کد خبر: ۱۵۱۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۰۱ آذر ۱۴۰۰

نشت گاز سمی آمونیاک از مخزن ۳۰۰۰ لیتری در شهرک صنعتی

خطر انتشار گاز سمی آمونیاک از مخزن ۳۰۰۰ لیتری موجود در کارخانه مواد غذایی در شهرک صنعتی رفع شد.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، سازمان آتش‌نشانی شیراز اعلام کرد: ستاد فرماندهی آتش نشانی در ساعت ۱۱:۴۷ دقیقه امروز طی دریافت گزارشی مبنی بر نشت آمونیاک از مخزن در سردخانه کارخانه مواد غذایی، بلافاصله آتش نشانان چهار ایستگاه بهمراه گروه ویژه مقابله با حوادث مواد شیمیایی و خطرناک این سازمان معروف به گروه هزمت آتش نشانی را به محل حادثه در شهرک صنعتی اعزام کرد.

با توجه به سمی بودن مایع نشتی که از نوع گاز آمونیاک بود بلافاصله درخواست نیروی ویژه مقابله با حوادث شیمیایی(گروه هزمت) شد که این نیروها با تجهیزات مورد نیاز در کمترین زمان ممکن در محل حادثه حاضر شدند.

این حادثه براثر انجام تعمیرات در قسمت سردخانه به وقوع پیوسته بود و آتش نشانان با حضور در محل ضمن انجام اقدامات ایمنی اولیه با توجه به نشت این گاز کشنده  سمی و خطرناک، از تردد کارکنان از محل حادثه جلوگیری به عمل آوردند.

گروه هزمت با پوشیدن لباس مخصوص به بررسی محل نشت گاز پرداختند و با احتیاط کامل مشغول عملیات شده و با رفع نقص فنی، از ادامه نشت گاز سمی آمونیاک جلوگیری کردند.

آتش نشانان پس از مسدود شدن محل نشت گاز ، پاکسازی و ایمن سازی کامل محل به عملیات خود پایان دادند, خوشبختانه در این حادثه به هیچ کس آسیب جانی نرسید.

آمونیاک گاز سمی بی رنگی است که استنشاق آن اشک آور همراه با مزه ای تند است و به مجاری تنفسی آسیب شدیدی وارد کرده و حتی می تواند به مسمومیت شدید و مرگ منجر شود.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان