کد خبر: ۱۴۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۰

برگزاری شب شعر دفاع مقدس در قیروکارزین

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، جابر ترمک پنج‌شنبه‌ شب در جلسه هفتگی اعضای انجمن ادبی فروغ قیروکارزین اظهار داشت: این انجمن با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی قیروکارزین شب شعر دفاع مقدس را هفته آخر شهریور ماه جاری در یادمان شهدا برگزار می‌کند.
وی افزود: در این شب شعر شاعران از شهرستان‌های این استان دعوت می‌شوند تا دین شهدای عزیز به خوبی ادا شود.
ترمک دفاع مقدس را بستر مناسبی برای ظهور احساسات شاعرانه در وصف پایداری، رشادت و شهادت دانست و بیان داشت: قدم به قدم و نقطه به نقطه رشادت‌ها و دلاورمردی‌های میدان‌های نبرد ظرفیت بسیار قدرتمندی برای بروز و ظهور اشعاری قوی و ماندگار است.
وی با توصیه به مسئولان بخش‌های فرهنگی کشور به سرمایه‌گذاری در زمینه فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس بیان کرد: خلق آثار ماندگار توسط شاعران در به تصویر کشیدن فرهنگ شهادت در اذهان و قلب‌ها نیازمند حمایت مادی و معنوی تمام‌جانبه است.
ترمک ادامه داد: در بسیاری موارد اعتبار در بخش‌هایی غیرضروری هزینه می‌شود در صورتی که نیاز امروز جامعه به مقوله فرهنگ عاشورا، استقامت و شهادت بیشتر احساس می‌شود.
رئیس انجمن ادبی فروغ قیروکارزین در ادامه این جلسه ضمن تقدیر از حضور مستمر اعضا در جلسات هفتگی این انجمن اضافه کرد: توانمندی شاعران این شهرستان به مراتب بالاتر از شاعرانی است که در جشنواره‌ها و همایش‌های ادبی مقام کسب می‌کنند و کسب مقام‌های عالی استانی و ملی دلیلی بر این مدعاست.
رئیس انجمن ادبی فروغ قیروکارزین هنر را یک خلاقیت بالقوه متعالی دانست و اضافه کرد: شاعران با باور رسالت شعری خود خلاقیت‌های بالقوه خود را به فعلیت برسانند چراکه این امر اجتماع را به تمجید وامی‌دارد.
دبیر سایت ادبی طراز سخن با گلایه از ورود کلمات انگلیسی در شعر، این هنر بلامنازع ایرانی و تحت‌الشعاع قرار دادن آن خاطرنشان کرد: شاعران از کلمات مهجور فارسی تندیس‌نویی ساخته و در اشعارشان به کار ببرند چراکه غرب با تمام پیشرفت‌هایش از ما در ادبیات و به ویژه شعر، سال‌ها عقب‌تر است.

نظرات بینندگان