کد خبر: ۱۵۰۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۱ - ۰۷ مهر ۱۴۰۰
رئیس سازمان آتش نشانی شهر شیراز مطرح کرد:

شناسایی ۲۲ محله ناایمن در شهر شیراز/اجرای ۱۴ هزار عملیات توسط آتش نشانان شیراز

همزمان با روز آتش نشانی و ایمنی، مراسمی ویژه با حضور مسئولین شهری در مرکز آماد و پشتیبانی سازمان آتش‌نشانی شرق شیراز برگزار شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، همزمان با روز آتش نشانی و ایمنی، چهار شنبه ۷ مهر ماه ۱۴۰۰ مراسمی ویژه با حضور مسئولین شهری در مرکز آماد و پشتیبانی سازمان آتش‌نشانی شرق شیراز برگزار شد.
 

در ابتدای این مراسم ناوگان خودرویی سازمان آتش‌نشانی شیراز شامل خودروهای اطفایی سبک، نیمه سنگین و سنگین، تیم موتور سوار، بالابر ۵۵ متری، خودروهای فرماندهی، غواصی و کوهستان به رژه درآمدند و مانوری از عملیات های مختلف سازمان در جمع حاضر انجام گرفت.

 محمد هادی قانع رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز در ادامه ضمن خوشامدگویی و تبریک روز آتش نشان اعلام کرد: سازمان آتش‌نشانی با ایثارگری ۷۰۰ نیروی آتش نشان و با توجه به شیوع بیماری کرونا در سال گذشته موفق به کسب رتبه برتر در مجموعه شهرداری شیراز، کسب رتبه اول در بودجه های عمرانی، افتتاح دومین سایت آموزش آتش نشانان کشور، تاسیس مدرسه غواصی، افزایش ۳۰۰ درصدی تجهیزات ورزشی و در نهایت موفقیت در ۱۴ هزار عملیات شده است.


وی افزود: این سازمان در سال گذشته بیشترین حجم فعالیت های عمرانی ( ۱۹ هزار متر مربع) را داشته و موفق به دریافت گواهینامه IMSشده است.


 قانع همچنین به آغاز جشنواره بزرگ شهر ایمن با مشارکت شهروندان اشاره کرد و گفت: تا کنون و درراستای برگزاری این جشنواره با بسیجیان، مساجد کلان شهر شیراز، مراکز آموزشی، سازمان حمل و نقل و فرهنگ سراها تفاهم نامه همکاری منعقد شده است و با تمام قوا و شناسایی ۲۲ محله ناایمن در شهر شیراز در جهت آموزش های ایمنی به شهروندان و کاهش حوادث گام برمی‌داریم.

قانع در پایان به کلنگ زنی ایستگاه بنی هاشمی و ساختمان جدید ایستگاه یک، بهره برداری از سه ایستگاه گویم، دراک و بلوار عدالت جنوبی خبر داد.

نقطه اتکا آتش نشانان آرامش مردم است که در هر شرایطی نباید فروبریزد

طاهری رییس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در ادامه خطاب به آتش نشانان عنوان کرد: امروز در تقویم به نام آتش نشانان ثبت شده است اما یقیناً هر روز متعلق به این مردان و زنان ایثارگر است و امروز به یاد می آوریم که این عزیزان همواره در کنار ما هستند و بی وقفه مجاهدت می کنند.


طاهری با بیان اینکه نقطه اتکا آتش نشانان آرامش مردم است که در هر شرایطی نباید فروبریزد، ادامه داد: مقام معظم رهبری چهار مدال مومن، شجاع، کم ادعا و با اخلاص را به آتش نشانان اهدا کرده است.


رییس شورای اسلامی شهر شیراز خواهان هماهنگی سازمان های مرتبط در زمان بحران شد و اعلام کرد شورای ششم در جهت هماهنگی تجهیزات دستگاه های مسئول در زمان بحران و حادثه های بزرگ همکاری حداکثری خواهد داشت.

 
مسعود زارعی رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی ضمن تبریک روز آتش نشان و تشکر از تلاش های قانع رییس سازمان آتش نشانی شیراز اظهار کرد: با توجه به جلسات برگزار شده با مدیران و مسئولان سازمان آتش‌نشانی اقدامات عملیاتی آغاز شده و بحث خرید نردبان ۵۵ متری و حقوق و مزایای این قشر ایثارگر در دستور کار قرار گرفته است.

گفتنی است این مراسم با تقدیر از فرماندهان برتر آتش نشانی شیراز به پایان رسید.


انتهای پیام/س

نظرات بینندگان