کد خبر: ۱۵۱۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۵ - ۲۴ آبان ۱۴۰۰
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز:

شهردار شیراز برای مدیریت شهری برنامه ای با رویکرد مشخص تهیه نماید

اسکندری خطاب به شهردار شیراز گفت: شهرداری برای مدیریت شهر برنامه ای با رویکرد مشخص تهیه نمایید و با انتخاب افراد توانمند به اعتماد شورا در انتخاب شما و همچنین اعتماد مردم به انتخاب شورا پاسخ دهید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، علیرضا  اسکندری رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز امروز ۲۲ آبان ماه در صحن علنی شورای شهر و در نطق پیش از دستور خود اصل و اساس پدید آمدن شورای های شهر را مشورت و بهره گیری از نظرات آحاد جامعه با نمایندگان آنها دانست و گفت: این مهم بر ما واجب است که امانت دار این مطلب باشیم، اینکه با انتخاب مردم در مسند کار باشیم ولی آن چیزی را که به ما محول شده است را انجام ندهیم، قطعا موجب بی اعتمادی مردم نسبت به ما می شود.


وی با ببان اینکه مردم همانگونه که ما را انتخاب کرده اند در حال رصد کردن فعالیت ما نیز هستند، اظهار کرد: ما باید در انجام این وظیفه کوشا باشیم تا با شفاف سازی در امور و اطلاع رسانی به مردم شریف شیراز حس اعتماد مردم را بیشتر و امورات شهر را بهتر انجام دهیم تا مبادا کمی و کاستی در این مسیر صورت گیرد و در پیش گاه خداوند متعال نیز سربلند باشیم.


اسکندری با بیان اینکه شهر شیراز یکی از توانمندترین شهرهای کشور به لحاظ پتانسیل های مختلف ، اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی ، اقلیمی ، کالبدی و ... است، افزود: هر کدام از این ظرفیت ها میتواند برای شهری چراغ راه و مسیر ترقی باشد و  کشف و بالقوه شدن این پتانسیل ها نیاز به تجربه و خلاقیت دارد.


این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه اکنون که حدود 100 روز از شروع به کار شورای جدید  و حدود 50 روز از شروع به کار شهردار جدید، میگذرد ما همچنان منتظر ارائه برنامه از طرف شهرداری هستیم، تصریح کرد: شهرداری شیراز بایستی رویکرد مدیریتی و اجرایی خود را با توجه به منابع جدید در آمدی که تعریف می کند مشخص کند.


وی ادامه داد: این که روزها، شب و هفته ها و ماه ها را به پایان برسانیم و خوشحال از گذران امورات جاری باشیم در شان مردم شیراز نیست. پویایی و چابکی، در کنار برنامه ریزی خلاقانه میتواند شهر را با ترقی و پیشرفت به جایگاه خودش برساند.


اسکندری با بیان اینکه مجموعه کارشناسان و بدنه توانمند شهرداری به عنوان نیروی انسانی تجربه مند و خلاق، می تواند بسیاری از مسائل پیش روی شما که باعث اتلاف وقت و زمان می شود را حل کند، گفت: در انتخابات از مدیران چابک و خلاق بهره ببرید و از حس بی اعتمادی در مجموعه شهرداری کم کنید . نباید نیرو های شهرداری فکر کنند فقط در زمان بحران و شرایط خاص کاربرد دارند ، بلکه باید در همه عرصه ها حضور فعال داشته باشند . 


رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز خطاب به شهردار گفت: برای مدیریت شهر برنامه ای با رویکرد مشخص تهیه نمایید و با انتخاب افراد  توانمند به اعتماد شورا در  انتخاب شما و همچنین اعتماد مردم به انتخاب شورا پاسخ دهید . 

اسکندری با اشاره به اینکه در کمیسیون عمران هفته گذشته تعداد 68 ابر پروژه و ریز پروژه عمرانی تعریف و سیاست گذاری گردید، اظهار کرد: اما بدون داشتن منابع مالی و تیم اجرایی و مدیریت مناسب،  امکان تحویل هیچ کدام به مردم فهیم شیراز نیست. باید اولویت را بر تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام بگذارید و همراه با آن منابع در آمدی جدید را نیز تعریف کنید و برنامه ریزی جهت شروع پروژه های تعریف شده را آغاز کنید. 

وی تاکید کرد: نمیتوان برای همه شهر یک نسخه نوشت و یک منبع درآمد را در نظر گرفت و منتظر پایان ماه و تخفیف و اسفند بود تا امورات جاری بگذرد، از آن مهمتر تیم اجرایی این پروژه ها است، در حال حاضر هیچ پروژه ای در حد کلان شهر شیراز در حال اجرا نیست.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان