کد خبر: ۱۵۱۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۱ - ۲۴ آذر ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث شیرازه:

از توقيف كاميون حامل ترياك در عمليات مشترك پليس فارس و اصفهان تا كشف بيش از 22 كيلو حشیش درشيراز

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

توقيف كاميون حامل ترياك در عمليات مشترك پليس فارس و اصفهان

فرمانده انتظامي استان گفت: در عمليات مشترك پليس فارس و اصفهان 260 كيلو مواد مخدر از نوع ترياك كشف و يك قاچاقچي نيز دستگير شد.

سردار رهام‌بخش حبيبي ، اظهار داشت: در راستاي مبارزه با سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند فردي با يك دستگاه كاميون در حال انتقال محموله ترياك از كرمان به شيراز است كه موضوع در دستور كار پليس فارس قرار گرفت.

وي افزود: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان فارس پس از هماهنگي با مقام قضائي به محور اصفهان-شيراز اعزام و كاميون متعلق به قاچاقچي را مشاهده و با شگردهاي خاص پليسي آن را توقيف كردند.

فرمانده انتظامي استان فارس با بيان اينكه در بازرسي از اين كاميون 260 كيلو ترياك كشف شد، تصريح كرد: در اين خصوص راننده قاچاقچي دستگير و پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.

سارق قاپ زن با 45 فقره سرقت در دام پليس آگاهي فارس
 
رئيس پليس آگاهي استان از دستگيري سارق حرفه‌ای و کشف 45 فقره کیف و موبایل قاپی در شهرستان شيراز خبر داد.

 كاووس حبيبي ، در تشريح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پي وقوع چندين فقره كيف و موبايل قاپي در شهرستان شيراز، موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارآگاهان پايگاه جنوب پليس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسي صحنه‌هاي سرقت مشخص شد سارق با استفاده از يک دستگاه موتورسيكلت در محل‌هاي خلوت سوژه‌هاي خود را انتخاب و در يك لحظه اقدام به سرقت كيف و گوشي تلفن همراه آنان مي‌کند.

رئيس پليس آگاهي استان تصریح کرد: كارآگاهان با انجام اقدامات فني و پلیسی و گشت‌زني‌هاي نامحسوس موفق شدند در اين زمينه یک سارق حرفه‌ای را حین سرقت دستگیر و به مقر انتظامي دلالت دهند.

 حبيبي با بيان اينكه متهم در بازجويي اوليه به 45 فقره کیف و موبایل قاپی در شيراز اقرار كرد، عنوان داشت: اين سارق حرفه‌اي پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.
اين مقام انتظامي از شهروندان خواست هنگام صحبت کردن با تلفن همراه در کوچه و خیابان، مراقب موتورسيكلت سواران مشكوك باشند و موبايل خود را به گونه ای در دست بگیرند که سرقت و قاپیدن آن به سادگی اتفاق نیافتد.

كشف بيش از 22 كيلو حشیش درشيراز

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز از کشف 22 كيلو و800 گرم مواد مخدر از نوع حشیش و دستگيري يك قاچاقچي خبر داد.

وي افزود: ماموران انتظامي پس از هماهنگي با مقام قضائي سريعا به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن منزل موفق شدند 22 كيلو و 800 گرم مواد مخدر از نوع حشیش كشف كنند.

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز با بيان اينكه در اين خصوص يك قاچاقچي دستگير و تحويل مراجع قضائي شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك، مراتب را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام کنند.

کشف کود شیمیایی قاچاق درمرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف یک هزار و 200 کیسه کود شیمیایی قاچاق به ارزش 2 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

 فرشید زینلی ، بيان كرد: ماموران پاسگاه انتظامی کناره مرودشت حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به 2 دستگاه كاميون حامل بار مشکوک و آنها را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي با بيان اینکه در بازرسی از این خودروها یک هزار و 200 کیسه کود شیمیایی قاچاق و فاقد مجوز حمل کشف شد، بيان كرد: برابر نظر کارشناسان ارزش كالاهاي مكشوفه 2 میلیارد ريال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با اشاره به اينكه رانندگان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند، گفت: پليس با تمام توان و با به کارگيري حداکثري امکانات خود با پديده شوم قاچاق مبارزه خواهد کرد و شهروندان نيز مي توانند اخبار و اطلاعات خود را در اين زمينه به پليس گزارش دهند.

واژگوني كاميون حادثه آفريد

رئيس پليس راه جنوب استان گفت: بر اثر سقوط يك دستگاه كاميون به دره در محور مواصلاتي شهرستان اوز راننده و سرنشين در دم فوت كردند.

 حمدالله هوشمندي ، بيان كرد: از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 خبري مبني بر وقوع يك فقره حادثه رانندگي در محور مواصلاتي شهرستان اوز به مأموران اعلام شد.

وي ادامه داد: بلافاصله مأموران پليس‌راه به همراه عوامل امدادي به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند يك دستگاه كاميون با 2 سرنشین در مسير مذكور در حركت بوده که واژگون و به دره سقوط كرده است.

رئيس پليس‌راه جنوب استان با بيان اينكه در اين حادثه راننده و سرنشين در دم فوت كردند، عنوان داشت: کارشناسان تخطي از سرعت مطمئنه از سوي راننده را علت وقوع اين حادثه اعلام کرده‌اند.

کشف ماینر‌هاي قاچاق در شهرستان خنج


فرمانده انتظامی شهرستان خنج از کشف 7 دستگاه توليد ارز ديجيتال قاچاق به ارزش يك ميليارد و 700 ميليون ريال خبر داد.

 محمد بردبار ، در تشریح این خبر اظهار داشت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، روز گذشته ماموران این فرماندهی با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند فردي در منزل خود اقدام به نگهداري و استفاده از دستگاه‌هاي ارز ديجيتال مي‌كند كه بررسي موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران انتظامي پس از هماهنگي با مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن منزل موفق شدند 7 دستگاه توليد ارز ديجيتال قاچاق را كشف كنند.

فرمانده انتظامی شهرستان خنج با اشاره به اينكه در اين خصوص يك نفر براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد، تصريح كرد: كارشناسان ارزش ماينرهاي‌ كشف شده را يك ميليارد و 700 ميليون ريال برآورد كرده‌اند.

توقيف  پژو و كشف كالاي قاچاق ميلياردي در كوار
 
فرمانده انتظامي كوار از توقيف سواري پژو پارس و كشف انواع كالاي قاچاق به ارزش 2 ميليارد و 100 ميليون ريال در آن شهرستان خبر داد.

 سیدرحمان هاشمی ، بيان كرد: ماموران پليس آگاهي كوار هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي، به يك سواری پژو پارس مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسي از اين خودرو 380 عدد دوربین و 50 جفت لامپ خودرو و 45 دستگاه سشوار صنعتی خارجي قاچاق و فاقد مدارك قانوني كشف كنند.

فرمانده انتظامي كوار با بيان اينكه در اين راستا يك نفر دستگير و به مرجع قضائي معرفي شد، افزود: ارزش اين محموله قاچاق برابر نظر كارشناسان، 2 ميليارد و 100 ميليون ريال برآورد شده است.

توقيف پژو و كشف كالاي قاچاق در رستم

فرمانده انتظامي رستم گفت: در بازرسي از يك سواري پژو انواع كالاي قاچاق به ارزش يك ميليارد و 100 ميليون ريال كشف شد.

 محمدجواد اسلامی مهر ، بيان كرد: ماموران انتظامي رستم هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي، به يك سواری پژو 405 مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسي از اين خودرو 820 قوطی نوشیدنی، 21 بسته آدامس و شکلات و 410 بسته کاپوچینو و نسکافه خارجي قاچاق و فاقد مدارك قانوني را كشف كنند.

فرمانده انتظامي رستم با بيان اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را يك ميليارد و 100 ميليون ريال برآورد كرده‌اند، عنوان داشت: راننده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

پلمب 36 واحد صنفي متخلف در اجراي طرح نظارتي پليس کازرون


فرمانده انتظامی  کازرون از پلمب 36 واحد صنفي متخلف در اجرای طرح نظارتي پليس  کازرون بر واحدهاي صنفي خبر داد.

  اسماعیل زراعتیان ، در تشریح اين خبر  اظهار داشت: در راستاي تامين نظم و امنيت، طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و بازديد از صنوف به مدت یک هفته به صورت ويژه در دستور کار مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی کازرون قرار گرفت.

وي با بيان اينكه در اجراي اين طرح‌ها از 233 واحد صنفي به صورت محسوس و نامحسوس بازديد به عمل آمد، عنوان داشت: در اين خصوص 36 واحد متخلف با هماهنگي مقام قضائي پلمب  و براي 17 واحد ديگر نيز اخطاريه صادر شد.

 زراعتیان با تاکيد بر اينكه اجراي چنين طرح‌هايي به منظور ايجاد فضايي امن براي شهروندان و برخورد با صنوف متخلف صورت مي‌گيرد؛ از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحدهاي صنفي مراتب را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

دستگيري سارق با 10 فقره سرقت در داراب
 
فرمانده انتظامي داراب از دستگيري سارق سابقه دار اماکن خصوصی و کشف 10 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

 علیرضا نوشاد ، بيان كرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی، باغات و ساختمان های نیمه کاره در سطح شهرستان داراب، شناسايي و دستگيري سارق در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وي افزود: کارآگاهان پلیس با انجام اقدامات فني و بررسی‌های همه جانبه موفق به شناسایی  يك سارق سابقه‌دار حرفه ای شدند و پس از هماهنگی با مقام قضائی وي را در مخفيگاهش دستگیر كردند.

فرمانده انتظامي داراب با اشاره به اينكه متهم در بازجويی اوليه به 10 فقره سرقت از اماکن خصوصی، باغات و ساختمان‌های نیمه کاره اعتراف کرد، گفت: اين سارق حرفه‌اي پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

 نوشاد عنوان داشت: رعایت مسائل امنیتی، هشدارهای انتظامی و استفاده از نگهبان شب در ساختمان‌های در حال احداث از مهمترین عوامل در پیشگیری از سرقت به شمار می‌روند.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان