کد خبر: ۱۵۰۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۲ - ۱۶ آبان ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث«شیرازه»:

از دستگیری عاملان تیراندازی در مراسم عروسی تا لو رفتن دپو 14 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در اقلید

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید

در بلوار طلائيه 140 كيلو ترياك كشف شد


فرمانده انتظامي استان از كشف 140 كيلو ترياك و دستگيري 2 قاچاقچي حرفه‌اي در بلوار طلائيه شيراز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبيبي ، بيان كرد: ماموران انتظامي شيراز با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند افرادي در بلوار طلائيه شيراز با خودرو سواري در امر خريد و فروش مواد مخدر فعاليت دارند كه بررسي موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران يگان امداد به همراه گشت كلانتري 13 عباسيه شيراز پس از هماهنگي با مقام قضائي به محل از قبل شناسايي شده اعزام و در يك عمليات ضربتي موفق شدند 2 سواري پژو 207 و 405 را با اقدامات فني و تخصصي توقيف كنند.

فرمانده انتظامي استان با اشاره به اينكه در بازرسي از پژو 405 ميزان 97 كيلو و از سواري 207 نيز 43 كيلو (در مجموع 140 كيلو ترياك) كشف شد، گفت: در اين خصوص 2 نفر راننده قاچاقچي دستگير شدند.

سردار حبيبي با بيان اينكه يك سواري پرايد كه اسكورت محموله بود توقيف و راننده نيز دستگير شد، عنوان داشت: هر 3 متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

كشف کالاي قاچاق 5 ميلياردي در شهرستان مهر

فرمانده انتظامي شهرستان مهر از کشف لوازم يدكي قاچاق به ارزش 5 ميليارد ريال در بازرسي از يك منزل مسكوني خبر داد.

 عظیم‌اله کرمی ، بيان كرد: ماموران انتظامي شهرستان مهر با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند فردي در منزل خود اقدام به دپو لوازم يدكي قاچاق كرده است كه بررسي موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران انتظامي پس از هماهنگي با مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن منزل موفق شدند 12 قطعه لوازم يدكي خودرو بي‌ام‌و خارجي قاچاق از نوع گلگیر، کاپوت، سپر جلو و درب كشف كنند.

فرمانده انتظامي شهرستان مهر با بيان اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 5 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند، عنوان داشت: در اين خصوص يك نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

 کرمی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و فعاليت قاچاقچيان گزارش آن را از طريق تلفن110 به پليس اعلام كنند.

توقيف پژو و كشف سيگار قاچاق در كوه‌چنار

فرمانده انتظامی كوه‌چنار از کشف 404 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و 800 ميليون ریال خبر داد.

 لطف‌الله محمدي ، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران يگان‌امداد كوه‌چنار حين گشت‌زني در محور ممسني-شيراز به يك سواري پژو 405 حامل بار مشكوك و دستور ايست را صادر كه راننده بدون توجه اقدام به فراركرد.

وي افزود: پس از طي مسافتي تعقيب و گريز ماموران انتظامي موفق شدند خودرو را توقيف و در بازرسي از آن 404 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق را كشف كنند.

فرمانده انتظامی كوه‌چنار با بيان اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را یک میلیارد و 800 ميليون ریال برآورد كرده‌اند، عنوان داشت: در اين خصوص يك نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

كشف خودرو سرقتی در شهرستان کوار

فرمانده انتظامي كوار از کشف يک خودرو پراید مسروقه در اين شهرستان خبر داد.

 سیدرحمان هاشمی، اظهار داشت: ماموران انتظامي كوار هنگام گشت زني در حوزه استحفاظي به يک خودرو پراید كه در كنار خيابان به صورت بلاصاحب پارك بود مشكوك شدند.

وی تصريح کرد: در بررسی‌ و استعلام‌هاي لازم مشخص شد خودرو مورد نظر سابقه سرقت از شهرستان شیراز  دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان كوار خاطر نشان كرد: تلاش براي شناسایی و دستگيري سارق یا سارقان با جديت ادامه دارد.

تلف شدن 15 راس دام در کوه چنار  به علت مسمومیت دارویی

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار از تلف شدن 15 راس گوسفند در یکی از روستاهای این شهر ستان به علت تزریق دارو و مسمومیت خبر داد.

 لطف الله محمدی، اظهار داشت: در پي اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر تلف شدن تعدادي احشام در منزل یکی از دامداران شهرستان کوه‌چنار گشت انتظامي به همراه کارشناس دامپزشکی به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: خانمی به هویت معلوم به ماموران مراجعه و عنوان كرد به علت عدم آگاهی، اقدام به تزریق داروي اشتباهي جهت سلامتی احشام کرده‌ام.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار با اشاره به اینکه برابر تاییدیه کارشناس دامپزشکی هر 15 رأس گوسفند به علّت مسوممیّت دارویی تلف شده‌اند، افزود: در راستای دستورالعمل بهداشتی و در جهت سلامتی آحاد مردم احشام‌هاي تلف شده در مکانی مناسب معدوم شد.

اجرای طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در خرامه

فرمانده انتظامي خرامه گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با مخلان نظم و امنیت در سطح این شهرستان اجرا شد.

 زمان‌اله کریمی بيان کرد: اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در راستاي برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و مخلان نظم و امنيت، با بهره‌گيري حداكثري از توان انتظامي و عملياتي طی دو هفته اخیر در سطح شهرستان اجرا شد.

وي افزود: در اين طرح ماموران با شناسايي منازل، پاتوق‌ها و محل‌هاي فعاليت خرده فروشان و همچنين كنترل محورهاي مواصلاتي، موفق شدند ضمن كشف 7 كيلو و 800 گرم انواع مواد مخدر، 9 نفر قاچاقچي، خرده فروش و معتاد را نيز دستگير و جمع‌آوري کنند.

فرمانده انتظامي خرامه ادامه داد: توقیف 44 دستگاه خودرو و 43 دستگاه موتورسیکلت متخلف، دستگیری 5 سارق و کشف 17 فقره انواع سرقت از ديگر نتايج مهم اجراي اين طرح بود.

 کریمی  تأکید کرد: اجرای طرح‌هاي ارتقاء امنيت اجتماعي در اين شهرستان موجب رضایتمندی شهروندان شده است و برخورد با برهم زنندگان نظم و امنيت به صورت ويژه در دستور كار اين فرماندهي قرار دارد.

دپو 14 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در اقلید لو رفت

فرمانده انتظامی اقلید از کشف 14 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در این شهرستان خبر داد.

 مراد صارمی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بيان كرد: در پي اخبار واصله مبنی بر دپو گازوئیل قاچاق در منزلي يكي از محلات شهرستان اقليد، بلافاصله ماموران انتظامي موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگي با مراجع قضائي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن مكان 14 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل كشف كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان اقلید با بيان اينكه در اين خصوص يك نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شد، از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

سارق قاپ زن با 40 فقره سرقت در دام پليس آگاهي

رئيس پليس آگاهي استان از دستگيري سارق حرفه‌ای و کشف 40 فقره کیف و موبایل قاپی در شهرستان شيراز خبر داد.

 كاووس حبيبي، در تشريح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پي وقوع چندين فقره كيف و موبايل قاپي در شهرستان شيراز، موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت.

وی افزود: در بررسي صحنه‌هاي سرقت مشخص شد سارق با استفاده از يک دستگاه موتورسيكلت پلاك مخدوش در محل‌هاي خلوت سوژه‌هاي خود را انتخاب و در يك لحظه اقدام به سرقت كيف و گوشي تلفن همراه آنان مي‌کند.

رئيس پليس آگاهي استان تصریح کرد: كارآگاهان با انجام اقدامات فني و پلیسی و گشت‌زني‌هاي نامحسوس موفق شدند در اين زمينه یک سارق حرفه‌ای را حین سرقت دستگیر و به مقر انتظامي دلالت دهند.

 حبيبي با بيان اينكه متهم در بازجويي اوليه به 40 فقره کیف و موبایل قاپی در شيراز اقرار كرد، عنوان داشت: اين سارق حرفه‌اي پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.

اين مقام انتظامي از شهروندان خواست موارد ذیل را براي پیشگیری از موبایل قاپی جدی بگیرند:
-وسیله نقلیه ارتکاب جرم قاپ زنی، موتورسیکلت‌های بدون پلاک یا پلاک مخدوش هستند، اگر تردد این گونه وسائل نقلیه را در اطراف خودتان مشاهده کردید بیشتر مراقب وسایل به ویژه کیف و تلفن همراه خود باشید.

-حفظ جان از حفظ مال مهمتر است و اگر سارقان با توسل به زور قصد سرقت تلفن همراه یا کیف دستی تان داشتند مقاومت نکنید و فقط مشخصات ظاهری سارقان و وسایل نقلیه آنها را به خاطر بسپارید.

-هنگام صحبت کردن با تلفن همراه در کوچه و خیابان، موبايل خود را به گونه ای در دست بگیرید که سرقت و قاپیدن آن به سادگی اتفاق نیافتد.

دستگیری سارقان قطعات خودرو با 22 فقره سرقت درفیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری 2 سارق قطعات خودرو و کشف 22 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

 مهدی جوکار، بيان كرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات خودرو در سطح شهرستان فیروزآباد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پليس قرار گرفت.

وي ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با انجام كارهاي اطلاعاتي و تلاش شبانه روزي، موفق به شناسایی 2 سارق شدند و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ضربتی آنان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامیفیروزآباد با اشاره به اينكه در بازجویی به عمل آمده از متهمان، 22 فقره سرقت قطعات و لوازم خودرو کشف شد، به مالکان وسایل نقلیه توصیه كرد: اتومبیل خود را به قفل مرکزی، دزدگیر، قفل پدال، قفل فرمان، سوئیچ مخفی و سایر لوازم تاخیری و بازدارنده مجهز و از قرار دادن خودرو در کوچه و معابر خلوت و تاریک خودداری کنند.

عاملان تیراندازی در مراسم عروسی دستگیر شدند

فرمانده انتظامی فسا از دستگیری عاملان تیراندازی در مراسم عروسی در یکی از روستاهای آن شهرستان خبر داد.

 محمدهاشم قسام اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا شهرستان فسا در رصد و پایش شبکه های اجتماعی، با  صفحه ای در اینستاگرام مواجه شدند که شخصی با اشتراک گذاشتن کلیپ تیراندازی در مراسم عروسی، قدرت نمايی می‌کرد.

وی افزود: ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی، ادمین صفحه و 8 نفر از عاملان تیراندازی را شناسایی و با دستور مقام قضائی آنان را طي چند عمليات ضربتي دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی فسا با بيان اينكه در این راستا 8 قبضه اسلحه شکاری کشف و دستگیر شدگان پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شدند، گفت: تیراندازی در مراسمات مختلف اعم از عروسی و عزا جرم است و تبعات جبران ناپذیری را به دنبال دارد و اين فرماندهي با مخلان نظم و امنیت عمومی در فضای حقیقی و مجازی قاطعانه برخورد خواهد کرد.

در برخورد با قانون گریزان، مشارکت شهروندان قانونمدار ضروری است

فرمانده انتظامی فسا گفت: برخورد قاطعانه با هنجارشكنان و قانون گريزان، مشاركت و احساس مسئوليت شهروندان قانون مدار را مي طلبد كه پليس را در تحقق اين امر مهم ياري كنند.

 محمدهاشم قسام ، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون، طرح های مختلفی با هدف ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با هنجارشکنان توسط یگان های انتظامی به مرحله اجرا در آمده است.

وی افزود: دستگیری 395 نفر سارق و کشف 614 فقره سرقت اعم از اماکن خصوصی، داخل خودرو و  موتورسیکلت، کشف يك تن و 121 کیلو انواع مواد مخدر و دستگیری 354 نفر خرده فروش و قاچاقچی از عمده توفیقات پلیس در اجرای طرح های انتظامی است.

فرمانده انتظامی فسا در بیان عملکرد پلیس فتا گفت: 187 فقره پرونده با عمده موضوعات کلاهبرداری رایانه ای، برداشت غیرمجاز از حساب و ایجاد مزاحمت توسط کارشناسان کشف و 27 نفر متهم نیز در این رابطه روانه دادسرا شده اند.

 قسام به دستگیری 3 کلاهبردار و کشف 35 فقره کلاهبرداری نیز اشاره کرد و گفت: شهروندان می‌توانند با گزارش موارد مشکوک به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در تامین امنیت جامعه مشارکت كنند.

پژو  پارس سرقتی در مرودشت توقيف شد

فرمانده انتظامی مرودشت گفت: ماموران اين فرماندهي با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند سواري پژو داراي سابقه سرقت از شهررضا را توقيف و سارق را نيز دستگير كنند.

 فرشید زینلی ، بيان كرد: ماموران انتظامي یگان امداد حين گشت زنی در سطح حوزه استحفاظي مطلع شدند كه يك سواري پژو پارس مسروقه در حال تردد در محور شيراز-اصفهان است كه بررسي موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران پس از هماهنگي با مقام قضائي سريعا به محور مذكور اعزام و با برپايي تور ايست و بازرسي موفق شدند خودرو را شناسايي و با اقدامات فني و تخصصي آن را توقيف و راننده را نيز دستگير كنند.

فرمانده انتظامی مرودشت با بيان اينكه در استعلام اوليه مشخص شد خودرو پژو پارس سابقه سرقت از شهرستان شهررضا اصفهان دارد، گفت: راننده سارق براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در ممسنی

فرمانده انتظامي ممسنی از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و دستگيري 11 خرده فروش مواد مخدر در اين شهرستان خبر داد.

 محمد نیکبخت ، اظهار كرد: در راستاي برخورد با مخلان نظم و امنيت اجتماعي، ماموران انتظامي شهرستان ممسنی با جديت و توان عملياتي، طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در محله هاي آلوده را اجرا كردند.

وی ادامه داد: ماموران طي چند عمليات جداگانه با شناسايي نقاط آلوده و پرخطر موفق شدند 6 كيلو و 850 گرم انواع مواد مخدر را كشف و 11 خرده فروش و 25 معتاد متجاهر را نيز دستگير و جمع‌آوري كنند.

 نیکبخت با بیان اینکه متهمان روانه دادسرا شدند، خاطر نشان کرد: با تلاش خادمان مردم در نيروي انتظامي، شهرستان ممسنی محل ناامني براي قاچاقچيان و خرده فروشان مواد مخدر خواهد بود.

کشف خودرو و موتورسیکلت سرقتي نتيجه گشت هدفمند پليس کازرون

فرمانده انتظامي کازرون کشف خودرو و موتورسیکلت مسروقه را نتيجه گشت هدفمند پليس در اين شهرستان دانست.

 اسماعیل زراعتیان ، اظهار داشت: مأموران انتظامي كازرون حين گشت زني در حوزه استحفاظی به 2 دستگاه پراید و موتورسیکلت که بلاصاحب در كنار خيابان پارك بود مشکوک و آنها را مورد بررسي قرار دادند.

وي تصريح کرد: با استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد که این وسايط نقلیه سابقه سرقت از شیراز دارد.

فرمانده انتظامي شهرستان کازرون با بيان اينكه تلاش جهت شناسايی و دستگيري سارقان به صورت جدي در دستور كار پليس قرار دارد، از شهروندان خواست با انجام اقداماتي ساده مانند نصب دزدگير، استفاده از قفل فرمان و پدال، قفل زنجیر، عدم گذاشتن سوئیچ روی خودرو و موتور، از سرقت وسايط نقلیه جلوگيري و موارد مشکوک را از طريق سامانه 110 گزارش كنند.

عامل تيراندازي در سروستان دستگير شد

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان از دستگیری فردي خبر داد که با استفاده از اسلحه گرم اقدام به تيراندازي به سمت يك شهروند كرده بود.

 عبدالرسول مجتهدی ، بيان كرد: در پی اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يك فقره تيراندازي با اسلحه كلاش به سمت يك شهروند، پیگیری موضوع جهت شناسايي و دستگيري متهم به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی با انجام اقدامات فنی و تخصصی فرد مورد نظر را شناسایی و وي را در مخفيگاهش دستگير كردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان خاطر نشان کرد: متهم ضمن اقرار به بزه انتسابی با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 مجتهدي با تشکر از همکاری آگاهانه شهروندان فهیم و قانون مدار و همچنين حمایت‌های دستگاه قضا از پليس، تاکید کرد: نظم و امنیت و آسایش شهروندان خط قرمز پلیس سروستان است و افرادی که بخواهند در جامعه اخلال ایجاد کنند بدانند با برخورد قاطع پلیس و دستگاه قضا روبرو خواهند شد و فرصتی برای جولان و خودنمایی نخواهند داشت.


انتهای پیام/س

نظرات بینندگان