام این محدوده با تعدادی مشخص نیروی انسانی بسیار دشوار است و در این راه مردم شهر شیراز باید گزارشات و اطلاعات را در اختیار شهرداری قرار دهند.

معاون اجرایی شهرداری شیراز با بیان اینکه ستاد جلوگیری از آتش سوزی فضای سبز شهری راه اندازی شده، افزود: یکی از اقدامات صورت گرفته جهت جلوگیری از آتش سوزی درختان راه اندازی ستاد جلوگیری است که در این راستا تلاشهای فراوانی جهت حفاظت از فضای سبز و باغات شیراز به عمل آمده است.

امینی تصریح کرد: شناسنامه دار کردن درختان شیراز ازجمله اقداماتی است که در جهت جلوگیری از این اتفاقات انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت خشکسالی شیراز و تاثیر آن بر زندگی باغداران را نیز باید مد نظر قرار داد، یادآور شد: طی دو سال گذشته شاهد بروز خشکسالی فراوان در شیراز بودیم که در حال حاضر برای نگهداری باغات حمل آب با تانکر را در دستور کار قرار داده ایم.

معاون اجرایی شهرداری شیراز در خصوص انعقاد دو توافقنامه با دانشگاه شیراز و دانشگاه آزاد، اظهار کرد: یکی از برنامه های مد نظر شهرداری شیراز استفاده از پتانسیل دانشگاه ها در بخش آبیاری و حفاظت است که در این راستا توافقنامه ای آماده شده که شهرداری بتواند از تجربیات و پژوهشهای انجام شده توسط اساتید و دانشجویان استفاده کند.

کمپینگ زیباشهر اعتبار20 میلیارد ریالی نیاز دارد

امینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت امکانات گردشگری شیراز در بحث اسکان مسافرین، گفت: طی چند سال گذشته از زمانیکه بحث راه اندازی کمپینگ زیبا شهر مطرح شد هزینه و تلاشهای فراوانی در جهت راه اندازی این سایت صورت گرفته و طی هشت ماه گذشته یک میلیارد و 200 میلیون تومان در این سایت هزینه شده است.

وی ادامه داد: اعتباری که برای خرید کانکس در نظر گرفته شده حدود 500 میلیون تومان است که با این رقم 100 کانکس با ظرفیت پنج نفر خریداری خواهد شد.

معاون اجرایی شهرداری شیراز تصریح کرد: برای تکمیل کامل این سایت به رقمی حدود 20 میلیارد ریال اعتبار احتیاج است.

امینی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر دریافت هزینه بابت خدمات به مسافرین و گردشگران، گفت: برنامه های مشخصی در این جهت طراحی شده که در ایام نوروز اجرایی خواهد شد و بابت خدماتی که به مسافرین ارایه می شود هزینه هایی نیز دریافت می شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به افزایش برخورد با مغازه دارن و خودروهایی که باعث سد معبر می شوند، یادآور شد: طی هماهنگیهای لازم با راهنمایی و رانندگی به زودی از خودروهای جرثقیل دار انها برای برخورد با خودروهای بار فروش سطح شهر استفاده خواهد شد.

معاون اجرایی شهرداری شیراز با بیان اینکه بخشی از سد معبرهای سطح شهر به دلیل استفاده مغازه داران از فضاهای برون مغازه است، افزود: ساماندهی معابر سطح شهر با استفاده از نیروهای آموزش دیده انجام می شود و با مغازه دارانی که سد معبر کرده اند برخورد خواهد شد.

امینی در ادامه سخنان خود از راه اندازی بخش مدیریت بحران در شهرداری شیراز خبر داد و گفت: یکی از برنامه ای که به زودی اجرایی می شود راه اندازی بخش مدیریت بحران در شهرداری شیراز است که در حال حاضر رئیس سابق سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز به عنوان رئیس بخش مدیرت بحران معرفی شده است.

مهر

نظرات بینندگان