کد خبر: ۱۵۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۹ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
مدیر کل راه و شهرسازی فارس در گفتگو با شیرازه:

تامین مسکن در صدر اولویت اداره کل راه و شهرسازی فارس قرار خواهد گرفت

طالبان به اولویت های کاری خود اشاره کرد و گفت: همانطور که دولت سیزدهم با شعار ساخت یک میلیون مسکن وارد عرصه شده، وزیر راه و شهرسازی نیز بر این نکته تاکید دارند به همین خاطر ساخت مسکن مهم ترین اولویت کاری ما نیز می باشد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمود رضا طالبان مدیر کل جدید راه و شهرسازی  فارس امروز ۱۱ بهمن ماه در حاشیه آئین تکریم و معارفه مدیران جدید و پیشین این اداره کل، به اولویت های کاری خود اشاره کرد و گفت: همانطور که دولت سیزدهم با شعار ساخت یک میلیون مسکن  وارد عرصه شده، وزیر راه و شهرسازی نیز بر این نکته تاکید دارند به همین خاطر ساخت مسکن مهم ترین اولویت کاری ما نیز می باشد.

 وی با بیان اینکه از این تعداد مسکن حدود ۲۶۰ هزار واحد سهم استان فارس است که بخشی از اراضی و املاک تامین شده و قصد داریم  که در آینده نزدیک بخش دیگر این اراضی و املاک را چه از بخش دولتی چه از بخش خصوصی تامین کنیم تا بتوانیم از ابتدای سال آینده  وارد فاز ساخت و ساز ۲۶۰ هزار واحد مسکن ملی شویم.

طالبان با اشاره اینکه قرارگاه جهادی مسکن در استان تشکیل شده که کاری کارشناسانه بوده است، افزود:  تلاش می‌کنیم که شرایط تامین زمین و ساخت مسکن در استان فراهم و از مصالح تولیدی داخل استان در ساخت مسکن استفاده شود که به اقتصاد استان رونق دهد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اولویت بعد ما در این اداره کل، رسیدگی به بخش راه است، اظهار کرد: استان فارس در حوزه آزادراهی و بزرگراهی دچار فقر است و از آنجا که حدود ۷۷۰ کیلومتر بزرگراه در دست ساخت و ساخته نشده داریم، امیدواریم با تامین اعتبار و روحیه جهادی بتوانیم سالانه حدود ۲۰۰ کیلومتر بزرگ راه احداث کنیم که موفقیت قابل قبولی تلقی خواهد شد.

مدیر کل جدید راه و شهرسازی فارس اضافه کرد: در بحث آزادراهی نیز آزاد راه شیراز اصفهان را در دست احداث داریم که قطعه ۸ آن باقی مانده و امید است به زودی به پایان برسد، همچنین قطعه شیراز- بوشهر و شیراز- اهواز هم اخیراً مطرح شده و در مراحل اولیه طراحی و تامین اعتبار به منظور شروع این آزاد راه هستیم که یکی از نیازهای اساسی در استان فارس است

انتهای پیام/س


نظرات بینندگان