کد خبر: ۱۵۱۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۱۴ دی ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث شیرازه:

از انتقال تریاک در پوشش پرتقال تا افزایش ۲۳ درصدی کشفيات سرقت در کازرون

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، ، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

قاچاقچي در پوشش پرتقال قصد انتقال ترياك داشت

فرمانده انتظامی استان از کشف 168 کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از يك دستگاه وانت نيسان حامل بار پرتقال در شهرستان "آباده" خبر داد.

سردار "رهام‌بخش حبيبي" ، اظهار داشت: در راستاي طرح مبارزه با سوداگران مرگ، بامداد امروز (13 دي) مأموران انتظامي شهرستان "آباده" حين ايست و بازرسي مقطعي و کنترل خودروهای عبوری در محور "شيراز-اصفهان" به یک دستگاه وانت نيسان حامل بار ميوه مشكوك و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه  اقدام به فرار کرد.

وي افزود: ماموران انتظامي پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند با اقدامات فني  و تخصصي خودرو مذكور را توقيف و راننده را نيز دستگير كنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بيان اينكه در بازرسی از اين خودرو 168 کیلو تریاک كه به طرز بسيار ماهرانه‌اي زير بار ميوه پرتقال جاسازي شده بود کشف شد، تصريح كرد: راننده قاچاقچي پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.

سردار "حبيبي" خاطر نشان كرد: پلیس استان فارس با هوشیاری و اشراف اطلاعاتی قاطعانه با مخلان امنیت مقابله کرده و اجازه فعالیت‌های مجرمانه به قاچاقچیان و سوداگران مرگ را نخواهد داد.

جا‌به‌جايي كالاي قاچاق با اتوبوس لو رفت

فرمانده انتظامي شهرستان "لارستان" گفت: در بازرسي از يك دستگاه اتوبوس انواع كالاي قاچاق به ارزش 7 ميليارد ريال كشف شد.

 داود امجدی، بيان كرد: ماموران پلیس آگاهی لارستان در راستاي مبارزه با قاچاق كالا و ارز حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وي با اشاره به اینکه در بازرسي از این اتوبوس 3 هزار و 123 ثوب انواع پوشاک، 405 جفت كفش، 662 عدد عينك و 98 دستگاه انواع لوازم خانگي خارجی قاچاق كشف شد، افزود: کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را 7 میلیارد ريال برآورد كرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اينكه راننده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد، گفت: اين فرماندهي برخورد با قاچاق كالا و ارز را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار داده است.

کشف کالای قاچاق میلیاردی درممسنی
                                                                           
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان "ممسنی" گفت: با تلاش مأموران اين فرماندهي انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال کشف شد.

 شهرام افشاری، بیان کرد: مأموران انتظامی شهرستان "ممسنی" هنگام گشت زنی در محورهای مواصلاتی به یک سواري پژو 405 مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف کردند.

وي افزود: در بازرسی از این خودرو 250 عدد لوازم آرایشی، 450 عدد مو مصنوعی، 10 کارتن کش مو و 000 خارجي قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف و یک نفر نيز دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان "ممسنی" با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را یک میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

كشف موتور‌سیکلت سرقتی در زرین دشت

فرمانده انتظامي شهرستان "زرین‌دشت" از كشف یک دستگاه موتور‌سیکلت داراي سابقه سرقت از شهرستان گراش خبر داد. 

 "حمیدرضا صالحی فرد" ، بيان كرد: ماموران انتظامي کلانتری "12 دبیران" این شهرستان با اقدامات فني و تخصصي از نگهداري يك دستگاه موتورسيكلت سرقتی در يك منزل مسكوني مطلع و بررسي موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وي اظهار كرد: ماموران انتظامي با هماهنگي مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسي از آن مكان، يك دستگاه موتورسيكلت سرقتی را كشف كنند.
  
فرمانده انتظامي شهرستان "زرین‌دشت" با بيان اينكه در استعلام اوليه از سامانه پليس آگاهي مشخص شد که موتورسیکلت توقيفي سابقه سرقت از شهرستان گراش دارد، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفي شد.

سارقان باطري  خودرو با 10 فقره سرقت روانه زندان شدند

فرمانده انتظامی "جهرم" از دستگیری 2 سارق باطري خودرو و کشف 10 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 

 خسرو رزمجويي، بيان كرد: در پی وقوع چند فقره سرقت باطري خودرو در سطح شهرستان جهرم، پيگيري موضوع به منظور شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ويژه در دستور كار پليس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران كلانتري 12 مطهري با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی و دنبال کردن سر نخ‌ها موفق به شناسایی دو سارق شدند و بلافاصله با هماهنگی مقام قضائی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "جهرم" با بيان اينكه سارقان در بازجويي اوليه به 10 فقره سرقت باطري خودرو اعتراف كردند، گفت: متهمان پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند.

افزایش 23 درصدی کشفيات سرقت در "کازرون" 

فرمانده انتظامی "كازرون" از افزایش 23 درصدی کشفات سرقت در 3 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

 "اسماعیل زراعتیان" ، اظهار کرد: در راستاي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و برخورد با سارقان، پلیس شهرستان کازرون با به کارگيري و هدايت واحدهاي گشت و اجراي طرح رصد و کنترل مجرمان سابقه‌دار، توفیقات خوبی را به دست آورده است.

وی تصریح کرد: با تلاش شبانه روزی ماموران پلیس، کشفیات سرقت در 3 ماهه سوم سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 23 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی "كازرون" با اشاره به افزایش 11 درصدی دستگیری سارقان و کاهش 16 درصدی وقوع سرقت، افزود: در این مدت 217 سارق دستگیر و 449 فقره انواع سرقت کشف شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه این اقدامات باعث رضایت مردم از خدمات پلیس شده است، گفت: موفقيت ناجا در پیشگیری از بروز جرایم، نتيجه تلاش شبانه روزي عوامل انتظامي و همچنين همکاري و تعامل مردم با پليس است.

کشف سیگار قاچاق در "لامرد"

فرمانده انتظامي شهرستان "لامرد" گفت: ماموران این فرماندهي در بازرسي از يك سواري پژو 125 هزار و 600 نخ سیگار خارجي قاچاق کشف کردند.

 "مهراب زارع‌پور" ، با اعلام اين خبر اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، روز گذشته ماموران انتظامی لامرد حين گشت‌زني در محورهاي مواصلاتي به یک خودرو پژو 405 مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد با اشاره به اینکه در بازرسي از اين خودرو 125 هزار و 600 نخ سیگار خارجي قاچاق كشف شد، گفت: با توجه به موقعيت جغرافيايي منطقه راننده متواري شد.

 "زارع‌پور" با اشاره به اينكه كارشناسان ارزش سيگارهاي مكشوفه را 600 ميليون ريال برآورد كرده‌اند، عنوان داشت: ‌تلاش براي دستگيري راننده متواري ادامه دارد.

سپر خودرو حامل ترياك بود

فرمانده انتظامی لارستان از توقيف سواري زانتیا و كشف 16 كيلو و 200 گرم ترياك در عملیات مشترک پلیس لارستان و جهرم خبر داد.      
                              
 "داود امجدی" ، بيان داشت: در راستاي طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر "لارستان" با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند فردي با سواري زانتیا در حال انتقال ترياك در محور "بندرعباس-شيراز" است كه موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران انتظامي لارستان با هماهنگی پلیس مواد مخدر جهرم پس از هماهنگي با مقام قضائي به اين محور اعزام و با برپايي تور ايست و بازرسي موفق شدند سواري زانتیا حامل ترياك را شناسايي و با اقدامات فني و تخصصي آن را توقيف و سرنشینان آن که اعضای يك خانواده 5 نفره بودند را نيز دستگير كنند.

فرمانده انتظامی لارستان عنوان داشت: در بازرسي از اين خودرو 16 كيلو و 200 گرم مواد مخدر از نوع ترياك که به طرز ماهرانه‌ای در سپرهای جلو و عقب جاسازی شده بود كشف شد.

 "امجدی" با بيان اينكه در اين خصوص پرونده تشکیل و متهمان براي سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: مبارزه با توزيع كنندگان مواد مخدر و سوداگران مرگ در اولويت كار اين فرماندهي است و پليس اجازه جولان به اين افراد را نخواهد داد.

كشف احشام قاچاق در شهرستان "خنج"

فرمانده انتظامی شهرستان "خنج" از کشف 31 راس گوسفند قاچاق در اين شهرستان خبر داد.

 "محمد بردبار"، در تشریح این خبر اظهار داشت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، روز گذشته ماموران انتظامی حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت نیسان حامل احشام مكشوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو 31 راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز دامپزشكي كشف شد، تصريح كرد: كارشناسان ارزش احشام مكشوفه را يك ميليارد ريال برآورد كرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان "خنج" خاطر نشان كرد: در اين راستا راننده براي سير مراحل قانوني روانه دادسرا شد.

 کشف 8 دستگاه ماینر قاچاق در"مرودشت"

فرمانده انتظامی "مرودشت" از کشف 8 دستگاه استخراج ارز ديجيتال قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 

 فرشید زینلی در تشریح این خبر بيان كرد: ماموران پاسگاه انتظامی سیوند با اقدامات فني و تخصصي از دپو تعدادي ماینر قاچاق در داخل یک سوله واقع در شهرک صنعتی مطلع شدند.

وی افزود: ماموران پس از تکمیل تحقیقات و هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از این مكان 8 دستگاه ماینر به همراه متعلقات مربوطه کشف و یک نفر را نيز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهم به مرجع قضائی، تصریح کرد: ارزش دستگاه‌های قاچاق توسط کارشناسان یک میلیارد ریال برآورد شده است.

انتهای پیام/س



نظرات بینندگان